Gå til innhold

erfaringer med metformin?

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebollafeita_

vet at dette egentlig er et middel som brukes ved diabetes,noe jeg ikke har.men gynekologen min anbefalte meg å prøve det ift vekt og pcos.ble vurdert for syj til å opereres(flere ting,som jeg ikke føler for å utdype nå).

men etter å ha lest felleskatalogen,er jeg litt i tvil om jeg "tør" prøve dette.mye bivirkninger,og kan være farlig sammen med alkohol.(jada,som sagt,sliter med mange ting)

hva er deres erfaringer??

så det er sagt,forutenom alkoholen lever jeg sunt(få kalorier og lite karbo),trener en del(men kunne sikkert gjort mer hadde formen vært bedre).har slitt med div spiseforstyrrelser,så ytterligere strenge kurer er jeg blitt frarådet.

så,jeg søker ikke allskens slanke-råd,bare ift denne medisinen.

hva skjer hvis man blander med alkohol?(forstod ikke helt hva det stod i felleskatalogen,bare at det ikke skulle kombineres)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306539-erfaringer-med-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjukkebollafeita_

Har brukt metformin i årevis og legen har ALDRI sagt at jeg ikke må bruke alkohol sammen med disse. Har tatt 6 stk pr dag i perioder - så ganske stor dose. Jeg har ikke hatt noen som helst bivirkninger av metformin.

takk for svar.søkte litt på nettet,og så at det gjalt ved alvorlige alkohol-forgiftninger,så du har nok rett.

men åssen er effekten ellers?(jeg vet jo ikke hva du fikk den for)

spør legen på torsdag om det er verdt et forsøk ift vekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...