Gå til innhold

kalorier

Gjest Eplerogpærer

Anbefalte innlegg

Gjest Eplerogpærer

Bare lurer på om noen her inne vet ca hvor mye kalorier man bruker på en helt vanlig dag uten trening og en ganske stillesittende arbeidsdag.

Prøver å finne ut av hva jeg kan spise på en dag og hvor mange kalorier jeg bruker og sånn.

I går trente jeg vekter i en time først og så gikk jeg på tredemølle (i oppoverbakke) etterpå. På displayet sto det når jeg var ferdig at jeg hadde blitt kvitt 600 kalorier. Hvor mange kalorier jeg brukte opp på den timen med vekttrening er vel umulig å finne ut, men jeg har bestemt at jeg ikke skal spise fler kalorier enn jeg bruker på en dag. Men det er vanskelig å regne ut, syns jeg.

Hvor mange kalorier er det normalt å spise på en dag?

Er det noen som har noen tips ang dette med kaloritelling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk denne:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Den ser litt innviklet ut ved første øyekast, men den er ikke det og etter min erfaring er den ikke så helt på jordet heller. :o)

Når det gjelder kaloritelling så bør du kjøpe en skikkelig matvaretabell, men inntil da kan du bruke denne:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Den er ikke så omfattende som den trykte utgaven, men en grei pekepinn. Men ikke tell alt over lengre tid! Sjekk heller sånn omtrent de måltidene du vanligvis spiser (f.eks. hva frokosten din inneholder om du spiser omtrent det samme hver dag) så du vet om du spiser omtrent 250 eller 400 kcal til frokost. Fordel kalorimengden utover dagen, med flest kalorier på middagen. Det funket ypperlig på meg i alle fall! Og kaloriene bør jo være sunne kalorier da... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sitter stille, så forbrenner du visst nok ca. 1 kalori pr. time pr. kilo kroppsvekt.

Dersom du veier 70 kilo, så blir dette 1 * 24 * 70 = 1680 pr. døgn.

Da jeg var på et kostholdsseminar så fikk vi vite at dette var det MINSTE du skulle spise i løpet av en dag dersom du vill ned i vekt. Dersom du spiser mindre, så ødelegger dette forbrenningen din.

MEN jeg tror du blir gal av å telle kalorier hele tiden. Bare tenkt deg at du nå skal veie ALT du spiser, lese pakningsvedlegget for å finne hvor mange kalorier det er, og regne ut.

Og enda verre når du lager mat. Hvor mange kalorier er det i en kotelett, 2 poteter, en bit brokkoli + en gulrot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eplerogpærer

Bruk denne:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Den ser litt innviklet ut ved første øyekast, men den er ikke det og etter min erfaring er den ikke så helt på jordet heller. :o)

Når det gjelder kaloritelling så bør du kjøpe en skikkelig matvaretabell, men inntil da kan du bruke denne:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Den er ikke så omfattende som den trykte utgaven, men en grei pekepinn. Men ikke tell alt over lengre tid! Sjekk heller sånn omtrent de måltidene du vanligvis spiser (f.eks. hva frokosten din inneholder om du spiser omtrent det samme hver dag) så du vet om du spiser omtrent 250 eller 400 kcal til frokost. Fordel kalorimengden utover dagen, med flest kalorier på middagen. Det funket ypperlig på meg i alle fall! Og kaloriene bør jo være sunne kalorier da... ;o)

Takk for svar, Lillemus og Speak. :)

Da har jeg jo litt å gå etter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...