Gå til innhold

Overivrige nye naboer....

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Der beskreiv du i grunnen oss da vi flyttet inn her, bortsett fra at vi ikke informerte naboene om våre prosjekter ;) Vi røska/saget vekk omtrent alt som var.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

34

• mariaflyfly

3

• AneM1365380603

3

• mrxx

2

Skrevet

''Ja ja, jeg får sette min lit til at dette går litt over etterhvert som det å være huseier med EGEN HAGE ikke lenger har nyhetens interesse! ;-) Da skjønner de også at det er i en tilbakelent stol på terrassen det er best å være når man er huseier:-D''

Dream on baby!

Eg har også like ivrige naboer, og slik holder de på året rundt, og nå har det vart i over 15 år...:(

Gjest noe å tenke på kanskje?
Skrevet

DU ER HELDIG MED DINE NABOER

Hvis du vil bytte med meg så vær så god:

Fest hver helg med rusing av biler forann huset, dundrende bass fra musikkanlegget inne i huset. Verandaen nærmest oss brukes som røykepause med dørene på vidt gap for å høre musikken inne osv...

Gjest mandolina
Skrevet

Fest hver helg med rusing av biler forann huset, dundrende bass fra musikkanlegget inne i huset. Verandaen nærmest oss brukes som røykepause med dørene på vidt gap for å høre musikken inne osv...

Ja, det er noe å tenke på, vi har nettopp fått nye naboer på to kanter, og var veldige spente på, hva slags folk, som flyttet inn. Vi var heldige, det er rolige naboer på alle kanter.

Men tenkte mye på at vi kunne være så uheldige, som dere.

Jeg synes synd på dere.

Hilsen

Gjest ViViola
Skrevet

''Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig. ''

Men hva gjør man da dersom de som er på visning er av den typen som synes det høres helt toppers ut, og byr en formue nettopp av den grunn? Da sitter du i saksa... :o)

Jeg ser den, ja, det er derfor det svinaktig viktig å føle seg fram. Stille noen spørsmål om moral, f.eks., det vil fort luke ut de ville og gærne.

Å ule vil sannsynligvis holde i de fleste tilfeller, da, eller bjeffe/markere i buskene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ser den, ja, det er derfor det svinaktig viktig å føle seg fram. Stille noen spørsmål om moral, f.eks., det vil fort luke ut de ville og gærne.

Å ule vil sannsynligvis holde i de fleste tilfeller, da, eller bjeffe/markere i buskene.

Hahaha, jeg holder absolutt en knapp på dyreatferd, ja. Alternativt å få et trassanfall à la to-åring. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Hahaha, jeg holder absolutt en knapp på dyreatferd, ja. Alternativt å få et trassanfall à la to-åring. :o)

Trassanfall - notert i kompendiet.

;-)

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg er sånn som naboene dine, så her får du ikke mye sympati.

Liker å ha det flidd og stelt rundt meg, og fatter ikke at ikke alle syns det samme.

Jeg liker å ha det flidd og stelt rundt meg jeg også! Men jeg liker også mye annet om sommeren, feks en tur på vannet, sitte på cafe med venner, på uterestaurant med en kald pils, middag på en bryggerestaurant, dra på konserter og gå gå tur naturen. Og DET rekker jeg jo ikke noe av hvis jeg skal stå med rævva i været og luke ugrass dagen lang! Nei, den gyldne middelvei er nok best... Ta en skikkelig sjau om våren, før det er behagelig å være ute, så bare det aller nødvendigste når vi nyter sommeren, og en ny sjau på høsten.

Men det er klart, at har du hage for andres skyld, da får du mye å gjøre. hehe... Jeg dømmer ikke naboen for hans hus eller hages utseende, og driter egentlig om de synes jeg ikke har det fint nok. Det er fint nok for oss. Og vi nyter livet vi! Og livet er faktisk annet enn blomster, plen og busker. Så kaldt vi har det her ellers i året, er det galskap å la sommeren gå forbi uten å nyte dagene.

Skrevet

Som jeg fryder meg over å bo landlig nå :-)

Skrevet

Der beskreiv du i grunnen oss da vi flyttet inn her, bortsett fra at vi ikke informerte naboene om våre prosjekter ;) Vi røska/saget vekk omtrent alt som var.

