Gå til innhold

Nattevakt tilegg på helligdager?

Anbefalte innlegg

Gjest snart nattevakt
Skrevet

Hei!

Jeg arbeider i det offentlige og det er snakk om våken nattevakt.

Jeg lurer på om man får helligdagstilegg når man jobber nattevakt og i så fall hvordan dette regnes?

Feks første mai, får man tilegg natt til første mai, eller kvelden første mai og natt til 2. mai?

Håper noen vet dette og kan forklare meg det.

Gjest Twinsen
Skrevet

Hvis du jobber fra 30. april til 1. mai, den natta, så får du vanlig lønn med kveldstillegg timene før kl 24.00 Fra kl 24.00 og fram til morgenen 1.mai, får du 133% itillegg til vanlig lønn + kveldstillegget.

Jobber du fra 1. mai til 2. mai, får du 133% fram til kl 24.00, og vanlig lønn med kveldstilleg fra kl 24.00.

Skjønte du den?

...den evige natteravn...
Skrevet

Hvis du jobber fra 30. april til 1. mai, den natta, så får du vanlig lønn med kveldstillegg timene før kl 24.00 Fra kl 24.00 og fram til morgenen 1.mai, får du 133% itillegg til vanlig lønn + kveldstillegget.

Jobber du fra 1. mai til 2. mai, får du 133% fram til kl 24.00, og vanlig lønn med kveldstilleg fra kl 24.00.

Skjønte du den?

Det meste av det du skriver er riktig, men det gis ALDRI kveldstillegg (eller andre tillegg) på helligdagstillegg.

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Det meste av det du skriver er riktig, men det gis ALDRI kveldstillegg (eller andre tillegg) på helligdagstillegg.

Du får ikke helligdagstillegg på natt-tillegget, bare på timene.

Gjest Twinsen
Skrevet

Må spørre her, får man kun 133% som tillegg på slike helligdager? Får vi ikke kvelds/natttillegget? Jeg vet vi ikke får 133% på nattillegget (formulerte meg kanskje litt knotete) Men får vi ikke nattillegget i det hele tatt?

Skrevet

Må spørre her, får man kun 133% som tillegg på slike helligdager? Får vi ikke kvelds/natttillegget? Jeg vet vi ikke får 133% på nattillegget (formulerte meg kanskje litt knotete) Men får vi ikke nattillegget i det hele tatt?

Riktig, på helligdager gis det et tillegg på 133% av grunnlønn. Ingen andre tillegg utbetales på helligdager.

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Riktig, på helligdager gis det et tillegg på 133% av grunnlønn. Ingen andre tillegg utbetales på helligdager.

Nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om. Selfølgelig lønner det seg med kveld og natt-arbeid, men du får ikke 133 på tilleggene.

Skrevet

Nå tror jeg ikke du vet hva du snakker om. Selfølgelig lønner det seg med kveld og natt-arbeid, men du får ikke 133 på tilleggene.

Nei, nå må du lese hva jeg har skrevet. Jeg har ikke med et ord nevnt at ikke kvelds og nattarbeid lønner seg.

Det jeg sier er at på dager det gis helligdagstillegg utbetales det INGEN andre tillegg.

For å gi deg dette med teskje...

Det gis IKKE kveldstillegg på helligdager.

Det gis IKKE lør/søn tillegg på helligdager.

På helligdager utbetales det 133% tillegg på timelønna uavhengig av hvilken tid på døgnet du jobber.

Anbefaler deg å bla opp i lovverket og ikke komme med slike uriktige påstander.

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Nei, nå må du lese hva jeg har skrevet. Jeg har ikke med et ord nevnt at ikke kvelds og nattarbeid lønner seg.

Det jeg sier er at på dager det gis helligdagstillegg utbetales det INGEN andre tillegg.

På helligdager utbetales det 133% tillegg på timelønna uavhengig av hvilken tid på døgnet du jobber.

Står du på kveldsvakt på julafte, så blir selvfølgelig ikke kveldstillegget trukket fra.. Er det derimot helg itillegg, blir det jo noe annet. Men, kanskje du jobber i feil kommune?

• 1 måned senere...
Gjest Twinsen
Skrevet

I vår kommune fikk vi kvelds/nattilegg + 133% på helligdagene.

Jeg fikk det ihvertfall på lønninga nå:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...