Gjest langvarige plager Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 14-åringen i huset har nå i over 2-3 år klaget på sterke smerter i hælene og senen bak på foten, og disse forplanter seg nå også oppover beina så han har smerter i hæl, sene, kne, framsiden av låret og i lysken. I begge bein, men særlig venstre bein. Jeg har tatt ham til legen mange ganger disse årene og fått høre at det er voksesmerter. Det er bare å ta det med ro, det vil gå over, ikke noe å gjøre med og så videre og så videre. Den litt overbærende, forklarende måten som gjør at jeg blir sjenert som har "dradd ham med for ingenting" og som ikke tilbyr ham særlig trøst når smertene kommer, og det gjør de stort sett hele dagen. Han er aktiv og talentfull fotballspiller, og likevel tok han helt fotballfri forrige sesong på grunn av plagene, uten at det hjalp. I tillegg har han skutt ca. 20 centimeter i været siste år. Både jeg og broren min (mor og onkel) sliter med korte muskler på baksiden av beina - vi er "gamle" - men dersom han har samme problemet, finnes det behandlinger for det? Det er nå så ille at han ikke får sove på nettene på grunn av smerter. Og jeg har mistet både tålmodighet og tillit til legens råd om at ro vil hjelpe på dette. Derfor - hva er det, hva gjør vi, hvor går vi, hvem kan hjelpe oss med disse problemene? Og hva med kost og kosttilskudd - kan han ha mangler som forårsaker dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Selv om du er flink til å beskrive de problemene 14 åringen din har, har jeg store problemer med å komme med noen fornuftige kommentarer. Men som gammel barne- og idrettslege kan jeg tenke meg å tilby dere å ta en tur til meg i Sandvika slik at jeg kan se på han. Ta kontakt evt. med Doktoronline for å få nærmere informasjon for å nå meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.