Gå til innhold

vikeplikt

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

En ting har irritert meg, den situasjonen her: Jeg kommer kjørende. Så kommer en bil imot og den har mye hindring på sin side, og bør altså stoppe og vente til jeg kjører forbi. men i stedet kjører den bare på og forventer at jeg skal kjøre opp på fortauet. hva gjør dere i situasjonen? Jeg synes det er frekt! Når det er vinter og snøkant på fortauet kan det jo hende at bilen min sklir tilbake og treffer den andre bilen og da vil det jo være min skyld. Og er det egentlig noe bra for hjulene?

Skrevet

Du kjører mot midten av vegen når du nærmer deg hindringen, ikke kjør ut til side, for da tror møtende at det blir plass og kjører forbi.

Jeg bruker alltid denne metoden på smale veger på vestlandet for å presse farten ned på møtende biler. Kjører jeg godt ut til siden i god tid, så kan du banne på at de ikke senker farten og det oppstår farlig situasjoner.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er som regel menn i store biler som mener at den stekestes rett gjelder.

Begge bilene har plikt til å avpasse farten etter forholdene, men trafikken må jo også gå, så det er ikke alle som kan vike.

Ikke dermed sagt at du ikke har rett til å kjøre først, men er man dame, så får man som regel lov til å bli stående og vente, for de fleste av det sterke kjønn, mener at de har forkjørsrett. uansett.

Jeg gremmes noen ganger når jeg sitter på med mannen min, for han kjører aggressivt, og han gremmes hver gang han sitter på med meg for jeg kjører for passivt etter hans mening.

Vikeplikt tilkommer den som er villig til å vike.

Hilsen

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er som regel menn i store biler som mener at den stekestes rett gjelder.

Begge bilene har plikt til å avpasse farten etter forholdene, men trafikken må jo også gå, så det er ikke alle som kan vike.

Ikke dermed sagt at du ikke har rett til å kjøre først, men er man dame, så får man som regel lov til å bli stående og vente, for de fleste av det sterke kjønn, mener at de har forkjørsrett. uansett.

Jeg gremmes noen ganger når jeg sitter på med mannen min, for han kjører aggressivt, og han gremmes hver gang han sitter på med meg for jeg kjører for passivt etter hans mening.

Vikeplikt tilkommer den som er villig til å vike.

Hilsen

Jeg hadde en skikkelig Fleksnes-situasjon i vinter, men det var faktisk ei dame som kjørte på og nektet å rygge tilbake. Jeg hadde god tid, og sto bare der og ventet på at hun skulle flytte seg. Men så ble det kø bak oss etterhvert og da ble det bare for dumt.

Gjest regeltrafikk
Skrevet

Den som har hindringen på sin side har vikeplikt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Den som har hindringen på sin side har vikeplikt.

Det vet jeg, men det finnes mange frekke bilister som bare tråkker på gassen og forventer at man viker. Hva gjør du da?

Gjest mandolina
Skrevet

Det vet jeg, men det finnes mange frekke bilister som bare tråkker på gassen og forventer at man viker. Hva gjør du da?

Enten kjører du på og tviholder på din rett, og resultatet blir en bulket bil, eller du er snill jente og viker.

Hilsen

Mrs. Wallace
Skrevet

Tuter og gir finger'n, vel!

Skrevet

Det jeg gjør da er å bare kjøre slik jeg skal kjøre... skjer det noe, er det møtende bil sitt ansvar uansett! Og med hindringer på sin side så kan han heller ikke ha store farten!

Så får dere stå der og se hvem som rygger først!!!!;)

Skrevet

Så fremt jeg er nærmest hindringen av oss to kjører jeg (når den andre har vikeplikt altså), ser jeg at den andre stopper så kjører jeg også, men ser jeg at den andre ikke har til hensikt å stoppe så stopper jeg. Man trenger ikke gjøre seg til tosk heller.

Skrevet

Jeg hadde en skikkelig Fleksnes-situasjon i vinter, men det var faktisk ei dame som kjørte på og nektet å rygge tilbake. Jeg hadde god tid, og sto bare der og ventet på at hun skulle flytte seg. Men så ble det kø bak oss etterhvert og da ble det bare for dumt.

Hvis de jeg møter (og og det er dem som bør rygge) er motvillige til å rygge ut av en sånn situasjon, har jeg ingen problemer med å gi meg og rygge istedet. Jeg vet om mange som synes det er skummelt å rygge,- jeg derimot har ingen problemer i så måte. Alt blir enklest av litt smidighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...