Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jovisst blir man anpusten av å hoppe på trampolina, men er det egentlig trening for musklene? Tok 100 høye knehopp i går kveld, men kjenner ingenting til det i dag, hadde regnet meg jeg skulle kjenne noe da. Får man rett og slett for mye "hjelp" fra trampolina til at det tar noe særlig i musklene?

Det er sabla moro da! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305620-er-trampolinehopping-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ihvertfall andpusten (guttungen holder på til han blir gjennomsvett), så kanskje det først og fremst er kondisjonstrening?

Det er fryktelig moro, særlig etter TVT så kan jeg hoppe alt jeg orker!

-og ungene synes det er stas å hoppe sammen.

''Det er fryktelig moro, særlig etter TVT så kan jeg hoppe alt jeg orker!''

Jepp!!! :o))) Jeg også! Men bruker stort sett truseinnlegg i tilfelle en dråpe eller to skulle lure seg ut om blæra er full da.

Annonse

Gjest togli

Jeg må innrømme at mine ti minutter på trampolina ikke ga meg noen som helst stølhet, så jeg er i grunnen litt skuffa ;)

Forøvrig leste jeg en gang at ti minutter på trampoline tilsvarte en halv time med jogging.....

Må bare få legge til at jeg idag dro i svømmehallen helt alene (første gang siden jeg ble mamma for snart 11 år siden :)) og svømte 1000 meter. Hærlig :)

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Trampoline-hoppinger glimrende trening. Styrker muskulaturen i beina, rygg, mage og sæte (baken). Dessuten bra for balanse og koordinasjon. Hvis du f. eks. etter 10 min. ikke merker noe særlig belastning, skyldes det rett og slett at formen er ganske brukbar. Bare fortsett noe lengre tid !!

Er man helt utrent, har jeg opplevd at folk etter bare noen få minutter er støle flere dager i etterkant.

For barn er dette selvsagt helt topp også. Bare pass på regler osv. slik at barna ikke skader seg !!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...