Gjest Sessirè Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg skal for første gang i mitt 40 år lange liv slanke meg. Det står på en fire til seks kg. Har en grei kropp egentlig men føler meg ikke vel med kjærlighetshåndtak og bollemage. Jeg er ikke utpreget glad i godter så det bør ikke være noe problem å kutte ut. Liker litt potetløv i ny og ne, men kan uten problemer kutte ut dette også. Brus er ikke noe problem å la være, sjokolade etc. likeså. Men, når jeg nå lager deilige middager til familien min, fylt torsk, pannekaker, kjøttkaker etc. hva da? Jeg blir jo fristet når jeg står der og lager mat, og det blir jo utrivelig hvis jeg ikke skal sitte ved bordet sammen med dem. Har ikke lyst til å spise "vanlig" mat for jeg har et behov for å gå ned ganske fort. Så hva gjør dere andre i en sånn situasjon? Jeg har pleid å kunne rase ned et par kilo uten problem ved bare å spise svært lite et par dager før, vet ikke helt hvordan det fungerer nå. Sunt er det da ikke. Har drukket mye vann i dag og spist tre tørre sportsknekkebrød. Det er jo ikke noen diett å gå på når jeg er et voksent menneske som skal på jobb. Er som regel veldig sliten etter en hel dags jobb så jeg orker ikke tanken på å lage flere måltider, hvis disse tar tid å lage. Hva er de første tingene jeg bør unngå å spise når jeg skal slanke meg? (merker at magen er mye mindre når jeg ikke har spist vanlig, som i dag som jeg bare har spist fiberrikt og grovt knekkebrød) Noen som kan komme med tips og råd? Jeg har nemmelig zero greie på dette her. Vet at det nok er dussinvis av tråder med slikt innhold men jeg har lyst til å starte min egen tråd, var det ikke en av dere som hadde en tråd hvor dere fulgte hverandre opp daglig/ukentlig? Hadde kanskje vært moro å følge den. Jeg er 166 og veier 63.3 nå. Pleier å fly opp og ned fra 62 til 64. Ønsket vekt er ca 56. Trener noe uregelmessig for tiden, og en del mindre enn ønsket, men prøver å ha pilates et par ganger i uka og en tung trimtime og/eller ellipsemaskin så mye som mulig ellers. Tar i mot oppmuntring, råd og tips med takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det du kan gjøre er å forandre innholdet i det du spiser. Variasjon er viktig, så ikke heng deg for mye opp i å spise bare en ting. Det første du bør gjøre er å sørge for at du spiser ofte nok, og SMÅ måltider. Som min veleder sa: tre hovedmåltider, og to mellommåltider. Mellommåltidene kan f.eks. være en fruk, en liten yoghurt. Når det gjelder hovedmåltidene så kan måles de faktisk ut fra størrelsen på hånda di. Du skal ha like mye protein (kjøtt, helst hvitt) som din egen håndflate (både høyde og bredde), like mye karbohydrater som din egen knyttneve, og like mye grønt som når du folder begge hendene sammen til en skål. Sånn ellers er det lurt å spise mindre karbohydrater, og mer proteiner og grønnsaker. Proteiner er spesielt viktig rett etter trening. Jeg har også begynt med Benefiber, fordi jeg merker at fordøyelsen min gjerne henger seg opp iblant. Hva slags trening er det du gjør? Lurt å gjøre litt av både styrke og kondisjon i løpet av uka, da begge hjelper på formen og forbrenninga. Masse lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det du kan gjøre er å forandre innholdet i det du spiser. Variasjon er viktig, så ikke heng deg for mye opp i å spise bare en ting. Det første du bør gjøre er å sørge for at du spiser ofte nok, og SMÅ måltider. Som min veleder sa: tre hovedmåltider, og to mellommåltider. Mellommåltidene kan f.eks. være en fruk, en liten yoghurt. Når det gjelder hovedmåltidene så kan måles de faktisk ut fra størrelsen på hånda di. Du skal ha like mye protein (kjøtt, helst hvitt) som din egen håndflate (både høyde og bredde), like mye karbohydrater som din egen knyttneve, og like mye grønt som når du folder begge hendene sammen til en skål. Sånn ellers er det lurt å spise mindre karbohydrater, og mer proteiner og grønnsaker. Proteiner er spesielt viktig rett etter trening. Jeg har også begynt med Benefiber, fordi