Gå til innhold

Kosthold for fettreduksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsberte

Hei. Jeg har i ca 2 måneder hatt personlig trener som har bidratt til å øke intensiteten på styrketreningen min samt bidratt til bedre kondisjon. Jeg merker klar fremgang på min styrke og kondisjon. Jeg har også hatt et ønske om at dette skal reflekteres i redusert fettprosent også. Jeg har foretatt en detaljert måling av muskelmasse, fett etc på en klinikk, for å se om det er noen fremgang. På en måned er det ingen endring i muskler eller fett. Dette til tross for høyt fokus på kosthold (og fortsatt hard trening). Jeg trener da 2 timer i uken med personlig trener og 5 dager alene av varierende intensitet. Den siste måneden har fokuset vært å øke kaloriinntaket da den detaljerte målingen på klinikken viste at kroppen min forbrenner ca 1500 kalorier ved hvile. Ergo burde jeg ha et høyere inntak slik at kroppen forbrenner mer fett. Men ingenting skjer. For å få et høyere kaloriinntak (1600-1800 kalorier) har jeg drukket en del skummet melk, mye juice, mer brød etc. Dette etter veiledning fra personlig trener. Veilederne på klinikken som foretok målingene mine sier at jeg heller bør spise mer fett og protein og unngå karbohydrater i form av juice etc. Har du noen innspill til dette? En måned med hard trening uten noen endring i muskelmasse eller kroppsfett er det noe som ikke gjøres riktig. Til din info er jeg 32 år, veier 68.5 kg, 172 høy, fettprosent 23,1 og muskelmasse 29.4. Hviken mat bør jeg spise, og bør jeg ta proteintilskudd? PS jeg er ikke generelt opptatt av å gå ned så voldsomt i fett da jeg mener at jeg har en sunn kropp. Men jeg er opptatt av å forstå hvordan kroppen fungerer og hva jeg bør spise for å holde vekten og gå noe ned i perioder hvor det er ønskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305198-kosthold-for-fettreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...