Gjest Fleskefia Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei! I fjor sommer veide jeg 53 kg, og det er min idealvekt, for første gang følte jeg meg vel i bikini og det var en herlig følelse. Så begynte jeg på minipiller og vekta føyk i været, nå har jeg slutta med de, men flesket sitter igjen. : ( veier nå 59-60 kg og mistrives med kroppen igjen. Kjenner liksom magen blir i veien når jeg sitter, og det disser når jeg går. Var så godt å ikke ha en stor bilring når jeg satt i fjor sommer, og vil tilbake til mellom 53 og 55 kg. Men hvordan gå ned? Jeg ønsker og trene, men har ikke tid! Jeg er alene med barn på 3 år, som skal bringes og hentes i barnehage, middag skal lages, klær skal vaskes, osv. Barnet legger seg kl. 19 og da kommer jeg meg jo ikke ut. Å trene hjemme fungerer ikke for meg, må på studio for å holde det ved like, men det går ikke nå. Har prøvd barnepass, men det vil ikke barnet. Jeg kan selvsagt gå til barnehage og jobb, men det tar en time og da blir det stress. Må jeg bare stå opp før og begynne å tråkke, og parkere bilen? jeg prøver å spise mindre, men jeg er så glad i mat, og det blir ofte ferdigmat, som sikkert ikke er så sunn. Hvor starte? Har kjøpt karboblokker på helsekost, har de noe for seg eller er det bare tull? Vi skal til syden i august, og vil gjerne føle meg vel i sommerklær og badetøy da. Blir deppa jeg av å føle meg halvfeit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vel skal du trene så må du rett og slett rydde tid til å trene. Trimsykkel for tv'n etter at barnet er i seng? Det har jeg gjort en del av i vinter og nå tar jeg kjæresten ganske kraftig når vi er på sykkeltur! ;o) Har du ingen som kan passe barnet en times tid en eller to ganger i uka så du får gått på studio? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2472168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette handler om prioriteringer. Du skriver egentlig at du ikke VIL trene. Dersom du ønsker å fikse det, så ser det ut til at den eneste muligheten er å trene hjemme etter kl. 19. Spinningsykkel foran TV'n fungerer bra. Du kan også kjøpe en slik stor ball og ta øvelser på denne. Det finnes mange flotte styrkeøvelser du kan gjøre her. Å bare sitte på ballen uten å ha beina i bakken styrker godt rundt midjen. Sitt på den i stedet for å sitte i sofaen på kvelden. Men du må nok få litt "mindre vondt i viljen" for å få det til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleskefia Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette handler om prioriteringer. Du skriver egentlig at du ikke VIL trene. Dersom du ønsker å fikse det, så ser det ut til at den eneste muligheten er å trene hjemme etter kl. 19. Spinningsykkel foran TV'n fungerer bra. Du kan også kjøpe en slik stor ball og ta øvelser på denne. Det finnes mange flotte styrkeøvelser du kan gjøre her. Å bare sitte på ballen uten å ha beina i bakken styrker godt rundt midjen. Sitt på den i stedet for å sitte i sofaen på kvelden. Men du må nok få litt "mindre vondt i viljen" for å få det til:-) Jeg skriver at jeg VIL trene. Så viljen er det ikke noe galt med, bare tida.. Har så liten leilighet at jeg ikke veit hvor jeg skal plassere trimsykkel, men det har jeg lyst på. Har spisebord i stua, og ikke plass på soverommet. Bor på 38 kvadrat, og ikke en eneste ledig krok. Men hvordan bør jeg spise? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hva med et steppebrett som du kan pakke bort når det ikke er i bruk? Ellers så finnes det nok mange fine treningsvideoer. Tror jeg hadde tatt styrketrening hjemme, og gått turer ute. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest småbarnsmor med dårlig tid Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg skriver at jeg VIL trene. Så viljen er det ikke noe galt med, bare tida.. Har så liten leilighet at jeg ikke veit hvor jeg skal plassere trimsykkel, men det har jeg lyst på. Har spisebord i stua, og ikke plass på soverommet. Bor på 38 kvadrat, og ikke en eneste ledig krok. Men hvordan bør jeg spise? Du leter bare etter unnskyldninger. Trening er et avansert ord for bevegelse. IKroppen er skapt for bevegelse. Hvis man ikke har TID til å bevege seg så har man skapt seg en veldig kunstig hverdag. Gå, gå, gå overalt du skal. Ha manualer på 5 og 10 kg liggende hjemme og bruk disse mens du ser på tv eller har 5 minutter ledig. Gå trapper så ofte du kan, gå