favn Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Anbefalingene fra idrett/treningseksperter går på at man inntar raske karbohydrater umiddelbart etter trening (en banan eller to) og deretter et proteinmåltid, helst innen en halv time. Asså, det går bare ikke. Først dusje og deretter komme seg avgårde og deretter i proteinmatlaging... går minst en time om ikke lenger. Derfor: Tips til tilstrekkelig med proteiner i veska? Hvor store mengder proteiner bør det være? Leste nylig at et egg i grunnen holder. Er det tilfelle? Da kan man jo bare koke et egg og ta med, kanskje to. På forhånd takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rich and Beautiful Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Såvidt jeg har forstått, er det karbo rett etter trening som er det ALLER viktigste, spesielt hvis du har trent hardt og alle lagre er tomme, en litt overmoden banan skal visst være bra nok! Proteiner en stund etterpå er vel for å bygge opp igjen den nedbrutte muskelmassen, tror egg er veldig bra her. Ellers kan du kjøpe proteinpulver og lage deg en shake, det er rene proteiner! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Såvidt jeg har forstått, er det karbo rett etter trening som er det ALLER viktigste, spesielt hvis du har trent hardt og alle lagre er tomme, en litt overmoden banan skal visst være bra nok! Proteiner en stund etterpå er vel for å bygge opp igjen den nedbrutte muskelmassen, tror egg er veldig bra her. Ellers kan du kjøpe proteinpulver og lage deg en shake, det er rene proteiner! mvh Pleier å dytte innpå etpar bananer, så karbohydratene har jeg inne. Proteinpulver: Du er god! Har faktisk sorten stående og kan mikse blanding og ta med. Har ikke tenkt på det... Tusen takk! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ved vanlig mosjonstrening holder det lenge med bare vann eller kanskje med en frukt i tillegg. En annen skål blir det etter konkurranser som varer en stund og harde treningsøkter. Det er da i en rekke arbeider vist at raskt tilførsel først av karbohydrater og deretter noe protein kutter ned restitusjonstiden betraktelig. I toppidretten prøver vi å få til dette i løpet av de første 5-7 minuttene etter aktiviten er over. En sportsdrikk som inneholder begge deler er da enkelt og greit med kanskje en "Protein-barr" i tillegg. Men hva om man i treningsbaggen har ekstra drikke og en Joghurt i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Ved vanlig mosjonstrening holder det lenge med bare vann eller kanskje med en frukt i tillegg. En annen skål blir det etter konkurranser som varer en stund og harde treningsøkter. Det er da i en rekke arbeider vist at raskt tilførsel først av karbohydrater og deretter noe protein kutter ned restitusjonstiden betraktelig. I toppidretten prøver vi å få til dette i løpet av de første 5-7 minuttene etter aktiviten er over. En sportsdrikk som inneholder begge deler er da enkelt og greit med kanskje en "Protein-barr" i tillegg. Men hva om man i treningsbaggen har ekstra drikke og en Joghurt i tillegg. Trener hardt og bruker etpar dager på å komme meg igjen så da takker jeg veldig mye for gode og interessante råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.