jeg merker at fordøyelsen min gjerne henger seg opp iblant. Hva slags trening er det du gjør? Lurt å gjøre litt av både styrke og kondisjon i løpet av uka, da begge hjelper på formen og forbrenninga. Masse lykke til! Tusen takk for svar willow Jeg har så forferdelig liten peiling på karbohydrater, Proteiner osv i matvarer. Vi spiser nemmelig et vanlig kosthold, med varmmat hver dag, nistene inneholder mye sunt, middagen er altså med mye grønnsaker, vi spiser godt med frukt, grønt osv. Jeg har liksom ikke hatt behov for å vite hvor i maten vår kaloriene og proteinene befinner seg Jeg trente veldig bra før. Pilates to ganger i uka. En trimtime (mye kondisjon og styrke 60 min sammen med andre) Og ellipsemaskin minimum 30 minutter alle dager det ikke var annen hard trim på senteret. (har ellipsemaskin hjemme) Nå har det vært litt lite trening en stund pga. noe som hendte og forstyrret rytmen for meg. Men pilatesen gir mye støtte i kroppen, myk kropp, lange slanke muskler. Anbefales. Ellipsemaskin trener alle musklene minus de midt på magen og fremme på leggen. Svært skånsom mot kroppen, deilig trening. Anbefales. Trente også noe styrke og det er godt. Deilig å få litt muskler også. Men tiden strakk ikke til så jeg har holdt mer på kondisjonstrening. Men styrke anbefales. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Spis den maten du pleier, men litt mindre porsjoner, og kutt ut øl hvis du liker det, og snop. Da burde du gå greit ned i vekt ganske raskt. Skulle ønske det var meg som hadde så lite igjen til målet :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Spis den maten du pleier, men litt mindre porsjoner, og kutt ut øl hvis du liker det, og snop. Da burde du gå greit ned i vekt ganske raskt. Skulle ønske det var meg som hadde så lite igjen til målet :-) Takk skal du ha Valnøtt. Du kommer dit du også, du har allerede vært så flink. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg lager mat til 6 personer omtrent hver dag, og det går likevel greit å gå ned i vekt Jeg tenker som så at familien min har heller ikke vondt av et sunnere kosthold. Et lurt tips er å skrelle potetene og dele dem i to før de kokes. Koketiden blir kortere, og alle spiser halvparten av det de pleier Det er noe jeg oppdaget tilfeldig. Jeg lager den samme middagen som før, men jeg har råkost ved siden av. I en ekstra skål har jeg hakket løk. Det gir maten mer smak slik at jeg ikke savner sauser og dressinger. En god regel er å spise 25 % poteter, ris eller pasta, 25 % middag og 50 % grønnsaker. Drikk rikelig med vann før, under og etter måltidet. Du kan også bytte poteten ut med et stykke kokt kålrabi. Det synes jeg er kjempegodt. Mellom måltidene knasker jeg mye gulrot, paprika, tomater og agurk. En gevinst er at ungene og mannen i huset også begynner å ønske det mellom måltidene. Jeg må som regel lage knask til dem også. Ikke glem å ha en eller to dager i uka der du spiser noe ekstra godt med den beste samvittighet ) Du er jo ikke nødt til å fråtse hele helga, men et par måltider er fint for å holde ut i ukedagene. Egg er mettende til frokost. Du kan også spise litt kylling eller rent svinekjøtt til fiberbrød. Spis masse grønt til disse måltidene også, så kjenner du deg mett på masse god og sunn mat 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg lager mat til 6 personer omtrent hver dag, og det går likevel greit å gå ned i vekt Jeg tenker som så at familien min har heller ikke vondt av et sunnere kosthold. Et lurt tips er å skrelle potetene og dele dem i to før de kokes. Koketiden blir kortere, og alle spiser halvparten av det de pleier Det er noe jeg oppdaget tilfeldig. Jeg lager den samme middagen som før, men jeg har råkost ved siden av. I en ekstra skål har jeg hakket løk. Det gir maten mer smak slik at jeg ikke savner sauser og dressinger. En god regel er å spise 25 % poteter, ris eller pasta, 25 % middag og 50 % grønnsaker. Drikk rikelig med vann før, under og etter måltidet. Du kan også bytte poteten