Gå til innhold

muskler ,nerver eller noe mer alvorlig som feks kreft?

anoma

Anbefalte innlegg

hei, jeg føler ikke at jeg fant riktig forum jeg da men,så skriver her jeg. jeg har en stund nå sliti med nakke og skuldre ,særlig de 2 siste mnd nå.fødte ei lita og vakker jente for 3 mnd siden som jeg har gått og bært på. det gjør vondt i skuldre,nakke,ene siden,venstre arm og ben blir numment av og til og føles som jeg mister muskelstyrke,blir slapp og at armen dovner bort .kan dette være noe i hodet som feks hjernesvust,eller er det rett og slett muskler el nerver? vært til legen og hun sier det er muskler som klemmer på nervene,men blir engestelig av og til.spes når jeg får en uvirkelighetsfølelse..da blir jeg enda mer engestelig.redd det skal skyldtes noe alvorligere. innbiller meg alt mulig rart av frykt jeg skal dø av dette,dø fra min lille vakre datter:(håper på svar bekymret og hypokonder mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen din har mest sannsynlig rett.

Jeg kan også få en "uvirkelighetsfølelse", som du beskriver, om jeg har veldig stramme og vonde muskler i rygg og nakken. Jeg antar dette kommer av dårlig blodsirkulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sahoda

Legen din har mest sannsynlig rett.

Jeg kan også få en "uvirkelighetsfølelse", som du beskriver, om jeg har veldig stramme og vonde muskler i rygg og nakken. Jeg antar dette kommer av dårlig blodsirkulasjon.

Uvirkelighetsfølelsen tror jeg kanskje skyldes redselen din - dette høres jo veldig muskelrelatert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert noe som har forskjøvet seg litt, kanskje i korsryggen din, under fødselen. Dermed kan noen muskler ligge i klem, og du får disse følelsene.

Det kan også hende det er uvant for deg å bære på ungen, og at du dermed har lagt deg til en bærestilling som er uheldig for deg.

Ta en tur til legen og be om henvisning til manuell terapeut, så får du rettet opp det som er ute av stilling. Han er fysioterapeut, med videreutdanning innen kiropraktikk. Selv har jeg utrolig god erfaring med dette, ble blant annet kvitt begynnende bekkenløsning, og i ettertid også fått løsnet opp der nerver har blitt liggende i klem.

Og nei, noen hjernesvulst har du ikke med disse symptomene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Gratulerer med baby. Jeg forstår at du storkoser deg. Da blir det gjerne mye løfting,rugging og bæring. Hvis man ikke er noenlunde muskulært forberedt på dette på forhånd, kanskje har trent litt, så blir det lett smerter og problemer med nakke og armer. Jeg ser dette svært så ofte.

Prøv å variere hvordan du løfter og bærer og hvis det er mulig, prøv å komme i noe bedre fysisk form selv også.

Men er du tvil om helsa di rent generelt, får du heller snakke med fastlegen din en gang til.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...