Gå til innhold

Mellommåltider

Gjest MATglad

Anbefalte innlegg

Gjest MATglad

Hei!

Jeg prøver å gå ned noen kg, men er så altfor glad i å spise. Jeg trener 4-5 timer i uka, så det er ikke det det står på. Det er at jeg hele tida føler jeg har lyst på noe å spise!

Nå har jeg begynt å hive i meg puffet ris (pops) når jeg er "sulten" og det er vel ikke så farlig. Men jeg har også fått helt dilla på den smoothien de selger på McDonald`s. Er smoothie usunt??? Er jo frukt og is for det meste, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Puffa ris inneholder vel bare kortvarige karbohydrater, tror jeg. Jeg ville gått for noe som holdt litt lenger hvis du er sulten - et knekkebrød med Philadelphia light-ost, en gulrot eller to, et eple eller en pære.

Smoothie er en bra måte å få i seg frukt på, men det inneholder en del kalorier. Aner ikke hva den på McDonald's inneholder, men tipper det er langt sunnere å lage dem sjøl med frukt og yoghurt istedetfor is. For å få dem magrere kan du bruke Kesam, men jeg personlig synes det er et heslig produkt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MATglad

Puffa ris inneholder vel bare kortvarige karbohydrater, tror jeg. Jeg ville gått for noe som holdt litt lenger hvis du er sulten - et knekkebrød med Philadelphia light-ost, en gulrot eller to, et eple eller en pære.

Smoothie er en bra måte å få i seg frukt på, men det inneholder en del kalorier. Aner ikke hva den på McDonald's inneholder, men tipper det er langt sunnere å lage dem sjøl med frukt og yoghurt istedetfor is. For å få dem magrere kan du bruke Kesam, men jeg personlig synes det er et heslig produkt. ;)

Det er ikke så mye at jeg er sulten, men bare trangen til å putte noe inn i munnen, tror jeg. Er ikke så glad i grønnsaker og frukt til vanlig, skjønner du. Derfor ble jeg litt overrasket over at jeg likte den smoothien så godt. Men tror ikke de har is oppi - annet enn isbiter, da. En gang jeg bestilte var de tomme for Biola, så da kunne jeg ikke få. :-( Er Biola usunt, da tro? Har aldri trengt å bry meg om vekta før, så jeg aner ikke noe om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med Smoothies du - du får i deg mer sunt enn usunt - men du bør nok tenke på og spise noe mettende og sunt når du skal spise for fjerne trangen til og spise hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Jeg synes ikke at smoothies på mcd er et bra mellommåltid. Den inneholder over 200 kcal og inneholder mye karbohydrater i forhold til proteiner. Men dersom du tar deg en sånn i stedet for 100 gram sjokolade så er det et meget godt alternativ.

Det som var løsningen på min slankehistorie var å spise ofte nok, slik at blodsukkeret er stabilt og jeg ikke er fysen på noe. Det innebærer at jeg spiser 1800-2000 kcal per dag fordelt på frokost, mellom, lunsj, middag kvelds. Da blir jeg aldri så sulten at jeg får lyst på andre ting. Fredag og lørdag spiser jeg koseting etter kveldsmat. Og når jeg har spist alt jeg skal på en dag er det begrenset hvor mye man orker av usunne ting. Dette har fått meg ned i vekt.

Og jeg var en som spiste sjokolade, potetgull, kaker daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...