Reidar Rose Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 De fleste jeg kjenner som (20 stk), SSRI/SNRI - sier til meg at de ikke har noe utbytte av legemiddelet...NHD - Ja ? Mange har faktktisk blitt verre... Men du har vel en sannynlig forklaring på det også....forskring-resultater over hele verden - har den sammen oppfattning - SSRI/SNRI har en overaskernde dårlig effekt... Noe å tenke på NHD......men du er vel uenig....selfølgelig...ikke sant ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 ...og løsningen på alt er? Benzo? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest timzykaa Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Han møter sannsynligvis pasienter hver eneste dag, og har gjort det over flere år, som har hatt hjelp av dem... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Rose Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 ...og løsningen på alt er? Benzo? NHD: du er en sarkastisk type...ja, jeg mener benzo i lave doser - er tingen. Hva er SSRI/SNRI - håpløst mener jeg. Det støttes som sagt av ledende eksperter verden over - det vet du NHD. DET HAR EN MEGET LITEN EFFEKT PÅ DEPRESJON OG LIGNENDE SYKDOMSBILDER B.LA. ANGST.....DU VET DET..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 NHD: du er en sarkastisk type...ja, jeg mener benzo i lave doser - er tingen. Hva er SSRI/SNRI - håpløst mener jeg. Det støttes som sagt av ledende eksperter verden over - det vet du NHD. DET HAR EN MEGET LITEN EFFEKT PÅ DEPRESJON OG LIGNENDE SYKDOMSBILDER B.LA. ANGST.....DU VET DET..... Det er ikke korrekt. SSRI/SNRI har god effekt på både depresjon og panikklidelse. Nå har imidlertid mange med ulike motiver hengt seg på en enkelt publikasjon og i tillegg overdrevet de resultater denne har kommet til. Fortsatt er korrekt måte å behandle panikklidelse på: 1. Kognitiv terapi (av en spesialist i dette) 2. Evt tillegg av SSRI/SNRI 3. Om 1 og 2 ikke har virket etter å ha vært utprøvd skikkelig, og det er nødvendig for å opprettholde funksjon: alprazolam. En må i så fall påregne at behandlingen blir varig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myopinion Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 ...og løsningen på alt er? Benzo? Hvorfor ikke benzo? Det fungerer jo. Og ser man bort fra at det hele tiden skrikes opp rundt avhengighet, så er det en medisin med få bivirkninger sammenlignet med det andre som nevnes her? Dessuten er det ikke mer avhengighetsskapende enn de andre preparatene - man må da vitterlig kunne si at folk er avhengig av en medisin de må ta daglig? Og som også hos de aller fleste må økes i dose under behandling og seponeres ved slutt? Jeg forstår rett og slett ikke denne skepsisen til benzo - kanskje man kunne få en god forklaring på hvorfor det ikke bør brukes i behandling av angstlidelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pimzekumz Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvorfor ikke benzo? Det fungerer jo. Og ser man bort fra at det hele tiden skrikes opp rundt avhengighet, så er det en medisin med få bivirkninger sammenlignet med det andre som nevnes her? Dessuten er det ikke mer avhengighetsskapende enn de andre preparatene - man må da vitterlig kunne si at folk er avhengig av en medisin de må ta daglig? Og som også hos de aller fleste må økes i dose under behandling og seponeres ved slutt? Jeg forstår rett og slett ikke denne skepsisen til benzo - kanskje man kunne få en god forklaring på hvorfor det ikke bør brukes i behandling av angstlidelser? Da jeg var innlagt på akuttavd delte jeg rom med ei som var blitt avhengig av Rivotril (det er vel et benzo?). Jeg har aldri i mitt liv sett noen ha det så jævlig som henne. Hun så helt jævlig ut og kunne storme mot dørene og skrike og banke på dem for å slippe ut, for å få i seg Rivotril. Husker en gang hun skrek: hva er dette for et MENNESKEPLAGERI!! pga