Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må ha i meg litt når jeg står opp før jeg går tur med hunden, og jeg har lest at man bør ha i seg litt for å starte forbrenningen. Er det feil?

Brokkoli og blomkål har jeg ikke tenkt på til omeletten, det kan jeg prøve.

Jeg har lest at folk som trimmer tidlig på morgenen bør ta seg et stort glass med vann før de trener. Frokosten kan de spise etter treningen. Så vidt jeg vet er vann også med på å sette igang forbrenningen?

Gjest lurerpådetjeg

Et kjapt overslag gir. ca 1450 kcal, men det er jo relativt usikkert siden jeg ikke vet om du drakk noe, hvor mye ost og hva du mener med 5 dl havregrøt. Var det grøt laget på 5 dl gryn, eller var det 5 dl når det var ferdig?

Hei jeg bruker 1,5 dl gryn. Resten er vann. Jeg drikker bare vann og te.

Gjest lurerpådetjeg

Havregrøt finnes ikke fetende, poenget er at den holder deg mett lenge.

Havregrøt er noe av det aller sunneste man kan spise. Med mindre du dynger den ned i smør og sukker, da.

Så da kan jeg fortsette med havregrøten til frokost uten å redusere mengden da eller?

Hei jeg bruker 1,5 dl gryn. Resten er vann. Jeg drikker bare vann og te.

Men hvordan får du 1,5 dl grun til å bli en halvliter havregrøt? Koker du den kjempelenge eller lager du den veldig tynn? Jeg koker havegrøt på 1,5 dl gryn og 2,5 vann til poden min, men han liker grøten ganske tykk da.

Annonse

Gjest lurerpådetjeg

Men hvordan får du 1,5 dl grun til å bli en halvliter havregrøt? Koker du den kjempelenge eller lager du den veldig tynn? Jeg koker havegrøt på 1,5 dl gryn og 2,5 vann til poden min, men han liker grøten ganske tykk da.

Neida koker ikke lenge, en 2-3 minutter og grøten blir helt fin den. Men det metter kanskje like godt med mindre vannmengde. Det har jeg ikke prøvd. Bruker den blå pakka jeg da, den er med kruskakli. Vet ikke om det er forskjell på de.

Gjest libra-slanker

Nå går jeg på libra-kurs og har gått ned 10 kilo. I forhold til kostholdsanbefalingene derfra synes jeg du har for lite proteiner i enkelte måltider, grøtmåltidet f.eks. Jeg ville også supplert hvert måltid med ukokte grønnsaker eller frisk frukt.

Proteiner finnes i egg, ost, cottage cheese, kjøtt, fisk, bønner osv.

Når jeg spiser havegrøt har jeg alltid ca 40-50 gram cottagecheese i, eller jeg rører inn et egg i grøten.

Fiber er også lurt, jeg spiser et GG klibrød før hvert måltid fordi det fyller opp magen uten å gi masse kalorier.

Gjest libra-slanker

Jeg spiser glatt omelett av 2 egg (med litt skinke, purre og paprika i) + 2 skiver hjemmebakt brød + en haug salat så jeg synes ikke den middagen hørtes så voldsom ut.

Jeg kommer derimot ikke over frokosten på 5 dl havregrøt!

Det er jo ikke dumt å spise mye til frokost, og ingen blir vel feit av havregrøt (til og med med kli)..???

Gjest lurerpådetjeg

Nå går jeg på libra-kurs og har gått ned 10 kilo. I forhold til kostholdsanbefalingene derfra synes jeg du har for lite proteiner i enkelte måltider, grøtmåltidet f.eks. Jeg ville også supplert hvert måltid med ukokte grønnsaker eller frisk frukt.

Proteiner finnes i egg, ost, cottage cheese, kjøtt, fisk, bønner osv.

Når jeg spiser havegrøt har jeg alltid ca 40-50 gram cottagecheese i, eller jeg rører inn et egg i grøten.

Fiber er også lurt, jeg spiser et GG klibrød før hvert måltid fordi det fyller opp magen uten å gi masse kalorier.

Må innrømme at jeg ikke synes det virker fristende med proteiner i grøten, men jeg kan jo ta noe ved siden av. Litt kylling eller ett egg.

De øvrige tipsene dine skal jeg ta med meg, men tror du mengdene er for store. Jeg er ikke flink til å kaloriberegne (ukonsentrert)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...