Gjest kne-nette Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Hei igjen! Jeg skrev et innlegg for noen dager siden om kneskadene mine. Da fikk jeg svar om at det var fullt mulig at de kunne bli bra igjen og at det sannsynligvis var forholdet mellom hvile og belastning som fører til at jeg ikke blir helt bra. Det jeg da lurer på, er: legen som jeg har vært hos å tatt røngten og MR sa at jeg bare skulle fortsette å trene etter slik jeg følte det. Jeg skulle gjøre det jeg orket, selv om det ikke er så mye siden jeg ikke kan løpe og ikke sykle. Jeg har lest mange artikler om kneskader og belastningsskader de siste dagene(også de som John Gunnar Oppheim har skrevet).Etter det jeg kan se der, så står det jo de fleste steder at man bør ta det med ro med aktiviteter for at skaden skal kunne bli reparert. Hva er riktig? Jeg lurer også på hvor mye jeg bør trene..jeg har prøvd å holde meg borte fra trening, og da har skadene vært ok, men når jeg har kommet tilbake igjen har skadene kommet igjen også..Hva skal jeg gjøre? Etter det jeg har lest om belastningsskader kan det virke som at det er det jeg har fått..men hva skal jeg gjøre med det??Bør jeg oppsøke en ny lege? Bør jeg prøve å trene det opp?Kan jeg fortsette å trene? Det er så mange spørsmål jeg har,og det er så vanskelig å vite hva man skal gjøre når man ikke får svar på dem av legen sin.. Jeg har bare fått det svaret at det er ikke noe å gjøre med.PUNKTUM..bør jeg da gå til en annen lege?? Jeg er snart 17 år, 171cm høy og veier 72kg. Kan skadene ha noe med vekten min å gjøre??At jeg er overvektig? Håper på å få et bra svar fra dere, og noen gode råd til en rådvill person.. PS!Vil foressten si at disse sidene er kjempe fine..dere gjør en kjempe god jobb med dem..og dere hjelper mange med problemer som vi ikke kan løse selv..Takk for det!! Hilsen Anette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Du kan trene så lenge du ikke har vondt , men i begynnelsen bør du kanskje være forsiktig med bevegelser du vet er belastende. Du bør også begynne å trene opp muskulaturen i kneet. feks. Styrketrening , svømming , osv. Dette kan du kanskje få tips om av en fysioterapeut eller lignende som finner øvelser som passer for deg. Jo tyngre man er jo mer belastning vil jo kneet få - men du må jo bare bygge opp muskler for å tåle det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Hei, ja, en belastningsskade er jo et resultat av et feilaktig forhold mellom aktivitet, hvile og treningsgrunnlag og tilstand, så da er det også disse faktorene som må riktig tilrettelegges. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.