abstinensene. Så jææææævlig hadde hun det... pga Rivotrilbruk i over 15 år. Måtte ha høyere og høyere doser, og legen hennes bare skrev det ut. Hun var innlagt i flere mnd, da hun endelig var avvent så jeg henne igjen og hun så fantastisk ut. Helt medisinfri. Så hun greide det til slutt, men det var et helvete, og hun måtte være månedsvis på akuttavd for å greie det. Har aldri hørt om noen som har måttet gå igjennom lignende pga SSRI. Selv om det er ubehagelig å slutte med pga strømstøt i hodet som ei venninne fikk av efexor da hun sluttet på den. Men det gikk faktisk an å slutte for det. Venninna mi brukte Cipramil i to år med god effekt da hun var ungdom i tillegg hadde hun samtaler, og hun slet med depresjoner og ville drepe seg osv, bare gråt, slet veldig pga faren var alkoholiker og sluttet siden helt greit. Men hun trengte den cipramilen en periode av livet sitt. Jeg brukte Fontex to ganger, sluttet med den uten problem. så går ikke an å si at benzo bare er det rette bestandig unntatt noen få som er så dumme å bli avhengig og da går det liksom ut over dere, og at ssri bare er fælt og avhengighetsskapende. Og at man må bruke en medisin hver dag vil ikke si at man blir avhengig på sammåte mot som folk blir av dop, alkohol og benzo. Man må bare ta slike medisiner hver dag fordi det er slik de virker. De virker ikke bare ved hjelp av en tablett en gang i uken eller lignende. Og lidelsen vil ofte vende tilbake uten medisinen, ikke pga man er avhengig av medisinen, men fordi lidelsen er slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myopinion Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Da jeg var innlagt på akuttavd delte jeg rom med ei som var blitt avhengig av Rivotril (det er vel et benzo?). Jeg har aldri i mitt liv sett noen ha det så jævlig som henne. Hun så helt jævlig ut og kunne storme mot dørene og skrike og banke på dem for å slippe ut, for å få i seg Rivotril. Husker en gang hun skrek: hva er dette for et MENNESKEPLAGERI!! pga abstinensene. Så jææææævlig hadde hun det... pga Rivotrilbruk i over 15 år. Måtte ha høyere og høyere doser, og legen hennes bare skrev det ut. Hun var innlagt i flere mnd, da hun endelig var avvent så jeg henne igjen og hun så fantastisk ut. Helt medisinfri. Så hun greide det til slutt, men det var et helvete, og hun måtte være månedsvis på akuttavd for å greie det. Har aldri hørt om noen som har måttet gå igjennom lignende pga SSRI. Selv om det er ubehagelig å slutte med pga strømstøt i hodet som ei venninne fikk av efexor da hun sluttet på den. Men det gikk faktisk an å slutte for det. Venninna mi brukte Cipramil i to år med god effekt da hun var ungdom i tillegg hadde hun samtaler, og hun slet med depresjoner og ville drepe seg osv, bare gråt, slet veldig pga faren var alkoholiker og sluttet siden helt greit. Men hun trengte den cipramilen en periode av livet sitt. Jeg brukte Fontex to ganger, sluttet med den uten problem. så går ikke an å si at benzo bare er det rette bestandig unntatt noen få som er så dumme å bli avhengig og da går det liksom ut over dere, og at ssri bare er fælt og avhengighetsskapende. Og at man må bruke en medisin hver dag vil ikke si at man blir avhengig på sammåte mot som folk blir av dop, alkohol og benzo. Man må bare ta slike medisiner hver dag fordi det er slik de virker. De virker ikke bare ved hjelp av en tablett en gang i uken eller lignende. Og lidelsen vil ofte vende tilbake uten medisinen, ikke pga man er avhengig av medisinen, men fordi lidelsen er slik. Jeg snakker om medisinering av angstlidelser - du snakker om medisinering av depresjoner. Benzo fungerer langt bedre enn SSRI i mange tilfeller av angst. Derfor vil jeg ha svar på hvorfor denne negative holdningen til et preparat som fungerer. Dessuten er det stor forskjell på bruk og missbruk. Du snakker som om alle som bruker benzo blir avhengige - det er IKKE tilfelle! Det