Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke uventet, men trist likevel.

Nå har jeg plutselig fått masse å organisere, og dette er jo heldigvis noe jeg ikke har rutine på.

Jeg skal nå bestille dødsannonse. Har så lyst til å få plass til et lite dikt, eller en setning med masse mening. Er det noen som kan hjelpe meg?

Hun var veldig glad i naturen. Ikke i flotte fjellformasjoner, men i de små detaljene. Restene av et fugleeggskall... Fulgte med andungene og visste med en gang når en av ungene var vekke. Samlet på steiner, ikke verdifulle men fine steiner. Ville blomster. I skoletiden måtte jeg samle et visst antall blomster som skulle presses og samles i et herbarium, og da var hun en kjempeivrig motivator og medhjelper.

Dette skjulle jeg gjerne samlet i en fyndig setning eller to. Har kikket på "Du skal itte trø i graset", men føler jeg må ha med minst et helt vers, og det frykter jeg blir for langt.

Blir ustyrtelig glad om noen har noen inspill å komme med.

Gjest Kanskje dette?
Skrevet

Fritt suser trærne rundt hjemmet du elsket. Farvel nikker blomstene du vernet så tro. Takk kvitrer fuglene som dagen deg hilset. Stilt hvisker vinden: “sov i ro”.

Kondolerer, forresten.

Skrevet

Kondolerer!

"Å se verden i et sandkorn og himmelen i en villblomst legger uendeligheten i din hånd, og evigheten i en time" -William Blake

Kanskje?

Skrevet

Kondolerer!

"Å se verden i et sandkorn og himmelen i en villblomst legger uendeligheten i din hånd, og evigheten i en time" -William Blake

Kanskje?

Tusen takk, det var nydelig! Ser ut til at jeg må lide valgets kvaler her nå...

Skrevet

Fritt suser trærne rundt hjemmet du elsket. Farvel nikker blomstene du vernet så tro. Takk kvitrer fuglene som dagen deg hilset. Stilt hvisker vinden: “sov i ro”.

Kondolerer, forresten.

Nå blir det vanskelig å velge. Tusen takk!

Gjest mora2
Skrevet

Konolerer så mye!

" Vi glemmer ei våre kjære mor,

du var vår første venn på jord.

Du ledet våre første trinn,

du tørket tårer av vårt kinn.

Nei, aldri kan vi bli så stor,

at minnet falmer om deg, mor."

"Hvor tomt og øde, hvor stilt der heime,

når den vi elsker, forlatt oss har.

Ei mer vi hører din kjære stemme,

men vi vil minnes deg slik du var.

Ei blomster, ei tårer kan få takke deg nok

for alt det du gjorde, og alt det du var for oss"

*Trøsteklem*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med det du spør om men jeg ville bare kondolere...

Gjest Kondolerer
Skrevet

Kondolerer.

Et menneske av naturen du var kjære mor,

et hjerte av gull, en motivator så stor.

Du kunne blomster og fugler, alle detaljer på din vei,

så unik for oss alle, vi vil savne deg.

Vi er glad i deg mamma og sender deg i tankene en klem,

ha det bra til vi en dag vil sees igjen.

Skrevet

Hei! Ville bare sende deg en varm hilsen og kondolanse. Jeg mistet selv pappaen min for bare en måned siden, så sorgen er fersk her også. Føler med deg og dine! Varm klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...