Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hekta...!

Hei,

Jeg har hatt noen år uten trening pga sykdom, men nå kan jeg trene igjen og begynte derfor på studio for to måneder siden. Nå er jeg imidlertid helt "hekta" og har igrunnen lyst til å trene dagen lang. Får liksom så "kick"..

Siden jeg egentlig ikke kan særlig mye om trening lurer jeg på om det jeg nevner nedenfor er å ta for hardt i? Jeg er ofte støl, men ellers går det greit. Jeg er 27 år.

Dette trener jeg hver dag (ca 6 dager i uken):

Tredemølle: 30 min rask gange

Romaskin: 10 min

Styrketrening på apparater: 15 min

Gå tur: fra 0-4 timer i ok tempo

I tillegg trener jeg Pilates to ganger i uken (a 45 min) og danser en del.

Er dette ok eller bør jeg begrense det?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305772-er-dette-ok-mengde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsmengden din er sannsynligvis ok rent fysisk. Hvorvidt det er konstruktivt å trene styrke hver dag, avhenger noe av hvor tunge vekter du bruker.

En helt annen ting er at du med dette opplegget bruker opptil 5-6 timer daglig på trening/fysisk aktivitet. Hvis du rekker å gjøre det du forøvrig anser som viktig å få gjort i hverdagen din, så er det greit å være såpass aktiv. Men dersom du bruker treningen til å unngå å gjøre ting du egentlig trenger å få gjort, så er du vel over i en destruktiv variant.

Det er som med kosthold. Sunt kosthold er bra, men dersom livert til slutt handler om å spise det rette, så er det på tide å gjøre noen endringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305772-er-dette-ok-mengde/#findComment-2483851
Del på andre sider

Gjest Hekta...!

Treningsmengden din er sannsynligvis ok rent fysisk. Hvorvidt det er konstruktivt å trene styrke hver dag, avhenger noe av hvor tunge vekter du bruker.

En helt annen ting er at du med dette opplegget bruker opptil 5-6 timer daglig på trening/fysisk aktivitet. Hvis du rekker å gjøre det du forøvrig anser som viktig å få gjort i hverdagen din, så er det greit å være såpass aktiv. Men dersom du bruker treningen til å unngå å gjøre ting du egentlig trenger å få gjort, så er du vel over i en destruktiv variant.

Det er som med kosthold. Sunt kosthold er bra, men dersom livert til slutt handler om å spise det rette, så er det på tide å gjøre noen endringer.

Hei frosken,

Takk for svar! Jeg skal tenke over det du nevner. Mulig jeg bruker vel mye _tid_ på dette. Ha en fin dag!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305772-er-dette-ok-mengde/#findComment-2485504
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...