blir som og si at en som nyter alkohol av og til er dømt til og bli alkoholiker. Det er de med hang til rus som utvikler et rusproblem. Rivotril er et antieptileptikum og ikke benzo. Jeg vet om faren for avhengighet, jeg har en god venninne som måtte avruses pga av det. Forbruket av Sobril, smertestillende bare økte sammen med alkoholinntak. Og selvsagt hadde hun dessverre en lege som ikke tidsnok forstod hva som var i ferd med og skje og han skrev ut. Men man kan ikke skjære alle under en kam. Selv har jeg hatt tilgang på Vival siden mitt første panikkanfall, altså i 20 år. Jeg er ikke avhengig, dvs at jeg bruker ikke dette daglig. Men jeg bruker det av og til når det er nødvendig. Jeg kan ikke forstå at moderat bruk av benzo er værre enn daglig bruk av SSRI, når det fungerer. Det betyr ikke at jeg er i mot bruk av andre medisiner der det fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MercedesBenzo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 ...og løsningen på alt er? Benzo? Enig med trådstarter i at benzo er effektiv og nødvendig behandling for mange. Det er ille at en som pasient og bruker av benzo hele tiden skal høre leksjoner om "den onde, vanedannende benzoen" og om folk som misbruker den. De fleste pasienter er vel klar over dette problemet, og bruker medisinen for å klare å fungere i livet til en viss grad, ikke ruse seg vekk fra det som en nesten har inntrykk av at mange leger tror. Derimot kan selvmedisinering i form av alkohol og andre stoffer dessverre bli et alternativ til benzo, og det skjønner jeg godt. Det er ofte de sykeste som trenger benzo. De blir belønnet med fordømmelser fra legehold, at de nektes medisin som faktisk hjelper. Ikke vanskelig å forstå at slitne pasienter til slutt gir opp når ikke legene hjelper dem men legger ytterligere en stein til byrden. Skjønner ikke at leger ikke ser dette. Legen bør selvsagt se an pasienten mht. utskrivning av benzo. Om han ikke misbruker medisin, bør pasient slippe å høre formaninger om at det ikke er bra, er vanedannende og noen misbruker det. Det har han sikkert hørt 1000 ganger før. Benzo mister virkning med tid, men noen ganger, på grunn av sin overlegne, potente virkning kan den virkningen som er igjen være nok til å opprettholde den minstestandard av likskvalitet de fleste tar for gitt. Noen trapper også ned med jevne mellomrom og trapper opp for å få bedre virkning igjen. Og det er da veldig enkelt å følge med på dosering og bruk for en lege, er det ikke det da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MercedesBenzo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 ...og løsningen på alt er? Benzo? Det må da finnes en mellomting? For noen hjelper sikkert SSRI i tilstrekkelig grad. Noen må bruke andre AD. Noen har kanskje nytte av preparater som Buspar og Lyrica. Også hørt at antipsykotika som tilleggsbehandling i lavere doser hjelper for noen. MAOI (Nardil/Parnate) skal også være effektivt på mange, der SSRI eller andre AD ikke har hjulpet. Noen har så sammensatte og sterke lidelser at benzo vil være riktig å bruke. Det er stor forskjell på at løsningen "alltid" er benzo - eller "aldri" er benzo. Det siste kan man høre stadig vekk, ofte fra legehold. (Man må jo ikke glemme at legemiddelindustrien i dag tjener mye mer penger på SSRI enn benzo.) Men det riktige behandlingsmessig må jo være å se på alternativene for hver pasient. