Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 kg klarer du fint på kostomlegging og litt mer trim. :o) Har gjort det selv. Det er ikke gjort på 2 mnd, men om du begynner nå så er du der til jul.

Grovt og grønt, lite og ofte. Gå eller sykle turer, kanskje jogge litt? Svømme? Slike ting. Mye sunnere enn alskens rare kurer, i alle fall når det ikke er mer enn 10 kg som skal bort. :o) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2494844
Del på andre sider

Gjest nicketinick

Har ikke prøvd noen av delene, men som Lillemus har jeg tatt av 17 kilo med bare små endringer i hverdagen.

Hyppige små måltider (vanlig sunn mat), vekk med brus og lightvarianter (drikker vann) og moderat trening/aktivitet (for meg turer i starten nå turer og litt ekstra). Dette gjorde at jeg gikk ned en halv kilo i uka og ikke er det vanskelig og fortsette på samme måte heller.

Varig vektnedgang krever at du finner noe du kan leve med i hverdagen og som fungerer for akkurat deg :) Kurer fungerer de, men altfor mange opplever et vekttap med påfølgende vektoppgang fordi det er vanskelig og leve slik over lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2494856
Del på andre sider

Gjest lille flis

10 kg klarer du fint på kostomlegging og litt mer trim. :o) Har gjort det selv. Det er ikke gjort på 2 mnd, men om du begynner nå så er du der til jul.

Grovt og grønt, lite og ofte. Gå eller sykle turer, kanskje jogge litt? Svømme? Slike ting. Mye sunnere enn alskens rare kurer, i alle fall når det ikke er mer enn 10 kg som skal bort. :o) Lykke til!

Hei og takk for svar:-)

Jeg eier ikke motivasjon til å legge om kostholdet uten en kur, og elsker søtt og karbohydrater. Har en mann som er spikertynn, men han trener en del, så det er klart det gjør hele forskjellen!

Jeg har trent en del(2-3 ganger i uken), men det hjelper ikke så lenge jeg spiser det samme kostholdet og godis.

Derfor tenkte jeg at en kick start hadde vært noe. Hvordan la du om kostholdet ditt? Hva spiste du mer/minder av?

Jeg tåler ikke melk og gluten :-(

Takk for svar. :-) Ha en fin dag

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2494939
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg eier ikke motivasjon til å legge om kostholdet uten en kur, og elsker søtt og karbohydrater. Har en mann som er spikertynn, men han trener en del, så det er klart det gjør hele forskjellen!

Jeg har trent en del(2-3 ganger i uken), men det hjelper ikke så lenge jeg spiser det samme kostholdet og godis.

Derfor tenkte jeg at en kick start hadde vært noe. Hvordan la du om kostholdet ditt? Hva spiste du mer/minder av?

Hilsen

Hei - jeg er enig med Lillemus - du skal ned så lite så det beste er bare å justere litt på den maten du spiser.

Men noen tips har jeg - spis litt mer proteiner - det demper sug og gir mer muskler sammen med trening.

Og hvis problemet er at du er for glad i søtt til å kutte det litt ned, så er _ikke_ lavkarvo noe for deg i utgangspunktet - der er det ikke sukker, ikke mel, nesten ikke annet korn heller, ikke store mengder frukt eller juice engang... :-)

På den annen side - min erfaring er at om du kutter det søte helt ut en stund så endrer smakspreferansene seg. Jeg spiste min første reke da jeg var godt over tredve - etter å ha fått lyrt på annen mat når sukkeret forsvant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2494949
Del på andre sider

Hilsen

Jeg spiser mye knekkebrød, det finnes helt sikkert glutenfrie knekkebrød, drikker juice til frokosten og ellers mye vann. Har endret middagene til mer ren fisk / kjøtt, mindre pasta / poteter / ris (om mulig så tar jeg grovere varianter) og bruker mye mer grønnsaker. Middagsfatet skal være oppdelt i følgende mengder: 1/4 kjøtt/fisk, 1/4 ris/pasta/poteter og 1/2 grønnsaker.

Jeg holder meg så langt unna kunstige søtningsstoffer som jeg klarer (bortsett fra i teen, men jeg drikker ikke te hver dag) og spiser mye mindre sukker enn før, er ikke sååå hysterisk på fett. Smoothie er knallgodt! Jeg tåler heller ikke melkeprodukter så godt så jeg lager smoothie av 1/2 banan, 2-2,5 dl juice og en stor neve frosne bær som kjøres i foodprocessoren, om jeg vil ha litt mer mat i den så hiver jeg oppi en neve havrekli, kjempegodt til kvelds!

I påleggveien kuttet jeg stort sett ut syltetøy og annet søtpålegg, det hører søndagsfrokosten til (men en og annen gangen gjør jeg et unntak) og jeg som ikke klarte tanken på salt pålegg til frokosten spiser nå makrell i tomat med masse pepper på eller leverpostei, gjerne med papirka og/eller agurk. Nam! Grove knekkebrød føles bedre enn brødskiver synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2494976
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg gikk på ketolyse i fjor, gikk ned 10 kg. Hatt et halvt års pause, gått opp 4 av dem igjen for jeg mista helt fokuset. Men begynte på igjen for tre dager siden og har nå gått ned 1.1 kg. Kjempedeilig å miste suget etter søtsaker :o) Jeg skal ned 10 kg til nå.

Man skal egentlig ikke starte på ketolyse om man skal ned mindre enn 10 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2496265
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg gikk på ketolyse i fjor, gikk ned 10 kg. Hatt et halvt års pause, gått opp 4 av dem igjen for jeg mista helt fokuset. Men begynte på igjen for tre dager siden og har nå gått ned 1.1 kg. Kjempedeilig å miste suget etter søtsaker :o) Jeg skal ned 10 kg til nå.

Man skal egentlig ikke starte på ketolyse om man skal ned mindre enn 10 kg.

Forøvrig er ketolyse en lavkarbodiett. Ingenting som heter spesifikt lavkarbo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306932-ketolyse/#findComment-2496266
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...