Gå til innhold

eksra husleie for fullt møblert

Anbefalte innlegg

punky brewster
Skrevet

Vurderer å leie ut leiligheta mi mens jeg er utenlands ett år, hvor mye mer er vanlig å ta for ei leilighet som er fullt møblert enn ei som er umøblert?

Gjest nevermindWTF
Skrevet

synes det er et minus når det er møbler fra før,bedre å kunne ha egne ting(hvitevarer er likevel pluss for noen,mens andres senger og sofaer er mer ekkelt).her i området er det faktisk liten etterspørsel etter møblerte leiligheter(lett å sjekke på f.eks finn.no).

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er noen år siden jeg holdt på med leievirksomhet, så jeg tar forbehold om at regelverk kan ha blitt endret (og jeg gidder ikke sjekke det nå, sorry), men:

Det smarteste som utleier er vel egentlig å leie ut leiligheten såkalt "delvis møblert", altså at det er en del basisting der, mens leieboer sper på etter behov. Som utleier står man mye svakere rettighetsmessig dersom man leier ut umøblert, mht forsinket/manglende leiebetaling, evt utkastelse osv.

Men som sagt - jeg baserer meg på regler fra noen år tilbake.

punky brewster
Skrevet

synes det er et minus når det er møbler fra før,bedre å kunne ha egne ting(hvitevarer er likevel pluss for noen,mens andres senger og sofaer er mer ekkelt).her i området er det faktisk liten etterspørsel etter møblerte leiligheter(lett å sjekke på f.eks finn.no).

her er det ofte at folk ønsker fullt møblert, praktisk for folk som skal bo her i ett år og ikke ønsker å bruke energi og penger på flyttebil. Koster dyrt å flytte.

Gjest nevermind WTF
Skrevet

Det er noen år siden jeg holdt på med leievirksomhet, så jeg tar forbehold om at regelverk kan ha blitt endret (og jeg gidder ikke sjekke det nå, sorry), men:

Det smarteste som utleier er vel egentlig å leie ut leiligheten såkalt "delvis møblert", altså at det er en del basisting der, mens leieboer sper på etter behov. Som utleier står man mye svakere rettighetsmessig dersom man leier ut umøblert, mht forsinket/manglende leiebetaling, evt utkastelse osv.

Men som sagt - jeg baserer meg på regler fra noen år tilbake.

noe av det samme jeg tenkte på,men at det kan være kjedelig med en fullt møblert leilighet,lite personlig eller hav jeg skal kalle det.varierer sikkert fra områder og hvem som leier.

Gjest nevermind WTF
Skrevet

her er det ofte at folk ønsker fullt møblert, praktisk for folk som skal bo her i ett år og ikke ønsker å bruke energi og penger på flyttebil. Koster dyrt å flytte.

smak og behag...da finner du vel noen,jeg mente bare si hva som er praksisen her i området

Skrevet

Hvis jeg skulle leid ut møblert ville jeg iallefall sett de folka som skulle flytte inn veldig godt an først!! Jeg var også borte et år og leide ut leiligheten min, med mine møbler i, og de var ikke pent behandlet for å si det sånn! Tok det jo opp med de som hadde bodd der at jeg ville ha litt erstatning for det, men etter en halvt år med mas da ingenting ble gjort og de flyttet til en annen by ga jeg bare opp.... Det er ikke alle leietakere som er like seriøse..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...