Gjest (Anonymous) Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Hvis man slanker seg, når er det "lurt" å spise kvelds? Tenker da på vanlig brødmåltid. Har hørt man ikke bør spise sent, er det fordi forbrenningen er lavere om kvelden? Hvis man legger seg kl 23, når er det da gunstig å ta kveldsen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinderegg Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Hei der. Jeg pleier spise 2 knekkebrød med mager ost + 2 kavringer. Av og til spiser jeg 3 eller 4 knekkebrød, det kommer egentlig an på hvor aktiv jeg har vært gjennom dagen. Frukt spiser jeg også, men mest gulrøtter. Ikke spis senere enn 20.00 hvis du legger deg i 23 tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni1365379972 Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Hei der. Jeg pleier spise 2 knekkebrød med mager ost + 2 kavringer. Av og til spiser jeg 3 eller 4 knekkebrød, det kommer egentlig an på hvor aktiv jeg har vært gjennom dagen. Frukt spiser jeg også, men mest gulrøtter. Ikke spis senere enn 20.00 hvis du legger deg i 23 tiden. Dette med tid på kvelden er vel egentlig en myte. Det som teller er jo dagens samlede næringsopptak. Selv spiser jeg kveldsmat mellom 21 og 22 og legger ikke på meg av det. Jeg synes liksom det er litt kos med en brødskive og en kopp te litt utpå kvelden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Hei Det er det totale inntaket i løpet av dagen som er viktig for om du legger på deg eller ei. Noen sover dårligere dersom de spiser et stort måltid sent. Da er det fornuftig å spise 2-3 timer før sengetid. Andre sovner ikke sultne og trenger å spise litt rett før de skal legge seg. Begge deler er helt ok. Den totale forbrenningen er lavere når du ligger i ro enn når du beveger deg. Slik sett kan du si at forbrenningen er lavere om natten når du sover enn om dagen når du er i mer aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.