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reality Bites Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er ikke korrekt. SSRI/SNRI har god effekt på både depresjon og panikklidelse. Nå har imidlertid mange med ulike motiver hengt seg på en enkelt publikasjon og i tillegg overdrevet de resultater denne har kommet til. Fortsatt er korrekt måte å behandle panikklidelse på: 1. Kognitiv terapi (av en spesialist i dette) 2. Evt tillegg av SSRI/SNRI 3. Om 1 og 2 ikke har virket etter å ha vært utprøvd skikkelig, og det er nødvendig for å opprettholde funksjon: alprazolam. En må i så fall påregne at behandlingen blir varig. Narr meg ikke til å le! Om noen år så kommer hele legestanden til å måtte ta innover seg masse kritikk pga den ukritiske utdelingen av disse såkalte effektive ad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pimzekumz Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg snakker om medisinering av angstlidelser - du snakker om medisinering av depresjoner. Benzo fungerer langt bedre enn SSRI i mange tilfeller av angst. Derfor vil jeg ha svar på hvorfor denne negative holdningen til et preparat som fungerer. Dessuten er det stor forskjell på bruk og missbruk. Du snakker som om alle som bruker benzo blir avhengige - det er IKKE tilfelle! Det blir som og si at en som nyter alkohol av og til er dømt til og bli alkoholiker. Det er de med hang til rus som utvikler et rusproblem. Rivotril er et antieptileptikum og ikke benzo. Jeg vet om faren for avhengighet, jeg har en god venninne som måtte avruses pga av det. Forbruket av Sobril, smertestillende bare økte sammen med alkoholinntak. Og selvsagt hadde hun dessverre en lege som ikke tidsnok forstod hva som var i ferd med og skje og han skrev ut. Men man kan ikke skjære alle under en kam. Selv har jeg hatt tilgang på Vival siden mitt første panikkanfall, altså i 20 år. Jeg er ikke avhengig, dvs at jeg bruker ikke dette daglig. Men jeg bruker det av og til når det er nødvendig. Jeg kan ikke forstå at moderat bruk av benzo er værre enn daglig bruk av SSRI, når det fungerer. Det betyr ikke at jeg er i mot bruk av andre medisiner der det fungerer. Jeg har slettes ikke sagt alle som bruker benzo blir avhengige. Rensker bare litt opp i denne påstanden i disse trådene der benzo er så fantastisk, mens ssri bare er ondskapen. Benzodiazepiner registrert i Norge idag * Alprazolam (Xanor) * Diazepam (Valium, Vival, Stesolid) * Flunitrazepam (Flunipam, Rohypnol) * Klonazepam (Rivotril) * Midazolam (Dormicum) * Nitrazepam (Apodorm, Mogadon) * Oxazepam (Alopam, Sobril) Rivotril er et benzodiazepin med bredspektret antiepileptisk effekt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MercedesBenzo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er ikke korrekt. SSRI/SNRI har god effekt på både depresjon og panikklidelse. Nå har imidlertid mange med ulike motiver hengt seg på en enkelt publikasjon og i tillegg overdrevet de resultater denne har kommet til. Fortsatt er korrekt måte å behandle panikklidelse på: 1. Kognitiv terapi (av en spesialist i dette) 2. Evt tillegg av SSRI/SNRI 3. Om 1 og 2 ikke har virket etter å ha vært utprøvd skikkelig, og det er nødvendig for å opprettholde funksjon: alprazolam. En må i så fall påregne at behandlingen blir varig. At det til nå finnes så få negative studier i forhold til SSRI har jo en åpenbar forklaring: De har ikke blitt publisert. Penger foran pasienter! "Although previous studies seemed to show SSRIs were effective, recent work has suggested this might be due to a bias in the way research is reported (Turner et al., 2008). Studies which show no effect have a tendency to be 'filed' rather than being submitted for publication. This can result in a much more rosy picture being painted of a drug's effectiveness than is really the case." http://www.spring.org.uk/2008/02/new-study-ssri-antidepressants-dont.php 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reality Bites Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 At det til nå finnes så få negative studier i forhold til SSRI har jo en åpenbar forklaring: De har ikke blitt publisert. Penger foran pasienter! "Although previous studies seemed to show SSRIs were effective, recent work has suggested this might be due to a bias in the way research is reported (Turner et al., 2008). Studies which show no effect