Gå til innhold

Vi med dårlige ssri opplevelser må også høres


Gjest hest er medisin

Anbefalte innlegg

Reality Bites

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=forum

Hvis jeg ikke leser helt feil så står det forum på toppen her. Det er tydeligvis helt feil.

Burde kalle det noe helt annet hvis det ikke er lov til å ha andre meninger enn Nils Håvard Dahl.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=diskutere&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=begge&s=n&alfabet=n&renset=j

OK - så hvis jeg nå ikke stopper så blir jeg regelrett utestengt? Er det det du sier? Greit, dere får gjøre som dere vil.

Jeg registrerer hva som skjer og jeg skal notere meg det. Jeg kommer tilbake om ikke her, så andre plasser. Dette er en sak verdt å få frem i medias og i det offentlige rom. Mine erfaringer er så vonde, at jeg føler behov for å jobbe med dette for å få det frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Reality Bites

    18

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    10

  • frosken

    2

  • skal

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Reality Bites

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=forum

Hvis jeg ikke leser helt feil så står det forum på toppen her. Det er tydeligvis helt feil.

Burde kalle det noe helt annet hvis det ikke er lov til å ha andre meninger enn Nils Håvard Dahl.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=diskutere&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=begge&s=n&alfabet=n&renset=j

Men hva hjelper det hvis et offentlig forum ikke lenger er tilgjengelig for alle? Kanksje vi burde starte en forening og egen hjemmeside på nettet hvor vi fremmer denne triste problemstillingen? Jeg er med. Er flere med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hest er medisin

OK - så hvis jeg nå ikke stopper så blir jeg regelrett utestengt? Er det det du sier? Greit, dere får gjøre som dere vil.

Jeg registrerer hva som skjer og jeg skal notere meg det. Jeg kommer tilbake om ikke her, så andre plasser. Dette er en sak verdt å få frem i medias og i det offentlige rom. Mine erfaringer er så vonde, at jeg føler behov for å jobbe med dette for å få det frem.

Ikke gi deg du. Dette er ett forum for diskusjon. Kan ikke være meningen at det skal være en nettside ku for de som har samme meninger som NHD.

Er det noen psykiatere som kjenner seg igjen i dette tro?

Narcissistisk personlighetsforstyrrelse preges av storhetsfølelse, gjerne kalt grandiositet, i fantasi og atferd. Overdriver egne prestasjoner og talenter og venter å bli lagt merke til. Fantasier om suksess, makt og skjønnhet, føler at de har krav på spesielle rettigheter og særbehandling, for eksempel at de ikke må stå i kø. Reagerer sterkt på kritikk, med raseri og skamfølelse eller følelse av å bli ydmyket. Krever oppmerksomhet og beundring og er preget av sterk misunnelse i forhold til andre som er bedre enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

OK - så hvis jeg nå ikke stopper så blir jeg regelrett utestengt? Er det det du sier? Greit, dere får gjøre som dere vil.

Jeg registrerer hva som skjer og jeg skal notere meg det. Jeg kommer tilbake om ikke her, så andre plasser. Dette er en sak verdt å få frem i medias og i det offentlige rom. Mine erfaringer er så vonde, at jeg føler behov for å jobbe med dette for å få det frem.

du/dere har fått skrive tonnevis med innlegg om saken dere i et par dager nå også føler du at dere ikke får bli hørt? Det har jo fått blitt hørt i massevis:)

At forumet generelt sett er for å spørre om psykiatriske ting og få svar på det, og at dette nå forsvinner helt i disse hundretalls klageinnleggene som er anti-ssri pga noen få sine uheldige erfaringer (som alle mennesker kan oppleve med alle typer medisiner), og ja, det blir snart spamming... er jo akkurat det to stk personer har blitt advart mot før her, en som i en mani mante om det samme, anti-psykiatri, anti-tvangsinnleggelse, som han hadde opplevd pga mani, og så han som alltid grubler om diagnosen sin er rett, blir samme spm om igjen og om igjen,

så det er ikke noe som gjelder bare anti-ssri greier altså. Det er noe med at det samme blir klaga om i hopetall med innlegg, det er ikke noe spørsmål som en kan svare på, det er klaging .Ser du ikke forskjellen. Og det er jo masse innlegg om det nå, er da ingen sensur enda, men når det nærmer seg spam liksom, så må de jo få si fra...

tro meg, dere er hørt her. Synd legen din ikke hørte på deg. Men det har vi hørt nå. Og alle tror deg/dere. Det man forhåpentligvis ikke tror er tabloidavisens fremstilling av en studie som er vridd og vrengt og helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality Bites

Ikke gi deg du. Dette er ett forum for diskusjon. Kan ikke være meningen at det skal være en nettside ku for de som har samme meninger som NHD.

