Gå til innhold

Riktig diett, mer protein?

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådetjeg

Har vært på slankern siden jul. Fra jul til påske gikk jeg ned 7 kg men etter påske har det stått bom stille, og nå lurer jeg på å endre dietten. På dagtid spiser jeg 3 bananer med ca 3 timers mellomrom. Middag omelett med mye godt i, og kvelds 5 fiberrik med ost.

Mosjon er et par timer tur med hunden, men jeg går ikke så fort.

Bananer er vel ikke så heldig kanskje men det er godt og lettvint. Burde jeg bytte et par av dem ut med noe annet, evt proteinrikt. Forslag mottas med takk.

Jeg er ikke glad i matlaging så noe mer avansert enn omelett er jeg ikke så motivert for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305205-riktig-diett-mer-protein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym på det

3 bananer er vel for mange på en dag, og en banan er for lite til et måltid.

I steden for en banan kan du prøve to knekkebrød med pålegg. Du kan også lage smoothies med yoghurt naturell, frosne bær og en banan. Noe annet enkelt er to weetabix med skummet melk, og det metter også godt. Havregryn eller havregrøt kan du også prøve.

Eller to brødskiver (grove) med variert pålegg på.

Gjest anonym på det

Hvis du bytter ut bananene med nesten hva som helst så vil du ok ha bedre hell - det er veldig mye sukker i bananer. Hva med en avocado eller enyoughurt uten sukker isteden?

Jeg vil bare nevne at jeg er skeptisk til yoghurtene med søtstoffer i. Jeg fortsatte å ta av etter at jeg sluttet med lettyoghurter og begynte med vanlige yoghurter igjen.

Gjest Valnøtt

Jeg vil bare nevne at jeg er skeptisk til yoghurtene med søtstoffer i. Jeg fortsatte å ta av etter at jeg sluttet med lettyoghurter og begynte med vanlige yoghurter igjen.

Jeg tenkte på feks yoplait, tror ikke det er søtstoffer i den. Eller man kan spise naturell og slenge oppi noen bær selv.

Annonse

Gjest lurerpådetjeg

3 bananer er vel for mange på en dag, og en banan er for lite til et måltid.

I steden for en banan kan du prøve to knekkebrød med pålegg. Du kan også lage smoothies med yoghurt naturell, frosne bær og en banan. Noe annet enkelt er to weetabix med skummet melk, og det metter også godt. Havregryn eller havregrøt kan du også prøve.

Eller to brødskiver (grove) med variert pålegg på.

Havregrøt er jo godt da. Kanskje begynne med det til frokost. Skal skrive det på handlelista jeg. Men det er jo best med litt sukker da...

Gjest lurerpådetjeg

Hvis du bytter ut bananene med nesten hva som helst så vil du ok ha bedre hell - det er veldig mye sukker i bananer. Hva med en avocado eller enyoughurt uten sukker isteden?

Ja det er vel bananene som må vekk, hadde mistanke om det. Fikk tips om havregrøt, så det kan jeg jo ta til frokost. Men er det slankende da?

Jeg putter litt kanel i vanlig yoghurt med sukker. Kanel skal jo motvirke det negative med sukker. I tillegg er det godt!

Annonse

Gjest Valnøtt

Men en annen ting jeg lurer på. Har et par grillpølser i omeletten. De er det jo fett i. Bør kostholdet være helt fettfritt?

Kanskje bruke kylling i stedet?

Nei, litt fett er ikke så farlig. Da er det verre at grillpølser ikke akkurat er sunn mat :-)

Men for slankingen sin del høres omelett helt ok ut. Det er nok heller bananene som må justeres så er du nok i gang igjen :-)

Gjest lurerpådetjeg

Nei, litt fett er ikke så farlig. Da er det verre at grillpølser ikke akkurat er sunn mat :-)

Men for slankingen sin del høres omelett helt ok ut. Det er nok heller bananene som må justeres så er du nok i gang igjen :-)

Da tar jeg sjansen på å prøve en uke og se om det blir noen effekt.

Gjest lurerpådetjeg

Fra i dag har jeg etter rådene jeg har fått her lagt om kosten, men nå er jeg redd jeg spiser altfor mye. Når jeg står opp, 2 fiberrik med ost. Frokost havregrøt, lunsj 2 knekkebrød med makrell i tomat, middag omelett med 2 grillpølser i, ost på toppen og litt løk og en tomat. Nå er jeg ferdig med lunsjen og er stappmett. Det har jeg vært i hele dag. Har pleid å være kronisk sulten. Men dette virker veldig mye, og jeg vil gå ned.

Kjøpte og noen pærer og appelsiner. Hvordan er det å spise noe slikt til kvelds, er det mye sukker i det?

Og gulerøtter lurer jeg på, er det slankende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...