Men hvorfor det? Jeg skjønner at man kan ønske å skjære ned noe, men det går fort å gjøre det, men tar ekstremt lang tid å gro opp igjen. Da vi flyttet inn, syntes vi derfor det var viktig å "bo oss litt inn" og ta nedkuttingen litt gradvis, slik at vi ikke plutselig satt der med alt for bar tomt og angret oss.

Men over tid har vi også kuttet en del - kanskje i gjennomsnitt ett større tre per år, og endel busker osv beskjæres årlig, men ikke helt ned.

Skrevet

''Ja ja, jeg får sette min lit til at dette går litt over etterhvert som det å være huseier med EGEN HAGE ikke lenger har nyhetens interesse! ;-) Da skjønner de også at det er i en tilbakelent stol på terrassen det er best å være når man er huseier:-D''

Dream on baby!

Eg har også like ivrige naboer, og slik holder de på året rundt, og nå har det vart i over 15 år...:(

Ja, jeg trodde vel egentlig ikke på det selv da jeg skrev det.....;-)

Skrevet

Ja, vi er fullstendig klar over at vi er heldige:-)

Skrevet

Som jeg fryder meg over å bo landlig nå :-)

De aller fleste jeg kjenner som bor "landlig" har da naboer de også.

men noen få bor på gård, og da blir det jo litt større avstand til naboen.

AneM1365380603
Skrevet

Men hvorfor det? Jeg skjønner at man kan ønske å skjære ned noe, men det går fort å gjøre det, men tar ekstremt lang tid å gro opp igjen. Da vi flyttet inn, syntes vi derfor det var viktig å "bo oss litt inn" og ta nedkuttingen litt gradvis, slik at vi ikke plutselig satt der med alt for bar tomt og angret oss.

Men over tid har vi også kuttet en del - kanskje i gjennomsnitt ett større tre per år, og endel busker osv beskjæres årlig, men ikke helt ned.

Eiendommen her er ganske stor, men det var helt gjengrodd. Spesielt var det mye stikkebusker som raspet oss opp om vi passerte. Resten av eiendommen var full av bringebærbusker og eføy. Det var lite trivelig utenfor.

Vi har nå laget en stor terasse og gressplen der alle vekstene var. Hekkene og buskene inntil nabogrensene har stort sett fått stå. Vi tok noen i samråd med en nabo. Andre naboer har takket oss for at vi har bedret utsikten deres.

Det er 5 år siden vi flyttet hit, og fremdeles røskes det opp nå og da ;) En nabo har ymtet om at et tre i hagen vår tar litt av sola om ettermiddagen, så det skal vi toppe kraftig.

Jeg kjenner meg sånn igjen i naboene dine. Det er en ekstrem lykkefølelse å få egen bolig. Vi kom fra en kjellerleilighet da vi flyttet hit. Det er så godt å få egen uteplass som en kan ordne som en vil :o) Du skal se at de roer seg litt med tiden.

Skrevet

Eiendommen her er ganske stor, men det var helt gjengrodd. Spesielt var det mye stikkebusker som raspet oss opp om vi passerte. Resten av eiendommen var full av bringebærbusker og eføy. Det var lite trivelig utenfor.

Vi har nå laget en stor terasse og gressplen der alle vekstene var. Hekkene og buskene inntil nabogrensene har stort sett fått stå. Vi tok noen i samråd med en nabo. Andre naboer har takket oss for at vi har bedret utsikten deres.

Det er 5 år siden vi flyttet hit, og fremdeles røskes det opp nå og da ;) En nabo har ymtet om at et tre i hagen vår tar litt av sola om ettermiddagen, så det skal vi toppe kraftig.

Jeg kjenner meg sånn igjen i naboene dine. Det er en ekstrem lykkefølelse å få egen bolig. Vi kom fra en kjellerleilighet da vi flyttet hit. Det er så godt å få egen uteplass som en kan ordne som en vil :o) Du skal se at de roer seg litt med tiden.

