Gå til innhold

Har jeg mani? Og spm anng angst

Anbefalte innlegg

remeron1365381108

Hei, jeg er veldig usikker på hva slags diagnose jeg egentlig har. Jeg synes jeg svinger veldig og at humøret mitt skifter litt som været. Har vært på og av mye medisiner uten at det hjelper. Jeg synes det har blitt værre igjen nå. Kan si det sånn at jeg skjelden "tar av" når jeg er på opptur så jeg helt mister bakkekontakten, er somregel sånn at jeg er "normal" når jeg er høyt oppe, når jeg er deprimert derimot er jeg helt i kjelleren og orker ikke engang å stå opp. Kan dette være en form for mani?

I det siste har jeg fått sterk angst/stress når jeg våkner i tillegg. Dette hadde jeg ikke før, men det har kommet snikende. Usikker på hvordan jeg skal forklare det men føles som jeg er midt imellom det nivået jeg kan tenke meg du er på rett før du skal hoppe i fallskjerm og skal inn til tannlegen, altså en jævlig nervøsitet som ikke gir seg. Den følelsen har jeg nå også, jeg merker mindre til depresjonen. Dette kommer hver eneste dag, sitter i mer eller mindre hele dagen men er værst rett etter at jeg våkner og til utpå ettermiddagen, så går det litt vekk og kommer tilbake utpå kvelden. Tenker altid worst case scenario, og har konstant frykt for ettellerannet, ofte kan jeg ikke engang sette ord på hva det er som jeg er urolig av.

Hva er dette for noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303569-har-jeg-mani-og-spm-anng-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest plingpling

Det høres ut som det du selv karakteriserer det som - angst.

Kjenner meg godt igjen i det at det er værst om morgenen og noen timer og så avtar det. Kjenner meg også godt igjen i krisemaksimering og det at du ikke nødvendigvis finner en forklaring på hvorfor angsten er tilstede.

remeron1365381108

Det høres ut som det du selv karakteriserer det som - angst.

Kjenner meg godt igjen i det at det er værst om morgenen og noen timer og så avtar det. Kjenner meg også godt igjen i krisemaksimering og det at du ikke nødvendigvis finner en forklaring på hvorfor angsten er tilstede.

Ja, jeg merker godt det er en slags angst. Men depresjonen lurer jeg på hva er, og jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skifter sånn. Jeg har hørt om manisk deppresjon og moren min har det, jeg lurer på om jeg har det utifra sånn det utarter seg her.

Gjest plingpling

Ja, jeg merker godt det er en slags angst. Men depresjonen lurer jeg på hva er, og jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skifter sånn. Jeg har hørt om manisk deppresjon og moren min har det, jeg lurer på om jeg har det utifra sånn det utarter seg her.

Det kan ikke jeg svare deg på - så vi får håpe NHD svarer deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...