Gjest Forundret gutt. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei. Er en gutt på 22 år som siden januar 2005 har fått behandling for lavt stoffskifte med daglige levaxin tabeletter. Månedene/høsten før jeg fikk konstatert dette spratt jeg opp 3-5 kg fra den vekta jeg hadde hatt i flere år. Er 1.79 høy og veier idag 80 kg. Har vært aktiv gjennom hele oppveksten med blant annet fotball, langrenn (gikk aktivt på ski når jeg fikk sykdommen konstatert), tennis og styrketrening. Trener fortsatt 4-6 ganger i uken, hovedsaklig styrketrening og løping (bytter ut løping med ski om vinteren). Det jeg lurer på er om det er noen spesielt en person som meg med denne sykdommen bør spise eller holde meg unna? Trener nok litt mindre nå enn for 3-4 år siden, men spiser til gjengjeld betrakelig mindre. Føler selv jeg spiser sunt og holder meg i det store og hele unna junk food. Verkta mi på 80kg har holdt seg stabil siden høsten 04, 3-4 måneder før jeg begynte på behandlingen. Ønsket er å gå ned 3-5 kg uten å miste alt for mye muskelmasse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306020-lavt-stoffskifte5-kg-opp-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Dette er en normal vektøkning ved lavt stoffskifte og oppstart av Levaxin. Når stoffskiftet er stabilisert over litt tid vil det i de fleste tilfeller være mulig og ta av igjen. Det tar litt tid og booste et stoffskifte som har ligget nede. Lavt stoffskifte er jo i praksis lavere forbrenning, så det er helt naturlig at selv om du gjør som før endrer vekten seg noe. Eneste rådet jeg kan gi er ikke spis for sjelden eller for lite, ligg unna sukker (brus, også lightvarianter), hold deg aktiv og drikk mye rent vann. At du ligger unna godterier og junkfood behøver jeg sikkert ikke nevne Det høres jo ut som om du lever aktivt og sunt - fortsett med det og sjekk stoffskiftet ditt for og se om du er på rett dose Levaxin. Kanskje er du litt underdosert? Kanskje er det litt tidlig og forvente at alt i kroppen fungerer optimalt igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306020-lavt-stoffskifte5-kg-opp-i-vekt/#findComment-2486090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det er viktig for deg aa spise mat av helt rene produkter, samt unngaa alle blandingstyper. Hold deg helt unna hvitt mel og ferske bakervarer. Spis ikke posemat og hermetikk, men ren fisk, kjoett og kalkun eller kyllingfileter. Du boer unngaa aa spise kyllinglaar og vinger. Spis mat du maa tygge godt som samtidig gir varme i tyggemusklene. Det er mat som raa groennsaker, hard frukt som ogsaa er raa. Ikke drikk kaloriene dine og spis ofte, helst hver tredje time. Hovedmaaltidene er frokost, lunsj og middag og mellommaaltidene skal vaere smaa og bestaa for det meste av raa groennsaker. Dette kostholdet vil faa deg i form igjen. Er du i tvil om hva du boer spise, kan du stikke innom bokhandelen og kikke i boka Med kroppen i Hodet paa side 153, 154 og 155. Der finner du en hel liste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306020-lavt-stoffskifte5-kg-opp-i-vekt/#findComment-2486439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.