thereb Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal trene ryggen min, ev. øvelser jeg kan gjøre hjemme i stua eller på treningsstudio? jeg trener magen hver dag, men burde jo trene ryggen også for holdningens del.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente16 Skrevet 23. juni 2001 Del Skrevet 23. juni 2001 Legg deg på magen og løft høyre arm og venstre fot samtidig. (strak) Du løfter liksom ryggen oppover, og magen ligger nedi bakken. Så ned igjen. Deretter løfter du venstre arm of høyre fot. Dette gjentar du så mange ganger du klarer. Du kjenner det i korsryggen!! Du har helt rett... Det er viktig å trene ryggen når du trener magen, ellers får du en dårlig holdning og blir lutrygga, noe som ikke er særlig fint å se på!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente16 Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Legg deg på magen og løft høyre arm og venstre fot samtidig. (strak) Du løfter liksom ryggen oppover, og magen ligger nedi bakken. Så ned igjen. Deretter løfter du venstre arm of høyre fot. Dette gjentar du så mange ganger du klarer. Du kjenner det i korsryggen!! Du har helt rett... Det er viktig å trene ryggen når du trener magen, ellers får du en dårlig holdning og blir lutrygga, noe som ikke er særlig fint å se på!!! Leste gjennom det jeg hadde skrevet og fant ut at det ble litt vel klønete og upresist... så jeg prøver igjen: Legg deg på magen med armene foran deg på gulvet, og beina bak deg på gulvet. Så løfter du høyre arm og venstre ben samtidig. (strakt) Deretter ned igjen, og dette gjentar du så mange ganger du klarer. Så løfter du venstre arm og høyre ben (motsatt fra isted) og gjør akkurat det samme. Du skal kjenne det i korsryggen!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kasus Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Markløft er en suveren ryggøvelse. Husk å holde stangen tett inntil kroppen under hele bevegelsen. Fokuser blikket rett framover (ikke se ned). Samt ha en svai i ryggen (ikke krumme) for da kan du gå på en skikkelig smell. Det er også en fordel å kjenne seg fram og lære riktig teknikk med lette vekter før en virkelig starter hardkjøret! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Trener du hjemme, kan du forsøke kroppshevinger. Finn deg en stang eller bjelke å henge etter armene- heis deg opp og senk deg ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.