Ja, har man en helt overgrodd hage, skjønner jeg behovet for å girpe fatt i macheten og hogge vekk "jungelen"! :-)

''Hekkene og buskene inntil nabogrensene har stort sett fått stå. ''

Det er jo fint, da! ;-)

''Det er så godt å få egen uteplass som en kan ordne som en vil :o)''

Og det gjelder jo dem som IKKE er nyinnflyttet også - de vil ornde sin utplass som _de_ vil! ;-)

Jeg har ikke noe imot at naboene ordner sin egen plass, det er mer hintene om at vi burde gjøre det samme som er litt slitsomme. Deriblant flere hint om at vi kan "gå sammen" om å hyre en trefeller på tomtene våre. Hadde det vært snakk om trær som var til sjenanse for dem, hadde jeg skjønt det, men de ymter frampå om vi ikke _egentlig_ vil felle det og det og det treet som står langt unna deres tomt og tar verken sol eller utsikt fra dem. De mener det sikkert vel, i betydningen "de har sikkert lyst til å rydde opp litt, og da blir det rimeligere om de feller trær samtidig med oss", men jeg synes det grenser mot utidig innblanding i hvordan vi ønsker å ha det i vår hage og det vi prioriterer å bruke tid og penger på.

Må jo ellers fortelle om en beskjæring som vi gjorde like etter overtagelse, som "bevis" på at det finnes folk som er mye verre enn oss når det gjelder å la tingene gro: Forrige eier av vårt hus hadde en diger buskfuru som han ut i oppkjørselen. Istedenfor å beskjære den, hadde de tatt et diger tau og _snurpet_ sammen busken!! ;-)

Skrevet

''hinte om at de bør skaffe seg båt fordi det er så mye deiligere og luftigere ute på vannet enn å sitte i hagen og kjede seg....;-)''

Hadde de villet ha båt hadde de sikkert hatt det. :-)

To av mine omgangsvenninner og naboer elsker hagearbeid, og de kjeder seg visst ikke et sekund av den tida de tilbringer i Hagen. Om jeg gidder bry meg, jeg som liketil er allergisk mot _ordet_ hagearbeid? Nope. Jeg ser jo at de har fine hager og flotte blomsterbed, men jeg liker nå best min egen rotete og overgrodde hage uansett.

''Hadde de villet ha båt hadde de sikkert hatt det. :-)''

Ja, og hadde vi villet stelle så mye i hagen som dem, så hadde vi sikkert gjort det! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hadde de villet ha båt hadde de sikkert hatt det. :-)''

Ja, og hadde vi villet stelle så mye i hagen som dem, så hadde vi sikkert gjort det! ;-)

''Ja, og hadde vi villet stelle så mye i hagen som dem, så hadde vi sikkert gjort det! ;-)''

Det vil jeg ikke sett bort fra, nei. :-) Er nå en gang sånn at det greieste er om alle får styre med det de vil selv om jeg nok syns enkelte har litt "perverse" lyster. Som hagearbeid, f. eks. :-D

Skrevet

''Ja, og hadde vi villet stelle så mye i hagen som dem, så hadde vi sikkert gjort det! ;-)''

Det vil jeg ikke sett bort fra, nei. :-) Er nå en gang sånn at det greieste er om alle får styre med det de vil selv om jeg nok syns enkelte har litt "perverse" lyster. Som hagearbeid, f. eks. :-D

;-)

Persille1365381127
Skrevet

Du, egentlig har dere bare dere selv å takke, altså, for cluet er jo å følge med på visningene - og luke ut (bokstavelig talt!) de som er uaktuelle.

Man henger liksom litt inntil utgangsdøra på visning, og presenterer seg med en kopp kaffe og en nystekt kanelbolle, og snakker med alle. Føler seg fram, liksom, det er veldig viktig.

Er det så noen som utmerker seg negativt, altså med negative ideer og meninger, så trenger man i grunnen ikke gjøre så mye, bare litt. F.eks. plutselig ule mot sola/månen. Eller bjeffe litt som en hund, eventuelt gå bort til en rosebusk, løfte på ene benet og så sparke bakut etterpå. Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig.

Dette vil skremme selv de mest interesserte. Garantert.

DU velger DINE naboer.

PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt.

;-)

*knegg* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...