Gå til innhold

Er jeg dobbelt forsikret?

Anbefalte innlegg

Gjest Student1a
Skrevet

Jeg har mastercard gjennom banken min (i tilegg til visa) har hørt at et mastercard kan fungere som reiseforsikring. Jeg har akkurat betalt for reiseforsikring for andre år på rad hos europeiske. Tenker nå at kansje det ikke var så lurt og at jeg allerede var forsikret? Ikke reiser jeg så mye eller ofte heller..

Persille1365381127
Skrevet

Du har bare reiseforsikring gjennom mastercardet dersom reisen er betalt med det kortet. Den andre forsikringen har du 24 timer i døgnet, alltid - mao når du tar bussen til jobb også.

Så du må ha begge, eller hvertfall den du betaler for til forsikringsselskapet.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du har bare reiseforsikring gjennom mastercardet dersom reisen er betalt med det kortet. Den andre forsikringen har du 24 timer i døgnet, alltid - mao når du tar bussen til jobb også.

Så du må ha begge, eller hvertfall den du betaler for til forsikringsselskapet.

Hvorfor trenger man reiseforsikring 24 timer idøgnet? Jeg tenker at det er totalt unødvendig med forsikring når man tar buss til jobb?

Persille1365381127
Skrevet

Hvorfor trenger man reiseforsikring 24 timer idøgnet? Jeg tenker at det er totalt unødvendig med forsikring når man tar buss til jobb?

Ok, så hvem skal dekke det om du blir skadet da? Når du er ute og går deg en tur? Eller blir frastjålet noe på bussen?

Skrevet

Ok, så hvem skal dekke det om du blir skadet da? Når du er ute og går deg en tur? Eller blir frastjålet noe på bussen?

''Ok, så hvem skal dekke det om du blir skadet da? Når du er ute og går deg en tur? Eller blir frastjålet noe på bussen?''

Om du blir skadet på bussen hjemme i norge, får du jo nødvendig behandling av helsevesenet. Jeg vet ikke hvilken erstatning du venter å få via reiseforsikring, den dekker jo bare utlegg? Taxi til legevakten, kanskje, men da er vel forsikringen dyrere. Og det er uansett en ikke ubetydelig egenandel, så hvis noen rapper lommeboken din på bussen, får du nok ikke noe (kontanter dekkes ikke, utover et lite minimumsbeløp)

Persille1365381127
Skrevet

''Ok, så hvem skal dekke det om du blir skadet da? Når du er ute og går deg en tur? Eller blir frastjålet noe på bussen?''

Om du blir skadet på bussen hjemme i norge, får du jo nødvendig behandling av helsevesenet. Jeg vet ikke hvilken erstatning du venter å få via reiseforsikring, den dekker jo bare utlegg? Taxi til legevakten, kanskje, men da er vel forsikringen dyrere. Og det er uansett en ikke ubetydelig egenandel, så hvis noen rapper lommeboken din på bussen, får du nok ikke noe (kontanter dekkes ikke, utover et lite minimumsbeløp)

Nei, men om noen stikker av med kofferten din når du sitter på toget, så kan du ha pc, ipod og verdisaker oppi der som overstiger beløpet forsikringen koster.

Og om du går på trynet på vei hjem, så dekkes det også av reiseforsikringen - legehjelp er ikke gratis.

Skrevet

Nei, men om noen stikker av med kofferten din når du sitter på toget, så kan du ha pc, ipod og verdisaker oppi der som overstiger beløpet forsikringen koster.

Og om du går på trynet på vei hjem, så dekkes det også av reiseforsikringen - legehjelp er ikke gratis.

''Og om du går på trynet på vei hjem, så dekkes det også av reiseforsikringen - legehjelp er ikke gratis.''

Når man legger sammen medisiner, legebesøk, fysioterapi etc. gjennom flere måneder, kommer det opp i flerfoldige tusen, ja.

Persille1365381127
Skrevet

''Og om du går på trynet på vei hjem, så dekkes det også av reiseforsikringen - legehjelp er ikke gratis.''

Når man legger sammen medisiner, legebesøk, fysioterapi etc. gjennom flere måneder, kommer det opp i flerfoldige tusen, ja.

Og da er det greit å være forsikret :)

• 2 uker senere...
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vi har da et helsevesen i Norge som absolutt alle kan benytte seg av...

Persille1365381127
Skrevet

Vi har da et helsevesen i Norge som absolutt alle kan benytte seg av...

Ja, men det er veldig langt fra gratis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...