Gå til innhold

Så var vi i gang igjen

Anbefalte innlegg

Gjest heyheymymy

Ser at ssri - debatten igjen har poppet opp fra marken, denne diskusjonen materialiserer seg i sykluser lik årstidene. (vi har endelig fått møte våren, om man da ikke bor nord for Trøndelag)

Medisiner er alltid en erstatning. For mange er den beste medisin å trene, spise sunt og forsøke å leve et normalt liv. For andre(som meg) er medisinen å bruke ufornuftig mye tid på puber som langt i fra er hvite. Men det er også en stor gruppe mennesker, som følge av en depresjon ikke velger førstnevnte alternativ, og som heller ikke velger sistnevnte, antakelig pga sunt folkevett. Disse bruker i stedenfor ssri - og jeg kjenner mange av dem. De forteller ikke at de blir lykkelig eller at virkeligheten brått blir som en himmel, men at de ved hjelp av ssri ( og andre psykofarmaka) faktisk makter å forandre og forbedre livet sitt. Bor man i en grøft så vil ikke ssri hjelpe deg til å bli lykkeligere, men du får vilje til å komme deg opp og frem. Lever du et rimelig normalt liv, men likevel får uforklarlige nedturer som varer og varer, så kan også ssri hjelpe deg.

SSRI(etc) hjelper veldig mange, og har tilsvarende dårlig effekt for en del andre. Forskning er forskning, virkelighet er virkelighet, og avisene skriver om mye rart i svært korte artikler. Nå skal jeg legge meg, for i morgen skal jeg opp og gå en lang tur, før jeg atter finner et sted med grønn filt og gyllen drikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303430-s%C3%A5-var-vi-i-gang-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reality Bites

Hvor får du det ifra?

Fordi borderline er for mennesker som ikke har innsikt i det, noe veldig sykt og skremmende. Og så har de selvsagt fordommer. Men mest av alt var vel det der en hersketeknikk igjen, basert på at mange har fordommer mot "borderlinere", som skal få deg til å føle deg liten. :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...