Gjest siljev Skrevet 23. juni 2001 Del Skrevet 23. juni 2001 Snart må jeg gjøre noe desperat. Her går vekta bare en vei, og det er oppover!! Spiser jeg fett fattig mat en dag, blir jeg helt desperat sulten på kvelden.. Spiser jeg normalt,(dvs vanlig sunt kosthold-lite kjøtt,smør, majones ol.) greier jeg bedre og kontrolere spisinga, men da blir det tydeligvis for mange kalorier. Det virker som om uansett hva jeg gjør legger jeg på meg!! Når jeg trener blir jeg også helt hysterisk sulten... *sukk* Begynte med hormonspiral for 4mnd siden, den bør vel være balansert nå?? Gikk opp av p-piller og senere svangerskap. Jeg ender vel opp på 100 kg om et par mnd i dette tempoet!! (nå: 160 cm, 67/68 kg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Hei siljev Det er ikke enkelt å slanke seg. Kanskje du rett og slett tenker for mye på mat og vekt? Mhp påvirkning av hormonspiral bør du stille spørsmålet til legen ved forum for allmennmedisin. Det kan også være en ide om du får undersøkt stoffskiftet ditt dersom vekten går feil vei samtidig som du gjør mye for å slanke deg. Husk at mosjon er viktig sammen med et regelmessig måltidsmønster og magre matvaner. Spis en frukt rett etter hver trening. Det vil hjelpe mot den sulten du beskriver. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Tips: Meld deg på et Libra-kurs, der du lærer å slanke deg uten å bli sulten, men spise sunt og magert, og lite & ofte. :-) Sjøl har jeg gått ned ca 12 kg siden i februar etter at jeg har gått et Libra-kurs (og det enda jeg langt ifra har fulgt opplegget til punkt og prikke). Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Tips: Meld deg på et Libra-kurs, der du lærer å slanke deg uten å bli sulten, men spise sunt og magert, og lite & ofte. :-) Sjøl har jeg gått ned ca 12 kg siden i februar etter at jeg har gått et Libra-kurs (og det enda jeg langt ifra har fulgt opplegget til punkt og prikke). Lykke til! :-) Glemte URL'en til Libra's nettsider, der du kan finne nærmeste kurs-sted: http://www.libra-helse.no PS: Jeg er ikke kurs-leder eller ellers involvert i Libra-opplegget som annet enn kurs-deltaker. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piedra Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Hvorfor er det ingen som sier at du ikke trenger å slanke deg??! Ikke legen en gang! Du er jo ikke overvektig, i så fall bare ubetydelig! Jeg er virkelig overvektig, til sammenligning (158cm, 73kg!) Håper det fikk deg til å føle deg litt bedre. Jeg håper du klarer å slappe litt av i forhold til vekten, da går det kanskje av seg selv. Jeg vet i alle fall at siden jeg begynte å bli overopptatt av vekten og begynte å "slanke meg" (da var jeg, ser jeg nå, helt normal!), har jeg bare lagt på meg. Hørt om å "slanke på seg" kilo?? Hadde jeg bare visst det da, at jeg var normal, så hadde det sluppet å føre meg dit jeg er nå... Håper dette kan hjelpe deg! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siljev Skrevet 26. juni 2001 Del Skrevet 26. juni 2001 Hei siljev Det er ikke enkelt å slanke seg. Kanskje du rett og slett tenker for mye på mat og vekt? Mhp påvirkning av hormonspiral bør du stille spørsmålet til legen ved forum for allmennmedisin. Det kan også være en ide om du får undersøkt stoffskiftet ditt dersom vekten går feil vei samtidig som du gjør mye for å slanke deg. Husk at mosjon er viktig sammen med et regelmessig måltidsmønster og magre matvaner. Spis en frukt rett etter hver trening. Det vil hjelpe mot den sulten du beskriver. Lykke til! Tusen takk for oppmuntrende råd..Til Piedra kan jeg si at jeg ER overvektig, dessuten er vekten nå 69 kg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.