Gå til innhold

Redusere vs kutte ut karbohydrater

Gjest Må finne noe jeg kan leve med

Anbefalte innlegg

Gjest Må finne noe jeg kan leve med

Jeg greier ikke å kutte helt ut karbohydrater, men har begynt å finne alternativer til brød til frokost/ lunch, og bytter ut poteter/ris/pasta med grønnsaker til middag. Jeg har også greid å nesten kutte ut sjokoladespising. Men vil dette hjelpe? Jeg spiser fortsatt litt frukt, og en del grønnsaker som vel har for høy GI. Og en gang i blant spiser jeg en vaffel, tar en latte osv. Men som sagt, sammenlagt har jeg redusert ganske mye.

Har lest litt inne på lavkarboforumet, men der er nok de fleste litt flinkere enn meg ja..

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en slankeoperert

Hei, hvor er lavkarbo forumet?

Jeg har ikke så mye greie på dette med karbrohydrater..

Spurte ernæringsfysiologen om jeg burde kutte ned på brød, poteter osv pga blodsukkerstigning = økt søtbehov som jeg sliter med.. Hun svarte at birkebeinerbrød var flott, og at jeg spiser ikke mer en en potet til middag var også fint... sammen med grønnsaker som gjør at dette dempes..

Jeg er slankeoperert. Men nå 2 år etter min operasjon, så må jeg passe på hva jeg spiser av kcal. For jeg får ikke i meg så mye som før, men innholdet av kcal kan bli det samme uansett om en velger feil...;)

http://www.123hjemmeside.dk/slankeoperasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plingpling

Alle monner drar vet du :) Selv har jeg liten tro på at man skal unnvære ditt og datt, hvis det ikke er sykdom som ligger bak det valget. Altså allergier, intoleranse og mage/tarmsykdommer av ulik art. Man må finne noe man kan leve varig med for at det skal fungere :)

Spis normal, sunn mat. Mye frukt og grønt, hyppige små måltider, kos deg en gang i blant og drikk mye vann.

I tillegg bør du trene selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...