have a tendency to be 'filed' rather than being submitted for publication. This can result in a much more rosy picture being painted of a drug's effectiveness than is really the case." http://www.spring.org.uk/2008/02/new-study-ssri-antidepressants-dont.php Selvsagt, sånn har det vært i maaange år. Hvorfor har ad blitt så in? Fordi det er billigere enn å sende folk til psykolog. Det står Helsetilsynet for! Og hvorfor hører dere på NHD? Han har jo mottatt masse penger fra legemiddelfirmaer. Han er neppe særlig objektiv her. Tenk sjølv, ikke hør på leger (de vet så mye mindre enn folk tror og man vet som regel BEST SJØLV!!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
@sin@ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har slettes ikke sagt alle som bruker benzo blir avhengige. Rensker bare litt opp i denne påstanden i disse trådene der benzo er så fantastisk, mens ssri bare er ondskapen. Benzodiazepiner registrert i Norge idag * Alprazolam (Xanor) * Diazepam (Valium, Vival, Stesolid) * Flunitrazepam (Flunipam, Rohypnol) * Klonazepam (Rivotril) * Midazolam (Dormicum) * Nitrazepam (Apodorm, Mogadon) * Oxazepam (Alopam, Sobril) Rivotril er et benzodiazepin med bredspektret antiepileptisk effekt Tok xanor 2,5 milligram i flere år jeg. Trappa dem ned og tok ikke på et halvt år. Å trappe ned for meg var bare blåbær i forhold til det å ha angst som gjorde at jeg ikke kunne leve tilnærma normalt. Står i felleskatalogen at de virker inntil 8 måneder, men det virker mye, mye lenger, men ikke så bra som i starten. Er jo legen sin skyld om noen kan øke medisin hele tida. Jeg fikk ikke lyst til å øke selv med avtok litt i virkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myopinion Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Narr meg ikke til å le! Om noen år så kommer hele legestanden til å måtte ta innover seg masse kritikk pga den ukritiske utdelingen av disse såkalte effektive ad! Helt enig med deg Her kommer det til og komme faktaopplysninger på løpende bånd om bivirkninger og mangel på virkninger. Det er ikke uten grunn at alle disse preparatene er under overvåking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myopinion Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 At det til nå finnes så få negative studier i forhold til SSRI har jo en åpenbar forklaring: De har ikke blitt publisert. Penger foran pasienter! "Although previous studies seemed to show SSRIs were effective, recent work has suggested this might be due to a bias in the way research is reported (Turner et al., 2008). Studies which show no effect have a tendency to be 'filed' rather than being submitted for publication. This can result in a much more rosy picture being painted of a drug's effectiveness than is really the case." http://www.spring.org.uk/2008/02/new-study-ssri-antidepressants-dont.php Det er unødvendig og opplyse NHD om dette. Han vet, men fortsetter i samme ånd. Jeg lurer på om han er like overbevist som han er "kjøpt" til og være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miamariandi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er ikke korrekt. SSRI/SNRI har god effekt på både depresjon og panikklidelse. Nå har imidlertid mange med ulike motiver hengt seg på en enkelt publikasjon og i tillegg overdrevet de resultater denne har kommet til. Fortsatt er korrekt måte å behandle panikklidelse på: 1. Kognitiv terapi (av en spesialist i dette) 2. Evt tillegg av SSRI/SNRI 3. Om 1 og 2 ikke har virket etter å ha vært utprøvd skikkelig, og det er nødvendig for å opprettholde funksjon: alprazolam. En må i så fall påregne at behandlingen blir varig. Vet du jeg er positiv til SSRI.Men samtidig så har jeg en følelse at det er en slags "hype" rundt det nå.Som at kognitiv terapi er det mest effektive etc.Benzo ble jo brukt i stor stil for enn god stund siden som en god og virksom medisin..Hvem vet