Gjest Jarlt Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg trener en variasjon av jogging/sprint, vekter og bevegelighet og mosjonsøvelser rundt 10 timer i uka, og har trent på det nivået i et halvt år. Jeg har tatt av meg rundt 15kg på den tiden. Jeg har gjengående småvondt i knær, høyre håndledd, skulder & skuldervinge bl.a. Det gjør vondt i muskelfestene mellom treninger, og disse verkene går bort, men de kommer ofte tilbake når jeg trener tunge vekter/armhevinger. Selv om jeg er i veldig god fysisk form, føler jeg meg smårusten. Jeg gjør øvelsene med korrekt holdning, men av og til hiver jeg meg i det med litt mer innsats enn vett, for å si sannheten. Er det rett og slett på tide å trappe ned treninga i noen uker (jeg har lyst til å gå fremover, sette rekorder etc), eller fins en god forklaring på hvordan man takler ledd/muskelsmerter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Husk at det tar lenger tid for muskelfester og sener å vokse/bli sterkere, enn det tar å få muskler, pga lavere oksygentilførsel. Altså, hvis du ikke har trent noe særlig før, som har gitt deg sterke senere og muskelfester fra før av, så har du kanskje økt treningsmengden for fort? Og dermed ender du opp med "store muskler uten godt nok feste". Sier ikke at du har gjort det altså, bare at det kan være noe å tenke på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg hadde vel forsøkt og skrenke litt inn på den der mer innsats enn vett Overbelaster du noe her - kan du risikere full treningsstopp i stedet for litt begrensning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.