Gå til innhold

Sunne student-middager?

Gjest lever på begrenset budsjett;)

Anbefalte innlegg

Gjest lever på begrenset budsjett;)

Hei!

Jeg er student og ønsker å spise sunnere:) Er det noen som har noen tips til sunne og billige middager? Det er så lett at det går i havregrøt, spagetti og pizza, kyllingfilet og ris og det er ikke akkurat veldig variert.. (er det forresten sunt med kyllingpølser og ris?)

Gjerne noe som går fort å lage og som også kan lages for en person!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempegod wok: Stek kyllingfilet i biter med karri. Hakk et eple og sukkererter og ha i, pluss litt hvitløk. Kok ris og bland i. Kjempegodt og superenkelt!

Hvis du liker fisk: Laksefilet fra first price er gode og billige. Putt en bit i en folie sammen med frosne grønnsaker (jeg bruker frossen blanding og spinat) og en halv hakket løk. Stek i en ca 25 min på 200 grader. Potet eller ris er godt til.

Digg spør du meg! Hilsen en annet fattiglus med sans for sunn mat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland. I dag hadde eg noe "Indisk" (jadda, sikkert...) kyllinggreier med ris, kosta ca. 45 kroner og var ferdig på 4 minutter (nesten ingen oppvask) og smakte tja..."Indisk" kylling.

Ps! Av og til har de datosalg til halvpris, da kan du slå til å hive pakkene i frysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Når jeg har lyst på sunn middag som er rask å lage, tar jeg en pakke seibiff med løk og har alt i stekepanne med lokk. Tiner og steker relativt fort.Rører det hele sammen så det blir en slags fiskepytt-i-panne. Kan spises slik eller med ris til. Soyasaus til er godt.

For å gjøre det enda sunnere kan du ha oppi små buketter broccoli el. andre grønnsaker. Ha det oppi panna med den frosne fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...