Gå til innhold

Overivrige nye naboer....

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Du, egentlig har dere bare dere selv å takke, altså, for cluet er jo å følge med på visningene - og luke ut (bokstavelig talt!) de som er uaktuelle.

Man henger liksom litt inntil utgangsdøra på visning, og presenterer seg med en kopp kaffe og en nystekt kanelbolle, og snakker med alle. Føler seg fram, liksom, det er veldig viktig.

Er det så noen som utmerker seg negativt, altså med negative ideer og meninger, så trenger man i grunnen ikke gjøre så mye, bare litt. F.eks. plutselig ule mot sola/månen. Eller bjeffe litt som en hund, eventuelt gå bort til en rosebusk, løfte på ene benet og så sparke bakut etterpå. Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig.

Dette vil skremme selv de mest interesserte. Garantert.

DU velger DINE naboer.

PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt.

;-)

Vi to burde slå oss sammen og gjøre business. Jeg hadde store planer da rekkehuset vegg-i-vegg skulle selges i fjor høst. ;)

Og by the way - kanelbolle-og kaffetrikset er i bruk er på tunet vi bor. Vi pleier å si at vi sørger for at naboene får god pris for rekkehuset sitt når vi sitter der på benkene ved sandkassa i sola med blomstrende kirsebærtrær på alle kanter. Og kaffe og kanelboller. :D

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

34

• mariaflyfly

3

• AneM1365380603

3

• mrxx

2

Gjest xbellax
Skrevet

Du, egentlig har dere bare dere selv å takke, altså, for cluet er jo å følge med på visningene - og luke ut (bokstavelig talt!) de som er uaktuelle.

Man henger liksom litt inntil utgangsdøra på visning, og presenterer seg med en kopp kaffe og en nystekt kanelbolle, og snakker med alle. Føler seg fram, liksom, det er veldig viktig.

Er det så noen som utmerker seg negativt, altså med negative ideer og meninger, så trenger man i grunnen ikke gjøre så mye, bare litt. F.eks. plutselig ule mot sola/månen. Eller bjeffe litt som en hund, eventuelt gå bort til en rosebusk, løfte på ene benet og så sparke bakut etterpå. Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig.

Dette vil skremme selv de mest interesserte. Garantert.

DU velger DINE naboer.

PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt.

;-)

*knegge* Det gleder meg så langt inne i sjelen å lese at flere er som meg.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, har man en helt overgrodd hage, skjønner jeg behovet for å girpe fatt i macheten og hogge vekk "jungelen"! :-)

''Hekkene og buskene inntil nabogrensene har stort sett fått stå. ''

Det er jo fint, da! ;-)

''Det er så godt å få egen uteplass som en kan ordne som en vil :o)''

Og det gjelder jo dem som IKKE er nyinnflyttet også - de vil ornde sin utplass som _de_ vil! ;-)

Jeg har ikke noe imot at naboene ordner sin egen plass, det er mer hintene om at vi burde gjøre det samme som er litt slitsomme. Deriblant flere hint om at vi kan "gå sammen" om å hyre en trefeller på tomtene våre. Hadde det vært snakk om trær som var til sjenanse for dem, hadde jeg skjønt det, men de ymter frampå om vi ikke _egentlig_ vil felle det og det og det treet som står langt unna deres tomt og tar verken sol eller utsikt fra dem. De mener det sikkert vel, i betydningen "de har sikkert lyst til å rydde opp litt, og da blir det rimeligere om de feller trær samtidig med oss", men jeg synes det grenser mot utidig innblanding i hvordan vi ønsker å ha det i vår hage og det vi prioriterer å bruke tid og penger på.

Må jo ellers fortelle om en beskjæring som vi gjorde like etter overtagelse, som "bevis" på at det finnes folk som er mye verre enn oss når det gjelder å la tingene gro: Forrige eier av vårt hus hadde en diger buskfuru som han ut i oppkjørselen. Istedenfor å beskjære den, hadde de tatt et diger tau og _snurpet_ sammen busken!! ;-)

Jeg skjønner dere blir litt lei hvis de stadig ymter om hva dere skal gjøre i deres hage. Hva de gjør i sin egen hage er jo greit så lenge det ikke ødelegger noe for andre. Jeg ville sagt enkelt og greit at her skal det ikke kappes ned trær, eller at dere ønsker å ha disse trærne. Det er jo greit å ha en fin dialog med naboer, så kanskje best å si det høflig.

Det må da ha vært mer arbeid å snurpe igjen treet enn å sage vekk noen greiner ;) Da vi røsket opp all hekkebuskaser her dukket det faktisk opp en flott Rhododendron. Den hadde ikke sett lyset på flere år. Vi har flyttet den, og nå er den i full blomst :)

Skrevet

Jeg skjønner dere blir litt lei hvis de stadig ymter om hva dere skal gjøre i deres hage. Hva de gjør i sin egen hage er jo greit så lenge det ikke ødelegger noe for andre. Jeg ville sagt enkelt og greit at her skal det ikke kappes ned trær, eller at dere ønsker å ha disse trærne. Det er jo greit å ha en fin dialog med naboer, så kanskje best å si det høflig.

Det må da ha vært mer arbeid å snurpe igjen treet enn å sage vekk noen greiner ;) Da vi røsket opp all hekkebuskaser her dukket det faktisk opp en flott Rhododendron. Den hadde ikke sett lyset på flere år. Vi har flyttet den, og nå er den i full blomst :)

''Det må da ha vært mer arbeid å snurpe igjen treet enn å sage vekk noen greiner ;) ''

Ja, det skulle en tro, og det var et ganske stygt tau også, og veldig synlig.... Vi fjernet tauet, tok fram en sag og sagde vekk de lange greinene som hang ned i oppkjørselen - var ikke mye jobb i det hele tatt.

Skjønner ikke at noen i det hele tatt kommer på tau-trikset, jeg.

Men ikke for det - jeg husker en venn i studietiden hadde en hengeplante i vinduet over pulten på hybelen, og da den etterhvert vokste så mye at den hang i veien, så teipet han opp stilkene bortover vindue! ;-) Jeg spurte han hvorfor han ikke bare kuttet ned planta litt, og fikk et spørsmålstegnfjes "går DET an, da?" *S*

Gjest ViViola
Skrevet

*knegge* Det gleder meg så langt inne i sjelen å lese at flere er som meg.

He-he...!

Gjest ViViola
Skrevet

Vi to burde slå oss sammen og gjøre business. Jeg hadde store planer da rekkehuset vegg-i-vegg skulle selges i fjor høst. ;)

Og by the way - kanelbolle-og kaffetrikset er i bruk er på tunet vi bor. Vi pleier å si at vi sørger for at naboene får god pris for rekkehuset sitt når vi sitter der på benkene ved sandkassa i sola med blomstrende kirsebærtrær på alle kanter. Og kaffe og kanelboller. :D

Hey - hørte jeg en grûndergrynt?!?!

;-)

Kaffe og kanelboller er en suksessfaktor - uansett!

Skrevet

De aller fleste jeg kjenner som bor "landlig" har da naboer de også.

men noen få bor på gård, og da blir det jo litt større avstand til naboen.

Da legger vi to litt ulike ting i ordet landlig da :-), klynger med hus kaller jeg for et felt med boliger (boligfelt), noen felt har 3 hus andre 100 ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...