Gå til innhold

"Syden"-mage..

Gjest ut på tur aldri sur..?

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur aldri sur..?
Skrevet

Jeg har vært hos legen noen ganger angående mageproblemer-ser gravid ut,mye halsbrann/bobbling osv..fordøyelsen er heller ikke som den skal være. Det jeg lurer på er hva jeg bør bruke av magetabl. e.l når jeg reiser til utlandet.. Tror et av problemene mine er for mye magesyre, og dette merket jeg når jeg var i syden sist, hadde tatt idoform kapsler på dagen, drakk alkohol på kvelden, og morgenen etter kastet jeg opp hele kapsler,altså de hadde ikke løst seg opp-dermed kan de ikke ha hatt noe særlig effekt på magen min. I dete tilfellet var det nok alkoholen som gjorde at de ikke fikk løst seg opp, tror de som oftest løser seg opp ellers..men er ikke sikker,vet ikke helt hvordan det fungerer med magesyre og sånt..

Hva kan jeg ta for magen når jeg er ute og reiser da? Det blir "feste"ferie, så å unngå alkohol er nok ikke et råd jeg kommer til å følge..:) Men er så kjipt å ha det så dårlig dagen derpå,særlig i syden, når magen gjerne blir litt rar ellers også..er ikke ofte jeg klarer å gå skikkelig på do i syden, og da føler jeg meg ofte uvel og "fylt opp" i magen,at noe må ut, sørlig om jeg har drukket alkohol..

Gjest mora2
Skrevet

En "jeger" morgen og kveld :0)

"jegermaister" - Vet ikke hvordan det skrives....

Det sier hvertfall min tante & onkel fungerer, og de reiser mye.

Gjest Elextra
Skrevet

En "jeger" morgen og kveld :0)

"jegermaister" - Vet ikke hvordan det skrives....

Det sier hvertfall min tante & onkel fungerer, og de reiser mye.

Hehe, det var et morsomt råd. Nesten like morsomt som å ta seg en liten aperitif før middag og en brandy eller to etter middag hver dag for fordøyelsens skyld.

Skrevet

Idoform-kapslene skal ikke løse seg opp i magesekken, men i tarmen, det var ikke noe rart at du kastet dem opp. Det er i tarmen de skal virke (det også derfor man skal svelge dem hele. Hvis du kastet dem opp morgenen etter at du hadde tatt dem, har de tydeligvis ligget veldig lenge i magen.

Nå jeg tar idoform, pleier jeg å ta dem om morgenen, før frokost. Når magen er tom, kommer de fortere til tynntarmen. Så, det var mitt lille råd.

Gjest mora2
Skrevet

Hehe, det var et morsomt råd. Nesten like morsomt som å ta seg en liten aperitif før middag og en brandy eller to etter middag hver dag for fordøyelsens skyld.

He, he, ikke sant!

Men det skulle visst hjelpe..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...