Gå til innhold

antall land i en verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva det er som avgjør om en krig er en verdenskrig? Er det antall land? Verdensdeler?

Mye rart man lurer på...

Skrevet

Verdenskrig brukes vanligvis om en krig som inkluderer et større antall av verdens nasjoner, ofte fra flere verdensdeler.

Skrevet

Verdenskrig brukes vanligvis om en krig som inkluderer et større antall av verdens nasjoner, ofte fra flere verdensdeler.

Takk. Men det er ikke mer bestemt antall enn det?

Skrevet

Dette var den definisjonen jeg klarte å finne, så jeg vet ikke noe mer detaljert enn dette:-)

Skrevet

Sitter her å tenker litt... Tror det har mye med antall land den samme krigen foregår _i_... Ikke antall deltakende land. Vi ser jo at i situasjonen i Midtøsten, er jo mange land involvert, men dette er jo ikke definert som en verdenskrig.

Skrevet

Det har jo bare vært to av de, så jeg antar man ikke har hatt behov for en altfor presis definisjon...

sant det, men må jo være en eller annen "regel" siden det kun har vært 2 verdenskriger så lenge vi mennesker har slåss med hverandre

Skrevet

Sitter her å tenker litt... Tror det har mye med antall land den samme krigen foregår _i_... Ikke antall deltakende land. Vi ser jo at i situasjonen i Midtøsten, er jo mange land involvert, men dette er jo ikke definert som en verdenskrig.

Ja, det tror jeg kan stemme, det hørtes logisk ut

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...