Er det noen psykiatere som kjenner seg igjen i dette tro?

Narcissistisk personlighetsforstyrrelse preges av storhetsfølelse, gjerne kalt grandiositet, i fantasi og atferd. Overdriver egne prestasjoner og talenter og venter å bli lagt merke til. Fantasier om suksess, makt og skjønnhet, føler at de har krav på spesielle rettigheter og særbehandling, for eksempel at de ikke må stå i kø. Reagerer sterkt på kritikk, med raseri og skamfølelse eller følelse av å bli ydmyket. Krever oppmerksomhet og beundring og er preget av sterk misunnelse i forhold til andre som er bedre enn dem.

Jeg ble utsatt for overgrep av en Dr.pshycol som jeg gikk i behandling hos.

Nå går jeg hos en psykiater. Han sa at han hadde lest en artikkel hvor disse personlighetstrekkende du nå nevner, ble nevnt i forbindelse med terapeuter som forgriper seg på pasientene. Jeg ser også visse trekk som ligner ved den professoren i psykologi som forgrep seg på meg. Og nå begynner jeg å skjønne sammenhengene.

En annen ting er selvberettigelse. Mange som burde ha psykiatriske diagnoser som jobber med mennesker. Noen er tiltrukket av den makten de har over andre mennesker. De kan også være tiltrukket av at pasienten ser opp til hn. Ha et konstant behov for å få bekreftet hvor suveren terapeuten er.

Min "kjære" ekskjærestepsykolog hadde mange av disse trekkene. Og nå legger han skylden på meg for det som skjedde. Bruker min psykiske lidelse mot meg. Selvberettigelse. Han er suveren, briljant utad. En respektert person og ganske kjent. Mange ser opp til han. Han har karisma og ustråling. Og en utrolig overbevisningsevne. Og dette tjener han seg rik på. Men han tenker ikke mye på at hans overgrep førte meg inn i et helvete jeg ikke unner noen. Han førte meg inn i et mørkt sted, inn i uførhet og tap av inntekt. Inn i stigmatiseringen. Jeg ble syk av det. Og må bære skammen. Han slipper unna. Han er fortsatt suveren, blir sett opp til. selvberettigelse.

Hvorfor har noen så stort behov for bekreftelse, oppmerksomhet, og makt? Kan det ligge narsisisme bak? En slags psykisk brist?

Hvordan kunne han gjøre dette mot meg? Og i tillegg svartmale meg i ettertid, sørge for å holde min skam inntakt? Er det for å gjøre meg ufarlig? for å redde seg selv? Og han vil heller fortsette å skade meg rett og slett for å redde seg selv?

Å ja. Jeg har opplevd at en terapeut kan være meget, meget farlig. Det finnes flere sånne. Det står også om det innimellom i avisene. Leger, psykologer som har sex med pasienten. Anmeldelse. Men jeg VET hvor vanskelig det er å gå videre med saken. Det er nok mange mørketall.

Tror du disse egentlig skjønner hva etikk innebærer i praksis? Hvordan kan de ta seg så til rette at de ødelegger andres liv for egen fortjeneste? Selvberettigelse. Hvor er empatien? Forstanden? Moralen? Klokskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hest er medisin

du/dere har fått skrive tonnevis med innlegg om saken dere i et par dager nå også føler du at dere ikke får bli hørt? Det har jo fått blitt hørt i massevis:)

