Gå til innhold

Katten er borte.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Har ikke sett katten siden fredag,det er en kastrert katt så den har holdt seg på området her tidligere,men nå er den altså borte.

Er det vanlig at kastrerte katter blir borte noen dager?

Gjest huffda1
Skrevet

Som regel kommer de tilbake etter en dag, eller toppen to, da de er kastrert. Jeg villle spurt naboer og hengt opp plaketer i området ditt.Gjerne med en dusør, da leter folk gjerne litt hardere. Håper katten din er øremerket eller merket på annen måte, halsbånd feks. Den kan også være innestengt i en garasje, kjeller ol. Let og rop, og gjerne på kvelden/natten, når det er mørkt og helt stille, for da hører du han lettere. Min katt ble innestengt, og det var umulig å høre den om dagen pga alt bråket. Så hørte j den om kvelden da det var stille. Lykke til, og ikke gi opp å let!

Gjest J.R.-07
Skrevet

Håper den kommer tilbake!

Mulig jeg er dum, men jeg trodde at de fleste katter er borte iblandt. Vi har en som har vært borte et halvt år to ganger. Det er en sterilisert hokatt.

Gjest D*lilith
Skrevet

Håper den kommer tilbake!

Mulig jeg er dum, men jeg trodde at de fleste katter er borte iblandt. Vi har en som har vært borte et halvt år to ganger. Det er en sterilisert hokatt.

Skulle vel ikke ha noe å frykte da,når din katt har vært borte et halvt år : )

Gjest J.R.-07
Skrevet

Selfølgelig rett som huffda1 skriver,det må selfølgelig letes også. Det kan jo hende den er innestengt o.l. Masse lykke til!!

Gjest D*lilith
Skrevet

Som regel kommer de tilbake etter en dag, eller toppen to, da de er kastrert. Jeg villle spurt naboer og hengt opp plaketer i området ditt.Gjerne med en dusør, da leter folk gjerne litt hardere. Håper katten din er øremerket eller merket på annen måte, halsbånd feks. Den kan også være innestengt i en garasje, kjeller ol. Let og rop, og gjerne på kvelden/natten, når det er mørkt og helt stille, for da hører du han lettere. Min katt ble innestengt, og det var umulig å høre den om dagen pga alt bråket. Så hørte j den om kvelden da det var stille. Lykke til, og ikke gi opp å let!

Takk : )

Den hadde et halsbånd,men det tok jeg av fordi jeg var redd han skulle sette seg fast i trær osv,ikke er den merket heller.

Har tenkt tanken på at han kan være innesperret en plass,men han er mere redd for å gå inn på ukjente plasser,så jeg vet ikke.

Får se om han dukker opp.

Gjest D*lilith
Skrevet

Selfølgelig rett som huffda1 skriver,det må selfølgelig letes også. Det kan jo hende den er innestengt o.l. Masse lykke til!!

Ja får ut på leting.

Skrevet

Er jo masse en katt kan finne på selv om den er kastrert;)

Som å følge etter skolebarn, bli innestengt i en garasje eller uthus, sitte fast i et tre..

Villet seg litt bort... men de finner som oftest tilbake igjen... når den blir sulten...

Heng opp plakater på nærbutikken og på lyktestolper si gjerne fra til barna i området om å holde utkikk...

Er ikke lenge siden jeg fant min kastrerte hannkatt hos to søte frøkner ( pusefrøkner vel og merke ) lenger ned i gata... kosa seg der den, men huseieren var ikke så gla da hun ikke var klar over at han var kastrert... nå idag er det "ferie"hjemmet til pusen min:P

Skrevet

Vår kastrerte hannkatt holder seg ganske i nærheten, og stikker innom for å spise minst to ganger i døgnet, og har bare vært borte to ganger. Den ene gangen (det var rett før han ble kastrert, han var bare et drøyt halvår gammel), da kom han hjem etter 3 dager. Var kjempesulten og -kosete, men sa ikke noe om hva han hadde gjort :-)

Den andre gangen hadde han blitt stengt inne i en nabos bil. Han kom rett inn for å spise når han endelig slapp ut.

Jeg ville lett etter ham og hengt opp noen lapper når han har vært borte så lenge.

Gjest D*lilith
Skrevet

Vår kastrerte hannkatt holder seg ganske i nærheten, og stikker innom for å spise minst to ganger i døgnet, og har bare vært borte to ganger. Den ene gangen (det var rett før han ble kastrert, han var bare et drøyt halvår gammel), da kom han hjem etter 3 dager. Var kjempesulten og -kosete, men sa ikke noe om hva han hadde gjort :-)

Den andre gangen hadde han blitt stengt inne i en nabos bil. Han kom rett inn for å spise når han endelig slapp ut.

