Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Min erfaring er at det alltid er en rekonvalesenstid hvor hjernen er "utslitt"og trenger å restituere seg.

Det andre er at en del av disse lidelsene har "negative symptomer" som er til stede selv om den aktive psykosen er over.

Min erfaring er at det alltid er en rekonvalesenstid hvor hjernen er "utslitt"og trenger å restituere seg.

Det andre er at en del av disse lidelsene har "negative symptomer" som er til stede selv om den aktive psykosen er over.

Det er umulig for meg å vite hvor psykotisk jeg har vært i de aktuelle periodene de siste åra. Jeg har imidlertid fårr diagnosen schizotyp lidelse og ikke schizofreni fordi det ikke har vært alvorlig nok. Men kan det likevel være mulig at jeg har disse negative symptomene?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er umulig for meg å vite hvor psykotisk jeg har vært i de aktuelle periodene de siste åra. Jeg har imidlertid fårr diagnosen schizotyp lidelse og ikke schizofreni fordi det ikke har vært alvorlig nok. Men kan det likevel være mulig at jeg har disse negative symptomene?

Det er absolutt en mulighet. Anbefaler at du spør behandleren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...