Gå til innhold

Bulimi og fysiske plager

Anbefalte innlegg

Gjest xanonymx
Skrevet

Jeg har bulimi, og har den siste tiden spist og kastet opp flere ganger om dagen.

De siste par ukene har jeg vært mer eller mindre uvel i magen. Jeg drikker mye Pepsi Max, og merker at problemene forverrer seg når jeg drikker det. Jeg har ikke vondt hele tiden. Smertene kommer og går. Jeg får ofte vondt i leddene samtidig som magesmertene kommer, men jeg vet ikke om det har noen sammenheng.

En kveld jeg var hos en venninne, oppdaget jeg at hendene mine var helt blå. Jeg frøs ikke spesielt, likevel var hendene likblå. Blåfargen forsvant etterhvert da jeg badet dem i varmt vann.

Ellers er jeg generelt mye trøtt, og har i det siste vært mye svimmel.

Jeg tenker på magesår og kaliummangel. Mulig jeg bare er en hypokonder. Men det hadde vært fint med innspill hvis det er noen der ute som har peiling på dette.

Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på? Om symptomene dine har sammenheng med bulimien? Du kan søke på "bulimia consequences" f eks.

Skrevet

Jeg har ikke mer enn normal peiling på at en kropp som ikke får det den trenger av næring etterhvert vil komme til og gi et variert spekter av symptomer på nettopp det.

Skrevet

Har du prøvd å ta opp dette med fastlegen din?

Gjest xanonymx
Skrevet

Har du prøvd å ta opp dette med fastlegen din?

Jeg har ikke noe god kontakt med fastlegen min. Jeg føler meg til bry når jeg er hos henne. Hun viser meg ut av kontoret nesten før jeg får satt meg på stolen. Men man kan jo faktisk dø av bulimi, så jeg må vel mest ta en tur. Det er sekretærene som får bryet med å ta blodprøvene, så det er ikke sikkert jeg trenger å være så lenge inne hos legen.

Gjest xanonymx
Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på? Om symptomene dine har sammenheng med bulimien? Du kan søke på "bulimia consequences" f eks.

Jeg har søkt på nettet, og finner litt info. Men jeg tenkte kanskje jeg her kunne få litt "inside information" fra andre bulemikere som har opplevd liknende symptomer.

Skrevet

Jeg har ikke noe god kontakt med fastlegen min. Jeg føler meg til bry når jeg er hos henne. Hun viser meg ut av kontoret nesten før jeg får satt meg på stolen. Men man kan jo faktisk dø av bulimi, så jeg må vel mest ta en tur. Det er sekretærene som får bryet med å ta blodprøvene, så det er ikke sikkert jeg trenger å være så lenge inne hos legen.

Selvpåførte lidelser vekker fra tid til annen en del motreaksjoner hos helsepersonell. Kanskje er det derfor du opplever fastlegen din som avvisende. Du bør allikevel forsøke å ta ansvar for de aspekter ved din helse som du klarer å ta ansvar for, så oppsøk fastlegen og legg frem situasjonen for henne.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...