Reidar Rose Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei Linda mm. Jeg har brukt Aurorix i mange år tidligere. Jeg har diagnose: panikkangst. Prøvd alle relevante medikamenter mot denne lidelsen. Panikkanskt skaper på sikt angst (GAD), etter angst for angsten...Jeg kan ha panikkangst opp til 2 timer i strekk. Fikk beskjed av det var sjelden. Ingen SSRI/SNRI/TCI hjalp ikke meg. Bruker 6mg Xanor Dopot daglig. Fungerer utmerket. Symtomfri. Lever som et normalt menneske. Kanskje mange er unenige med meg - men vi hadde bedre midler for angst/sosial angst før mener nå jeg. Når en får rapporter om at AD (SSRI/SNRI) virker kun på 20 til 25 % på pasientene - er jo det et tankekors....og de med meget tung depresjon kan evn. ha utbytte av slike medikamenter... Vi vet for lite om de "nye" AD (kom ca 1992/3). Tilbake til det jeg skrev om: Xanor har en anti-depresjonsløsende også. Merket det stor grad. Jeg har bare positive erfaringer med dette preparatet... Jeg brukte Fontex tidligere - uten noe særlig effekt - vel ikke noe effekt...de andre SSRI/SNRI tålte jeg ikke. Fikk for mange bivirkninger. Kan noen som ikke klarer hverdagen - prøve Xanor/Dopot. Hvis livet er uutholdlig - hva er vitsen ? Når det finnes potente medisiner som hjelper meget bra. Jeg skjønner ikke logikken....spør personer som bruker Seroxat (som jeg kjenner mange av) - de KLARER jo ikke å slutte HVA! ....Og som regel stor vektøkning - som er skadelig på sikt. Nei - få ikke benzodiazepin - leger og psykriatere har noia for slike midler. Som en anerkjent professor i psykrati sa for litt siden: hadde vi ikke hatt benzodiazepiner, hadde psykreatien være 10 - år tilbake i utvikling. Det har vært det beste middelet siden slutten av 1950 - tallet (Librium) på en rekke lidelser. Og det viser seg like bra på en rekke lidelser den dag i dag. Roche gjorde et generasjonskifte. Mange lider unødvendig...skal det være sånn. Vi har et liv å leve vi også. Skal mange leve som en dø - og tilslutt dø.... La en fin lørdag alle sammen ! – Reidar Rose Svar på innlegg Nytt innlegg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303272-hei-linda-mm-og-andre-som-sliter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariex Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei. Hadde vært kjekt å vite hva som er forskjellen på f.eks Valium og Xanor. Virker den like bra, og tar det lang tid før den begynner å virke? Min./timer ? Er enig med deg i hva du skriver. La de som sliter få et Liv. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303272-hei-linda-mm-og-andre-som-sliter/#findComment-2458657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.