At forumet generelt sett er for å spørre om psykiatriske ting og få svar på det, og at dette nå forsvinner helt i disse hundretalls klageinnleggene som er anti-ssri pga noen få sine uheldige erfaringer (som alle mennesker kan oppleve med alle typer medisiner), og ja, det blir snart spamming... er jo akkurat det to stk personer har blitt advart mot før her, en som i en mani mante om det samme, anti-psykiatri, anti-tvangsinnleggelse, som han hadde opplevd pga mani, og så han som alltid grubler om diagnosen sin er rett, blir samme spm om igjen og om igjen,

så det er ikke noe som gjelder bare anti-ssri greier altså. Det er noe med at det samme blir klaga om i hopetall med innlegg, det er ikke noe spørsmål som en kan svare på, det er klaging .Ser du ikke forskjellen. Og det er jo masse innlegg om det nå, er da ingen sensur enda, men når det nærmer seg spam liksom, så må de jo få si fra...

tro meg, dere er hørt her. Synd legen din ikke hørte på deg. Men det har vi hørt nå. Og alle tror deg/dere. Det man forhåpentligvis ikke tror er tabloidavisens fremstilling av en studie som er vridd og vrengt og helt bak mål.

Spør legene går man til da. Forum er til for diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han henviser oss til et useriøst forum fordi vi er useriøse som syter og klager sånn. Herregud, vi burde holde kjeft og lide i stillhet. Og så kan vi gå ut i samfunnet og skryte av at medisinene har hjulpet oss SÅ mye. VI burde lide i stillhet og evakuere til useriøse forum hvor vi hører hjemme, siden vi bare er noen useriøse personer som klager og syter og egentlig burde vi vel evakueres til en egen øy slik at andre slipper å høre på denne stadige klagingen. Det er i allefall det beste for medsindustrien. Og for NHD.

(sorry NHD hvis du mener jeg spammer. Men hvorfor er du så i mot en frisk debatt om dette? Du har vel også noe å lære av dette? Leger har masse å lære av pas sine skjønner du. Det må vel bare være interessant det? Eller kanskje ikke?)

Debatter er interessante, men du og dine har ikke kommet med annet enn repetisjoner i det siste. Vi begynner å bli trøtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality Bites

du/dere har fått skrive tonnevis med innlegg om saken dere i et par dager nå også føler du at dere ikke får bli hørt? Det har jo fått blitt hørt i massevis:)

At forumet generelt sett er for å spørre om psykiatriske ting og få svar på det, og at dette nå forsvinner helt i disse hundretalls klageinnleggene som er anti-ssri pga noen få sine uheldige erfaringer (som alle mennesker kan oppleve med alle typer medisiner), og ja, det blir snart spamming... er jo akkurat det to stk personer har blitt advart mot før her, en som i en mani mante om det samme, anti-psykiatri, anti-tvangsinnleggelse, som han hadde opplevd pga mani, og så han som alltid grubler om diagnosen sin er rett, blir samme spm om igjen og om igjen,

så det er ikke noe som gjelder bare anti-ssri greier altså. Det er noe med at det samme blir klaga om i hopetall med innlegg, det er ikke noe spørsmål som en kan svare på, det er klaging .Ser du ikke forskjellen. Og det er jo masse innlegg om det nå, er da ingen sensur enda, men når det nærmer seg spam liksom, så må de jo få si fra...

tro meg, dere er hørt her. Synd legen din ikke hørte på deg. Men det har vi hørt nå. Og alle tror deg/dere. Det man forhåpentligvis ikke tror er tabloidavisens fremstilling av en studie som er vridd og vrengt og helt bak mål.

Du sier du har hørt. Men jeg aner også en nedlatende tone i det du skriver. Ok, du har hørt, men ikke forstått. Kan du da klare å forstå hvorfor vi ikke gir oss? Det er forstålig at du som ikke har opplevd dette ikke kan sette deg inn i det. Men å kalle deg klaging, er en form for nedvurdering av andres opplevelser.

TIl info så er jeg verken manisk eller psykotisk. Jeg er bare en som har vært svært uheldig. At vi er i mindretall burde ikke bety at dette ikke er viktig. At flestparten evt har nytte av ssri er jo bare bra. Men mindretall er ikke like mindreverdighet. Å selge de få som har blitt svært syk av dette til fordel for de flere som synes ad er greit. Det er ikke ok. Og jeg kommer ikke til å gi meg pga sånne kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

OK - så hvis jeg nå ikke stopper så blir jeg regelrett utestengt? Er det det du sier? Greit, dere får gjøre som dere vil.