Jeg ville lett etter ham og hengt opp noen lapper når han har vært borte så lenge.

Ok,det er ikke godt å si hvor han har gjort av seg...

Gjest D*lilith
Skrevet

Er jo masse en katt kan finne på selv om den er kastrert;)

Som å følge etter skolebarn, bli innestengt i en garasje eller uthus, sitte fast i et tre..

Villet seg litt bort... men de finner som oftest tilbake igjen... når den blir sulten...

Heng opp plakater på nærbutikken og på lyktestolper si gjerne fra til barna i området om å holde utkikk...

Er ikke lenge siden jeg fant min kastrerte hannkatt hos to søte frøkner ( pusefrøkner vel og merke ) lenger ned i gata... kosa seg der den, men huseieren var ikke så gla da hun ikke var klar over at han var kastrert... nå idag er det "ferie"hjemmet til pusen min:P

Ja de reker vel rundt både her og der,selv om de er kastrerte.

Skrevet

Ok,det er ikke godt å si hvor han har gjort av seg...

Jeg ville gått ut litt sent på kvelden. Jeg pleier å rope han inn fra tid til annen, så han kommer løpende når jeg rasler med "godteposen" hans, evt. rasler med matskålen. Så når jeg er ute og leter, så går jeg med godtposen, rasler og roper. En stille kveld kan du kanskje høre at han mjauer hvis han er innestengt? Han har sikkert ikke gått så langt, tipper max en radius på 0,5km fra huset.

Jeg lette også i veikanten de to gangene han var borte, jeg er en type som alltid frykter det verste, men han dukket opp igjen! De fleste gjør jo det !!

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg ville gått ut litt sent på kvelden. Jeg pleier å rope han inn fra tid til annen, så han kommer løpende når jeg rasler med "godteposen" hans, evt. rasler med matskålen. Så når jeg er ute og leter, så går jeg med godtposen, rasler og roper. En stille kveld kan du kanskje høre at han mjauer hvis han er innestengt? Han har sikkert ikke gått så langt, tipper max en radius på 0,5km fra huset.

Jeg lette også i veikanten de to gangene han var borte, jeg er en type som alltid frykter det verste, men han dukket opp igjen! De fleste gjør jo det !!

Ja kan hende han dukker opp igjen,det jeg frykter er at han har blitt påkjørt,det er endel trafikk her,men det er jo ikke sikkert det stemmer.

Får ut å lete litt på kvelden.

Skrevet

Ja kan hende han dukker opp igjen,det jeg frykter er at han har blitt påkjørt,det er endel trafikk her,men det er jo ikke sikkert det stemmer.

Får ut å lete litt på kvelden.

Lykke til, håpr du finner ham!

Gjest D*lilith
Skrevet

Lykke til, håpr du finner ham!

Gjest mora2
Skrevet

Min kastrerte hannkatt var borte noen dager nå, og kom hjem.

Det er helt normalt at de kan ta seg en tur :0)

Men du kan jo sjekke om den har blitt stengt inne noen plass?

Høre med naboer, og evt ta deg en tur langs veien å se...

Håper pusen kommer hjem!

Gjest D*lilith
Skrevet

Min kastrerte hannkatt var borte noen dager nå, og kom hjem.

Det er helt normalt at de kan ta seg en tur :0)

Men du kan jo sjekke om den har blitt stengt inne noen plass?

Høre med naboer, og evt ta deg en tur langs veien å se...

Håper pusen kommer hjem!

Godt det er normalt at de tar seg en tur da : )

Skrevet

Min gjør det. Han går seg en tur, også plutselig finner han ikke veien hjem igjen.

Jeg har vært ute og hentet ham etter tips fra snille mennesker 4-5 ganger nå i vår.

Har hengt på ham et metallskilt med navn og tlf.nummer, da ringer folk når de ser ham :-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Min gjør det. Han går seg en tur, også plutselig finner han ikke veien hjem igjen.

Jeg har vært ute og hentet ham etter tips fra snille mennesker 4-5 ganger nå i vår.

Har hengt på ham et metallskilt med navn og tlf.nummer, da ringer folk når de ser ham :-)

Bra du har funnet han igjen da : )

Denne katten er et og et halvt år,og har aldri vært borte mere enn en dag.

Skrevet

Bra du har funnet han igjen da : )

Denne katten er et og et halvt år,og har aldri vært borte mere enn en dag.

Min er to år nå i august, og han hadde en tur i fjor vår, og et par turer nå i vår. Også kastrert hannkatt.

Skjønner ikke helt hva de skal ute i verden når de er kastrerte jeg men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...