ut med et stykke kokt kålrabi. Det synes jeg er kjempegodt. Mellom måltidene knasker jeg mye gulrot, paprika, tomater og agurk. En gevinst er at ungene og mannen i huset også begynner å ønske det mellom måltidene. Jeg må som regel lage knask til dem også. Ikke glem å ha en eller to dager i uka der du spiser noe ekstra godt med den beste samvittighet ) Du er jo ikke nødt til å fråtse hele helga, men et par måltider er fint for å holde ut i ukedagene. Egg er mettende til frokost. Du kan også spise litt kylling eller rent svinekjøtt til fiberbrød. Spis masse grønt til disse måltidene også, så kjenner du deg mett på masse god og sunn mat Masse flotte tips AneM, takk skal du ha. Har også hørt at vi bør slå oss løs en gang i uka eller i blandt. Det hadde visst med at kroppen vente seg veldig fort til slag mat/måltider og at da stoppet forbrenningen litt opp og at ved å lure kroppen med en dag slik så fikk vi opp forbrenningen igjen. Skal bli spennende å prøve ut det du skriver, flott at du delte maten i prosentvis, det gjør det enkelt å følge 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Takk skal du ha Valnøtt. Du kommer dit du også, du har allerede vært så flink. Ja, fortsetter det i denne farten, så begynner jeg å tro legen hadde rett i at jeg ville være ferdig før jeg ante det også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tusen takk for svar willow Jeg har så forferdelig liten peiling på karbohydrater, Proteiner osv i matvarer. Vi spiser nemmelig et vanlig kosthold, med varmmat hver dag, nistene inneholder mye sunt, middagen er altså med mye grønnsaker, vi spiser godt med frukt, grønt osv. Jeg har liksom ikke hatt behov for å vite hvor i maten vår kaloriene og proteinene befinner seg Jeg trente veldig bra før. Pilates to ganger i uka. En trimtime (mye kondisjon og styrke 60 min sammen med andre) Og ellipsemaskin minimum 30 minutter alle dager det ikke var annen hard trim på senteret. (har ellipsemaskin hjemme) Nå har det vært litt lite trening en stund pga. noe som hendte og forstyrret rytmen for meg. Men pilatesen gir mye støtte i kroppen, myk kropp, lange slanke muskler. Anbefales. Ellipsemaskin trener alle musklene minus de midt på magen og fremme på leggen. Svært skånsom mot kroppen, deilig trening. Anbefales. Trente også noe styrke og det er godt. Deilig å få litt muskler også. Men tiden strakk ikke til så jeg har holdt mer på kondisjonstrening. Men styrke anbefales. Du er nok ikke alene om å ikke vite om det der Jeg er oppdratt i et hjem der alt kosthold kun er for å fylle magen. Ikke noe om hva som er bra etc. Lærte jo litt på skolen, men heller lite. Så nå har jeg faktisk betalt for personlig veiledning, og det hjelper litt. Pilates og ellipse er veldig bra! Det er bare å stå på med det. Pilates gjør kanskje ikke så mye for vekttap, men er utrolig bra for forming av overkroppen, og det er nesten vel så bra som å miste vekt...spør du meg Når du kjører ellipse, har du på musikk iørene? Da kan du prøve å kjøre litt intervall-trening i takt medsangene du hører på. Rolig tempo på versene, høyere på refrengene og bridgene. Om du vil kan du også gjøre de rolige øktene tyngre etterhvert, ved å bruke noen av dem til å tråkke tungt, men rolig. Ellers er det lurt å trene styrke før kondisjon, ikke omvendt. Da fungerer forbrenningen mye bedre! Ellers har du jo fått mange fine råd, som jeg sier meg så utrolig enig i. Det her klarer du nok flott! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ja, fortsetter det i denne farten, så begynner jeg å tro legen hadde rett i at jeg ville være ferdig før jeg ante det også :-) Psst..! Jeg vil bare si at det er utrolig gøy å lese om ditt prosjekt Stå på videre, du er kjempeflink! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Psst..! Jeg vil bare si at det er utrolig gøy å lese om ditt prosjekt Stå på videre, du er kjempeflink! Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg gikk greit ned selvom jeg lagde gode middager til familien. Og jeg spiste det som de andre spiste. Kombinasjon, mengde, trim og væske er viktige ting for meg. Gikk greit ned 6 kilo på 7 uker Grete Roede-lurs og har holdt vekta greit i ettertid. Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Selvsagt skal du ikke lage egne middager til deg. Hvorfor skal du ha det bedre enn resten av familien. De trenger sunn mat de også. Grovere og grønnere. Som du sikkert vet bør du kutte ut snacks. (Godterier, potetgull, is, kaker, brus osv.) For å holde ut en tid må du i hvertfall begrense dette til en dag i uka. Middager bør bestå ev rene produkter. Ikke pølser, farser osv. Middagstallerken din skal bestå av 1/4 kjøtt/fisk, 1/4 poteter/pasta/ris og 1/2 grønnsaker. Prøv også å begrens inntaket av raske karbohydrater som vanlig brød, pasta, ris, poteter osv. Det finnes mange grove produkter av dette som du bør velge i stedet. Spis mange nok måltider, og ikke fall for fristelsen for å starte dagen med lite mat så du sulter ihjel på slutten av dagen. Da blir fristelsene store:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2487892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Selvsagt skal du ikke lage egne middager til deg. Hvorfor skal du ha det bedre enn resten av familien. De trenger sunn mat de også. Grovere og grønnere. Som du sikkert vet bør du kutte ut snacks. (Godterier, potetgull, is, kaker, brus osv.) For å holde ut en tid må du i hvertfall begrense dette til en dag i uka. Middager bør bestå ev rene produkter. Ikke pølser, farser osv. Middagstallerken din skal bestå av 1/4 kjøtt/fisk, 1/4 poteter/pasta/ris og 1/2 grønnsaker. Prøv også å begrens inntaket av raske karbohydrater som vanlig brød, pasta, ris, poteter osv. Det finnes mange grove produkter av dette som du bør velge i stedet. Spis mange nok måltider, og ikke fall for fristelsen for å starte dagen med lite mat så du sulter ihjel på slutten av dagen. Da blir fristelsene store:-) *ler* Jeg ville nok ikke hatt det bedre enn familien i matveien jeg. Vi har som regel godt med grønnsake og greier til måltidene og alle liker godt salat etc. Jeg tror nok heller at de andre hadde spist vanlig og jeg hadde spist knekkebrød eller noe Ellers så lekser du opp mye fin posjonering. Svært hjelpsomt for en nybegynner som meg. Takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg gikk greit ned selvom jeg lagde gode middager til familien. Og jeg spiste det som de andre spiste. Kombinasjon, mengde, trim og væske er viktige ting for meg. Gikk greit ned 6 kilo på 7 uker Grete Roede-lurs og har holdt vekta greit i ettertid. Anbefales! Har prøvd det i dag, å spise lik middag men i mindre posjon. Trodde at slike slankekurs var litt humbug jeg da, fort ned og garantert opp igjen Flott at det funker for noen. Jeg er enig i at trim og vann må med i gode mengder uansett hvordan en legger opp ting. Takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har prøvd det i dag, å spise lik middag men i mindre posjon. Trodde at slike slankekurs var litt humbug jeg da, fort ned og garantert opp igjen Flott at det funker for noen. Jeg er enig i at trim og vann må med i gode mengder uansett hvordan en legger opp ting. Takk skal du ha Grete Roede er ikke en slankekur. Det er for mange en endring og en kontrollert styring av kostholdet. Går du ned i vekt på kurset og fortsetter i samme tralten s¨g¨r du garantert IKKE opp. Du burde absolutt prøve. Å spise mindre porsjoner er kanskje ikke en god løsning. Mye mat, riktig mat setter fart på forbrenningen og da går kiloene raskt av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 *ler* Jeg ville nok ikke hatt det bedre enn familien i matveien jeg. Vi har som regel godt med grønnsake og greier til måltidene og alle liker godt salat etc. Jeg tror nok heller at de andre hadde spist vanlig og jeg hadde spist knekkebrød eller noe Ellers så lekser du opp mye fin posjonering. Svært hjelpsomt for en nybegynner som meg. Takk skal du ha Dersom de andre skal få god middag, og du skal sitte å spise knekkebrød, så tror