Jeg registrerer hva som skjer og jeg skal notere meg det. Jeg kommer tilbake om ikke her, så andre plasser. Dette er en sak verdt å få frem i medias og i det offentlige rom. Mine erfaringer er så vonde, at jeg føler behov for å jobbe med dette for å få det frem.

Ja, det hadde vært ønskelig at du fortsatte i andre fora. Jeg har allerede foreslått et..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hest er medisin

Debatter er interessante, men du og dine har ikke kommet med annet enn repetisjoner i det siste. Vi begynner å bli trøtte...

Hvem snakker du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Debatter er interessante, men du og dine har ikke kommet med annet enn repetisjoner i det siste. Vi begynner å bli trøtte...

Jeg snakker for meg og de brukerne som dette forum er laget for. Se gjennom reaksjonene dere får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality Bites

Hvem snakker du for?

Han snakker vel for de som synes vi bare klager. Vi burde tåle å ha det sånn og helst holde kjeft. For dette er jo bare syting og ikke noe mer. Vi syter bare for gøy. For å ha noe å gjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han snakker vel for de som synes vi bare klager. Vi burde tåle å ha det sånn og helst holde kjeft. For dette er jo bare syting og ikke noe mer. Vi syter bare for gøy. For å ha noe å gjøre på.

Om dere tier eller syter er ett fett, men gjør det et annet sted.

Nå er det SPAMMING dere driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reality Bites

Jeg snakker for meg og de brukerne som dette forum er laget for. Se gjennom reaksjonene dere får.

Og de brukerne er tydeligvis ikke de som har opplevd uheldige bivirkninger av medisiner. Forumet er ikke laget for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og de brukerne er tydeligvis ikke de som har opplevd uheldige bivirkninger av medisiner. Forumet er ikke laget for oss.

Nei, fn, dette er ikke et syteforum.

Når en seriøs klage gjentas for ofte, går den over til syting.

Kan den dårlige effekten skyldes feil diagnose f.eks eupf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality Bites

Nei, fn, dette er ikke et syteforum.

Når en seriøs klage gjentas for ofte, går den over til syting.

Kan den dårlige effekten skyldes feil diagnose f.eks eupf?

Og hvorfor gjør den det? Fordi den som uttaler seg ikke blir hørt. OK, jeg trekker meg tilbake, men jeg noterer meg din reaksjon på dette og din uvilje mot å ta innover deg pasienthistorier. Noe jeg mener burde vært svært viktig å gjøre i idin profesjon.

Må innrømme at jeg er litt skuffa over deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og hvorfor gjør den det? Fordi den som uttaler seg ikke blir hørt. OK, jeg trekker meg tilbake, men jeg noterer meg din reaksjon på dette og din uvilje mot å ta innover deg pasienthistorier. Noe jeg mener burde vært svært viktig å gjøre i idin profesjon.

Må innrømme at jeg er litt skuffa over deg..

Må innrømme at jeg er litt skuffa over deg..

Det kan jeg leve med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality Bites

Må innrømme at jeg er litt skuffa over deg..

Det kan jeg leve med :-)

Ja, det er jeg overbevist at du kan. Du har det sikkert bra i din lille verden hvorpå din uvilje mot å ta innover deg pasientens historie beskytter din voksende arroganse ift dette og kanskje ift enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hest er medisin

Ja, det hadde vært ønskelig at du fortsatte i andre fora. Jeg har allerede foreslått et..

Jeg synes rett og slett du burde finne deg en annen jobb Nils Håvard Dahl! Du er en uempatisk herskesyk mann. Du trenger hjelp selv også! Må gå an å ikke ha samme meninger som deg og det er tydeligvis flere som har et stort behov for å prate om dette. Presse folk ut av forumet sånn. Skam dere! Velvel. Vi er vant med å bli skøvet ut i kulden. Ingen som vil ha noe å gjøre med de som ikke tar pillen sin lykkelig med ett smil og ikke stiller spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hest er medisin

Jeg snakker for meg og de brukerne som dette forum er laget for. Se gjennom reaksjonene dere får.

Vi får jo faktisk en del støtte. Har du fått med deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...