Gjest ny til høsten Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Er det mulig/realistisk/overoptimistisk å gå ned 18kg til august? Er 86kg nå. det vil i tilfelle si 0,92kg/uke eller 3,94kg/md. Uten vidunderkurer men bare ved å spise litt mindre/annerledes og trene litt mer? Eller med vidunderkurer og umenneskelig trening? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dette er et veldig høyt mål. For å klare det må du være VELDIG bestemt. Spise bare svært sunn mat/ofte nok + trene godt. Jeg synes det er trist å ikke klare å nå et mål, så derfor setter jeg meg heller ett litt lavere mål (og med delmål på veien) 0,5 kilo i uka er et høyt nok mål synes jeg. Det "koster" å klare et slikt mål også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2461607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 18 kg på 3,5-4 mnd er veldig mye. Jeg har selv brukt 6 mnd på å gå ned 10 kilo ved kun å spise litt sunnere og røre meg litt mer og det gikk helt fint. Dersom du er knallhard mot deg selv hele tiden er det mulig at det går, men det er som sagt mye. Og ofte er det jo slik at om man går fort ned i vekt så kommer klioene like fort på igjen og tar med seg noen kompiskiloer i samme slengen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2462648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er mye - jeg brukte litt over et år på og gå ned 16 - en halv kilo i uka med litt endret kosthold og moderat trening. Og jeg har holdt meg der - og det er jo det viktigste. Med umenneskelige kurer og massiv treming kan man selvsagt rase ned i stor fart - allikevel er 18 kilo mye på så kort tid og jeg tror du kan få problemer med et så strikt regime. Og avslutter du det vil du sannsynlig gå opp igjen - dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2464477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja (den opprinnelige) Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er fullt ut oppnåelig - har gjort det selv. Man går gjerne fortere ned til å begynne med, særlig når man er såpass tung som du er (og jeg var). Fordeler: - Den raske vektnedgangen kommer til å inspirere deg. Det kan være viktig når du (som jeg) har såpass å ta av. (Det tar jo HUNDRE år å se forskjell når man er god og rund og skal ta "usle" fem hekto i uka..) - Hvis du er flink og beveger deg mye, vil du merke resultater i kondisen ganske fort. For det ene pga. at du trimmer mer en tidligere, men også fordi du får mindre å drasse på. Ulemper: - Du må ha jerndisiplin. Det kommer til å bli tøft, og du kan oppleve å ende i en matorgie av dimensjoner hvis du først sprekker. (Utrolig hvor godt selv den enkleste brødskive (og den neste, og den neste..) med kaviar smaker, etter en tid på streng diett...) - Du må være ekstra påpasselig (enda mer enn ved en langsommere vektnedgang) når du har gått ned det du skal og skal stabilisere den nye vekta. Et tips er å gå ned et par kilo mer enn du egentlig har planlagt, før du systematisk begynner å øke matrasjonene dine over tid, samtidig som du fortsetter med samme mengde trening som før. Dette er ingen snarvei til varig vektnedgang, men for mange kan det være rette veien å gå. Jeg for min del hadde mange mislykkede forsøk på å gå ned på den "langsomme" måten bak meg, der jeg ga opp fordi jeg etter uker og måneder knapt merket forskjell (ett kilo ned merkes mye bedre når man veier 60 enn når man veier 90..) Til slutt tok jeg meg på tak, laget et noenlunde fornuftig treningsprogram (begynte litt forsiktig til jeg var blitt bedre trent - OG litt lettere, gikk istedenfor å løpe, osv) og raste ned 20 kilo i løpet av like mange uker. Det var som sagt KNALLinspirerende, men ingen tryllekur - brukte omtrent like lang tid på å stabilisere den nye vekta. Men det var verdt det - og mye mer inspirerende (for meg) når jeg så resultatene fort, og heller kunne bruke de neste 4-5 månedene på å la "den nye" kroppen venne seg til å være så mye lettere. Lykke til - og få høre hvordan det går! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2466273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny til høsten Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er fullt ut oppnåelig - har gjort det selv. Man går gjerne fortere ned til å begynne med, særlig når man er såpass tung som du er (og jeg var). Fordeler: - Den raske vektnedgangen kommer til å inspirere deg. Det kan være viktig når du (som jeg) har såpass å ta av. (Det tar jo HUNDRE år å se forskjell når man er god og rund og skal ta "usle" fem hekto i uka..) - Hvis du er flink og beveger deg mye, vil du merke resultater i kondisen ganske fort. For det ene pga. at du trimmer mer en tidligere, men også fordi du får mindre å drasse på. Ulemper: - Du må ha jerndisiplin. Det kommer til å bli tøft, og du kan oppleve å ende i en matorgie av dimensjoner hvis du først sprekker. (Utrolig hvor godt selv den enkleste brødskive (og den neste, og den neste..) med kaviar smaker, etter en tid på streng diett...) - Du må være ekstra påpasselig (enda mer enn ved en langsommere vektnedgang) når du har gått ned det du skal og skal stabilisere den nye vekta. Et tips er å gå ned et par kilo mer enn du egentlig har planlagt, før du systematisk begynner å øke matrasjonene dine over tid, samtidig som du fortsetter med samme mengde trening som før. Dette er ingen snarvei til varig vektnedgang, men for mange kan det være rette veien å gå. Jeg for min del hadde mange mislykkede forsøk på å gå ned på den "langsomme" måten bak meg, der jeg ga opp fordi jeg etter uker og måneder knapt merket forskjell (ett kilo ned merkes mye bedre når man veier 60 enn når man veier 90..) Til slutt tok jeg meg på tak, laget et noenlunde fornuftig treningsprogram (begynte litt forsiktig til jeg var blitt bedre trent - OG litt lettere, gikk istedenfor å løpe, osv) og raste ned 20 kilo i løpet av like mange uker. Det var som sagt KNALLinspirerende, men ingen tryllekur - brukte omtrent like lang tid på å stabilisere den nye vekta. Men det var verdt det - og mye mer inspirerende (for meg) når jeg så resultatene fort, og heller kunne bruke de neste 4-5 månedene på å la "den nye" kroppen venne seg til å være så mye lettere. Lykke til - og få høre hvordan det går! ;-) Tusen takk for inspirerende svar :-) Har nok senket ambisjonene bittelitt etter de andre svarene her, men jeg skjønner ikke helt at det skal være galt å ta en skikkelig sjau så lenge man er klar over at man ikke kan gå tilbake til dagens livsstil og matinntak når målet er nådd.. Jeg tenker litt sånn at når man er kommet ned kan man starte den forsiktige livsstilen og sånn holde på det man har nådd. Jeg har trimmet hver dag nå, gått i marka med hunden og tatt i så jeg blir litt svett hver gang. Spiser forsiktig, og har gått ned en kg allerede. Skal se om jeg får meldt litt her av og til om hvordan det går :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2466325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja (den opprinnelige) Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tusen takk for inspirerende svar :-) Har nok senket ambisjonene bittelitt etter de andre svarene her, men jeg skjønner ikke helt at det skal være galt å ta en skikkelig sjau så lenge man er klar over at man ikke kan gå tilbake til dagens livsstil og matinntak når målet er nådd.. Jeg tenker litt sånn at når man er kommet ned kan man starte den forsiktige livsstilen og sånn holde på det man har nådd. Jeg har trimmet hver dag nå, gått i marka med hunden og tatt i så jeg blir litt svett hver gang. Spiser forsiktig, og har gått ned en kg allerede. Skal se om jeg får meldt litt her av og til om hvordan det går :-) Så BRA! Da er du jo godt i gang allerede ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2466449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny til høsten Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Vel, 18kg blir det neppe, men jeg har gått ned et par kg hittil. Går og jogger _masse_ turer i marka, det _må_ jo hjelpe litt. I hvertfall kjenner jeg at det hjelper på kondisen. Må bare passe på at jeg ikke overdriver, blir så ivrig at jeg av og til kjenner at jeg kanskje ikke tar hensyn til at jeg må la kroppen hvile og "fordøye" den økte treningsmengden også. Spiser mindre mengder, og mer frukt og grønt, og prøver å spise jevnt fire måltider om dagen. Fem klarer jeg ikke, det går ikke an å ta lunsj kl 11 og mellommåltid kl 14 på jobben. Lunsj er kl 12 og basta. Hvis det ikke er for travelt, da blir det en skive i farta. Noe som er forbasket irriterende når jeg skal ned i vekt - hver gang - er den evinnelige mensen og PMS som _hver_ gang sender meg minst en kg opp igjen. Grrr. Ikke nok med at man skal plages med å være irritabil og sur og lettere få vondt i ryggen og slite med blødnignene og alt det styret, men i tillegg skal man altså måtte gå ett skritt tilbake hver 4.uke. Æsj. Skal ikke veie meg før M er over igjen. Er _veldig_ fornøyd med at jeg har klart å gå så mye tur da. Men om det er nok.... det vil tiden vise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303570-realistiskmulig-m%C3%A5l/#findComment-2474046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.