til butikken, gå, gå,gå, skaff deg skrittteller det gir motivasjon. Har du ikke tid til å trene systematisk må du erkjenne at du velger å prioritere det bort, men bevegelse har du alltid tid til. Og litt er bedre enn ingenting. Men slutt å finne på unnskyldninger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Libra kurs er tingen! Pappa holder på med det og nå er han under 100 kg, han var nesten 120 da han startet. Det går i grove trekk ut på å stabilisere blodsukkeret, som igjen demper søthungeren. I tillegg skal du ikke ha for mye fett i maten. Spis lite og ofte, og så mye grønnsaker du vil, og endel frukt. Jeg har begynt å dreie matvanene dit, men er ikke like "fanatisk" som pappa, likevel har jeg siden 26 februar kvittet meg med 4-5 kg, og funnet frem endel klær igjen. Den viktigste forandringen i mitt kosthold har vært å kutte ut brusen og potetgullet, samt å spise mer grønnsaker osv. Min hverdag som student, 3 barnsmamma, mye hjelp til en småpusk svigerfar osv, er travel, men jeg fant ut at jeg bare må prøve å få bevegd meg. Går turer med ungene, og har fått medlemsskap i et treningssenter som åpner 0630 på morgenen. (jeg bor sammen med barnefar så jeg kan forlate en time tidligere på morgenen) Hvis du har mulighet så går det jo an å trene rett etter bhg åpner etpar dager i uken, trenger ikke trene hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg begynte med trim etter jeg fikk skritteller, og den teller steg både inne og ute Når ungene er i seng hopper og spretter jeg gjerne framfor tv'n. Etter middag spiser jeg ikke så mye annet enn frukt og grønt. Jeg leste nylig at en middagsporsjon bør bestå av 25% kjøtt eller fisk, 25% poteter, pasta eller ris og 50% grønnsaker. Jeg har etter det spist langt mer grønnsaker til middagen. Jeg synes raspa gulrot og rå, hakket løk gir masse god smak til maten. Drikk rikelig med vann før og etter måltidene. Du kan også gjøre små grep som å drikke skummet melk, kutte ut smør på skiva, halvere pålegget, tynnere skiver, ingen dressinger eller sauser. Ingen snop eller desserter midt i uka, men i helgene spiser jeg litt mer av alt i tillegg til litt usunt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg skriver at jeg VIL trene. Så viljen er det ikke noe galt med, bare tida.. Har så liten leilighet at jeg ikke veit hvor jeg skal plassere trimsykkel, men det har jeg lyst på. Har spisebord i stua, og ikke plass på soverommet. Bor på 38 kvadrat, og ikke en eneste ledig krok. Men hvordan bør jeg spise? Hva med å løpe en 20-30 minutter med ungen i barnevogn, 2-3 ganger i uka? Det synes sikkert 3-åringen er gøy også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2473892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg skriver at jeg VIL trene. Så viljen er det ikke noe galt med, bare tida.. Har så liten leilighet at jeg ikke veit hvor jeg skal plassere trimsykkel, men det har jeg lyst på. Har spisebord i stua, og ikke plass på soverommet. Bor på 38 kvadrat, og ikke en eneste ledig krok. Men hvordan bør jeg spise? Mat er også viktig ja. Generelt mener "alle" ernæringsguruer at du skal spise grovere og grønnere + flere små måltider i stedet for noen få store. Kutt ut (eller i hvertfall veldig ned) på søtsaker og fete snacks. Grovere kan du gjøre på mange måter. Bytt fint brød med grovt, velg fullkornspasta og fullkornsris. Selv ble jeg bevisst på å velge en større del grønnsaker på tallerken. I stedet for to poteter og litt grønnsaker ble det en potet og mye grønnsaker. Grønnsaker er jo også mye bedre i smaken, så dette var enkelt. Velg rent kjøtt/fisk i stedet for bl.a. pølser og kjøttkaker. Majonesprodukter og dressinger kan erstattes med sunnere ting. Velg sunne oljer for å få i deg fett. (Det trenger vi også.) Bytt gjerne ut noe av brødet med grove knekkebrød. Men du bør også beve deg. Hva med en treningsvideo? Den tar ikke noe plass!!! Pass også på å parkere litt lengre bort fra butikk, barnehage osv. Da må du gå litt mer uten at det tar noe særlig mer tid. Gå tur med ungen. Da får dere frisk luft begge to. Her kan du jo velge RASK gange eller jogging. Kjøp deg skritteller. Det motiverer i hvertfall meg til å gå litt mer:-) Mange små ting hjelper vet du:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304644-vil-ned-7-kg-men-har-ikke-tid-til-%C3%A5-trene/#findComment-2474101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.