Gå til innhold

Hei Linda mm og andre som sliter.

Anbefalte innlegg

Reidar Rose

Hei Linda mm.

Jeg har brukt Aurorix i mange år tidligere.

Jeg har diagnose: panikkangst. Prøvd alle relevante medikamenter mot denne lidelsen. Panikkanskt skaper på sikt angst (GAD), etter angst for angsten...Jeg kan ha panikkangst opp til 2 timer i strekk. Fikk beskjed av det var sjelden. Ingen SSRI/SNRI/TCI hjalp ikke meg.

Bruker 6mg Xanor Dopot daglig.

Fungerer utmerket. Symtomfri. Lever som et normalt menneske.

Kanskje mange er unenige med meg - men vi hadde bedre midler for angst/sosial angst før mener nå jeg.

Når en får rapporter om at AD (SSRI/SNRI) virker kun på 20 til 25 % på pasientene - er jo det et tankekors....og de med meget tung depresjon kan evn. ha utbytte av slike medikamenter...

Vi vet for lite om de "nye" AD (kom ca 1992/3). Tilbake til det jeg skrev om:

Xanor har en anti-depresjonsløsende også. Merket det stor grad.

Jeg har bare positive erfaringer med dette preparatet...

Jeg brukte Fontex tidligere - uten noe særlig effekt - vel ikke noe effekt...de andre SSRI/SNRI tålte jeg ikke. Fikk for mange bivirkninger. Kan noen som ikke klarer hverdagen - prøve Xanor/Dopot. Hvis livet er uutholdlig - hva er vitsen ? Når det finnes potente medisiner som hjelper meget bra.

Jeg skjønner ikke logikken....spør personer som bruker Seroxat (som jeg kjenner mange av) - de KLARER jo ikke å slutte HVA!

....Og som regel stor vektøkning - som er skadelig på sikt.

Nei - få ikke benzodiazepin - leger og psykriatere har noia for slike midler. Som en anerkjent professor i psykrati sa for litt siden: hadde vi ikke hatt benzodiazepiner, hadde psykreatien være 10 - år tilbake i utvikling.

Det har vært det beste middelet siden slutten av 1950 - tallet (Librium) på en rekke lidelser. Og det viser seg like bra på en rekke lidelser den dag i dag. Roche gjorde et generasjonskifte.

Mange lider unødvendig...skal det være sånn. Vi har et liv å leve vi også. Skal mange leve som en dø - og tilslutt dø....

La en fin lørdag alle sammen !

– Reidar Rose

Svar på innlegg Nytt innlegg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303272-hei-linda-mm-og-andre-som-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...