jeg du går lei veldig fort. Det er jo snakk om en endring i vanene, ikke en "kur" du skal gå gjennom. Endring av vaner er i hvertfall den sikreste veien til å beholde den vekta du går ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sessirè Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Dersom de andre skal få god middag, og du skal sitte å spise knekkebrød, så tror jeg du går lei veldig fort. Det er jo snakk om en endring i vanene, ikke en "kur" du skal gå gjennom. Endring av vaner er i hvertfall den sikreste veien til å beholde den vekta du går ned. Det blir nok veldig kjedelig med bare knekkebrød ja. Men jeg trodde vi hadde et vanlig, godt kosthold, med en god del frukt og grønt og jeg spiser egentlig bare "litt for mye" under middagene til tider. (er så godt så jeg tar litt til, vet du) Ellers så spiser jeg gjerne to knekkebrød til frokost, (jeg kan spise to ganger to knekkebrød til tider.) to gode brødskiver til lunsj og en vanlig noe sen middag. Det blir gjerne litt frukt i løpet av dagen. Gjerne to, tre epler, noen klaser druer el. Men jeg har sluttet å røyke for et år siden, så kiloene kommer jo etter det da, kanskje derfor de er flere og sitter hardere også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Det blir nok veldig kjedelig med bare knekkebrød ja. Men jeg trodde vi hadde et vanlig, godt kosthold, med en god del frukt og grønt og jeg spiser egentlig bare "litt for mye" under middagene til tider. (er så godt så jeg tar litt til, vet du) Ellers så spiser jeg gjerne to knekkebrød til frokost, (jeg kan spise to ganger to knekkebrød til tider.) to gode brødskiver til lunsj og en vanlig noe sen middag. Det blir gjerne litt frukt i løpet av dagen. Gjerne to, tre epler, noen klaser druer el. Men jeg har sluttet å røyke for et år siden, så kiloene kommer jo etter det da, kanskje derfor de er flere og sitter hardere også. Det er vanskelig å skille ut mat som er "bra" fra mat som er "dårlig". (Les: mat du bør begrense) Visste du f.eks. at frokostblandinger stort sett inneholder STORE mengder sukker? Gjerne ca. 1/3 del er sukker. Youghurt hadde før like mye sukker som Cola.... Bare for å nevne et par. Dressinger og mange sauser inneholder veldig mye fett. (Det finnes magre og veldig makfulle varianter:-) Og så er det jo så utrolig godt å spise litt ekstra. En måte å begrense seg på er å bestemme seg for å brukte tid og smake på maten. Ta en bit - tygg og SMAK på det du spiser. Legg ned bestikket mellom hver bit. Maten blir bedre om du gjør det, og magen rekker å gi beskjed om at den blir mett. Da er det enklere å begrense seg:-) Om du synes det er vanskelig å stoppe opp litt mellom hver bit, så er det i hvertfall ikke noe problem å gjøre det mellom f.eks. hver 4 bit. Når jeg gjør det så får jeg en mye bedre opplevelse av hele måltidet:-) Utrolig hvor mye ting smaker om man tar seg tid til å smake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som har slitt med sf i mange år Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Dersom de andre skal få god middag, og du skal sitte å spise knekkebrød, så tror jeg du går lei veldig fort. Det er jo snakk om en endring i vanene, ikke en "kur" du skal gå gjennom. Endring av vaner er i hvertfall den sikreste veien til å beholde den vekta du går ned. For ikke å snakke om hvilke signaler det kan sende til barna om mor erstatter sunn, vanlig middagsmat med tørre knekkebrød...Det finnes så mye uheldig slankepåvirkning i dagens samfunn, så det er viktig at foreldrene er sunne forbilder. Bedre da å spise litt mindre av kjøtt/saus/potet etc., og øke mengden grønnsaker. Middagsmåltidet er gjerne et hyggelig samlingspunkt for familien(det eneste i løpet av dagen?). Om en da sitter med knekkebrød, viil det på en måte svekke fellesskapsfølelsen og gjøre stunden mindre trivelig, frykter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306181-vanskelig-%C3%A5-v%C3%A6re-husmor-og-slanke-seg/#findComment-2488705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.