Gå til innhold

Anbefalte innlegg

markavandrer

Hei! Mann på 48 år, normal vekt,og i ganske normal form undrer på hvorfor pulsen (bruker pulsklikke) ved rask gange kommer lett opp i 185 ved å gå opp en motbakke, har da gått raskt på flatmark i ca 30 minutter. Antatt maxpuls ca. 190 ved tidligere tester. Går denne runden "ganske" regelmessig et par ganger i uken. Er klar over at maxpulsen er relativt høy for alderen, men her det jo store individuelle forskjeller (den kan muligens være enda noe høyere enn 190), uansett synes jeg at det skal lite anstrengelse til før pulsen blir såpass høy. Klarer allikevel å holde en samtale igang uten store problemer) Har testet tredemølle på helsestudio også med høy puls, så pulsklokken er nok ok. (Har i yngre dager vært aktiv løper). Blir også ofte påtagent sliten dagen etter denne økten. Har tidliger vært hos lege, og blitt testet gående på tredemølle med EKG, han reagerte på at pulsen brukte veldig lang tid på å synke igjen (den steg fremdeles en stund etter jeg sluttet å gå på møllen, han virket betenkt på dette,så han ba meg legge meg ned på en benk, han sendte meg videre til en kardiograf uten at han fant noe galt ). Hvilepulsen varierer mellom 65 og 95.Er litt engstelig for å trene hardt, og jogging er jeg usikker på om i det hele tatt er bra for meg. Mitt spørsmål er da;Virker dette allikevel normalt eller bør jeg få en grundigere utredning?, og bør jeg unngå jogging eller intervalltrening? Hilsen usikker mosjonist

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305352-h%C3%B8y-puls-ved-moderat-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...