om ikke det samme vil skje med SSRI preparater.Flott at det kommer mange nye medisiner som kan hjelpe i behandlingen av depresjon og angst.Men en viss edruelighet kan en vel ha?. Vil SSRI om 15 år fortsatt være standard behandlingen for depresjon?.Eller vil det være en ny "vidundermedisin".Det jeg misliker sterkt er hvordan psykiatere ofte forsøker å fremstille psykiatri som noen eksakt vitenskap.For eksempel hvis en person har brukket beinet kan en se det på et røntgenbilde.Når det gjelder psykiske lidelser dreier det seg ofte om selvopplevde symptomer.I hvor stor grad er depresjon en biologisk lidelse fremfor en reaksjon blanding av "indre omstendigheteer/ytre faktorer etc".Jeg vet ikke.Hva med alle disse med somateriseringslidelser uten medisinsk årsak.Leger kan fremstille disse som nevrotikere fordi de ikke finner klare medisinske funn på sykdom. Jeg tror ikke at psykise lidelser primært er en biologisk lidelse.Selv om sikkert biologiske/genetiske forhold er medvirkende faktorer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myopinion Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har slettes ikke sagt alle som bruker benzo blir avhengige. Rensker bare litt opp i denne påstanden i disse trådene der benzo er så fantastisk, mens ssri bare er ondskapen. Benzodiazepiner registrert i Norge idag * Alprazolam (Xanor) * Diazepam (Valium, Vival, Stesolid) * Flunitrazepam (Flunipam, Rohypnol) * Klonazepam (Rivotril) * Midazolam (Dormicum) * Nitrazepam (Apodorm, Mogadon) * Oxazepam (Alopam, Sobril) Rivotril er et benzodiazepin med bredspektret antiepileptisk effekt Hvem i all verden sier at benzo er så fantastisk? Det er for oss som bruker benzo lov til og uttrykke seg på like linje som brukere av andre preparater. Vi må få kunne si at dette avhengighetsvarsko greiene er overdrevet når vi har andre erfaringer. Eller er det bare lov og uttrykke positive erfaringer med SSRI her inne? Les igjennom en del av innleggene her inne og se på antall brukere av disse preparatene som sliter. De er ikke bedre - de får beskjed om og øke doser, prøve andre preparater, ta andre ting i tillegg. Du forstår vel at dette ikke er beste behandling i alle tilfeller. Har du egenerfaring med benzo? Jeg er rett og slett lei av at jeg skal bli sett på som en misbruker, at den medisin jeg bruker skal være kjent som "dop". Noe man ruser seg på. Det er ikke tilfelle. Den er min hjelper i likhet med at Fontex hjalp deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reality Bites Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Helt enig med deg Her kommer det til og komme faktaopplysninger på løpende bånd om bivirkninger og mangel på virkninger. Det er ikke uten grunn at alle disse preparatene er under overvåking. Jepp! Det er nettopp det som er. Det begynner å komme så smått frem nå, og det blir mer, det kan jeg nesten love. Har selv prøvd x-antall ad og ingen av dem har jeg hatt noen Hallellulja opplevelse av. Det har ikke liten/ingen grad virket. Har bare fått masse bivirkninger og problemer i stedet. Og til slutt vet man søren meg ikke hva som er høna og egget - og det er vel ikke noen bra ting hvis man sliter psykisk. Det enste som funker ER benzo, uansett hvordan man vrir og vender på det. Synes det er nesten uoverkommelig å slutte med ad, noe jeg er igang med nå, men siden jeg har gått på så mange meds så vet jeg sannelig ikke om jeg klarer meg uten lenger............. og det er jo også et tankekors? Hva med å få kontrollert tilgang til feks sobril som en tar hvis det blir atlfor ille? Istedet for disse meds som gir så mange bivirkninger at man ikke vet hva som er sykdom eller bivirkninger?? Det er jammen ikke lett å slutte på SSRI heller!! Det kan i hvertfall JEG garantere!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303290-ssrisnri/#findComment-2458746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.