Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jeg var 18 år jo-jo slanket meg...

Ned ti kilo, opp 15...osv.. Nå er jeg 36.

Jeg har prøvd alt, og når jeg først har gått inn for noe så har jeg vært veldig standhaftig og lyktes med det. Men bare en stund også har kiloene kommet på igjen..

De siste månedene har jeg ikke klart å "holde fast" på noe mer enn en halv dag! Jeg vingler fra lavkalori til lavkarbo til pulver, for så å prøve slankekaffe eller noe annet jeg leser/hører om.

Også er det en ting som skremmer meg veldig..Jeg får sånne "spisekick"..Da dytter jeg inn alt mulig, fort! Jeg har absolutt ikke kontroll over hva jeg putter inn, og det spiller i grunn ingen rolle heller..Bare det er noe som kan spises!

Det kan vare i et par timer...Og det skjer i smug. Jeg kan "holde" meg helt til mann og barn har forduftet for en stund, og DA...!Dette "anfallet" kommer oftere og oftere, og jeg er redd! Redd for at jeg snart skal bli 90 kilo, og redd fordi jeg har null kontroll!

Jeg vet ikke hva som "utløser" disse anfallene heller..

Og er det ikke litt "rart" å få en form for spiseforstyrrelse i en alder av 36?

Hva skal jeg gjøre?

Hvor kan jeg søke hjelp?

Hva er behandlingen for noe sånnt?For det er en spiseforstyrrelse, er det ikke? Har det et navn?

Usj..mange spørsmål, håper noen kan gi meg litt råd :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304990-spiseforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

For min del høres det ut som du har hatt et problem med mat lenge - hvorvidt man skal kalle det en "spiseforstyrrelse" eller ikke og måtte jojoslanke seg vet jeg ikke. Men du har i hvertfall tydelig et problem med og stabilisere vekten din og har hatt det lenge. Dette "ødelegger" gjerne kroppens normale forbrenning og etter år blir det vanskeligere og vanskeligere og slanke seg og holde vekten der.

Disse matkickene uten kontroll kan jo tyde på at dette har utviklet seg til og bli et problemfyllt forhold til mat. Det finnes hjelp og få for dette - jeg ville startet hos fastlegen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304990-spiseforstyrrelse/#findComment-2475606
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...