Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon
Skrevet

Vi har konfirmasjon til søndagen.

Etter jobb i dag så har jeg: ryddet hele huset, satt på og hengt ut fire klesvasker, støvtørket hele huset, ryddet og lagt nye duker på bordene, vasket av to sett hagemøbler, tatt ut av og satt inn i oppvaskmaskinen, lagt rent tøy i skapene, ryddet og vasket tre bad/toaletter.

Det er det jeg kommer på i farta.

Etter jobb i dag har gubben: støvsuget!!!

Og så lurer han på hvorfor jeg er irritert og sier han har sirup under skoa!!!

Vi jobber begge fullt, men begge to sluttet litt tidligere i dag pga. legebesøk.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Gjest Aimabel
Skrevet

Kanskje dere må ha skriftlig arbeidsfordeling, slik at han er klar over hvor mye det er å gjøre? Han var sikkert fornøyd med seg selv over hvor flink han hadde vært med støvsugern da :-)

Gjest mora2
Skrevet

Hi, hi, han var skikkelig fornøyd han!

Hva med å skrive en "gjøre lapp" til han?

Mannfolk "ser" ikke hva som må gjøres kan det virke som..

Mrs. Wallace
Skrevet

Lag lister, fordel oppgavene jevnt og sett en deadline. Så er det opp til ham om han vil gjøre tingene i god tid eller natten før deadline.

Gjest Måtte bare ha...
Skrevet

Lag lister, fordel oppgavene jevnt og sett en deadline. Så er det opp til ham om han vil gjøre tingene i god tid eller natten før deadline.

Den der kan ikke ha deadline kjære mor.

Siruppen ville aldri tillate det, og så blir han sååååå fornermet når jeg freser og ikke er fornøyd ;)

Gjest Måtte bare....
Skrevet

Hi, hi, han var skikkelig fornøyd han!

Hva med å skrive en "gjøre lapp" til han?

Mannfolk "ser" ikke hva som må gjøres kan det virke som..

Mulig en "gjøre lapp" hadde vært tingen.

Men problemet er at hvis jeg hadde fordelt arbeidene mellom oss på lapper så.......vel....hadde jeg vært ferdig i dag.......og han........muligens før søndag ;)

Han brukte foresten 35 minutter på å hente ene bilen vi skal bruke på søndag som er 100 meter herfra.

Han begynte å vaske den og når jeg hadde vasket gulvene i hele huset........og støvsuget et par rom nede han hadde "glemt" .......så var bilen vasket og han sto klar med en hauuuuuuug papir for å tørke den!!!!!

Ergo måtte jeg frem med pusseskinnet.

Så jeg tok bilen utvendig, og svært grundig innvendig.

*phuhh*

Gjest Måtte bare....
Skrevet

Kanskje dere må ha skriftlig arbeidsfordeling, slik at han er klar over hvor mye det er å gjøre? Han var sikkert fornøyd med seg selv over hvor flink han hadde vært med støvsugern da :-)

Han synes det ja.

Problemet var bare at det ikke var tatt grundig bak skittentøykurvene på vaskerommet, at det ikke var tatt grundig under den ene soffan og at det ikke var tatt ordentlig på teppet nede i gangen og at begge rommene til ungene ikke var tatt!!!!

Han begynte å vaske bilen (han klarte å få den våt og gnukket på den tiden jeg støvsugde resten og vasket alle gulvene) men så så jeg at han var til og skulle tørke bilen med masse papir!!!!

Så jeg tok over, tørket bilen grundig med pusseskinn, vasket og styret skikkelig inni etc.

Skal bruke den bilen på søndag serru.

*sliten*

Gjest mora2
Skrevet

Mulig en "gjøre lapp" hadde vært tingen.

Men problemet er at hvis jeg hadde fordelt arbeidene mellom oss på lapper så.......vel....hadde jeg vært ferdig i dag.......og han........muligens før søndag ;)

Han brukte foresten 35 minutter på å hente ene bilen vi skal bruke på søndag som er 100 meter herfra.

Han begynte å vaske den og når jeg hadde vasket gulvene i hele huset........og støvsuget et par rom nede han hadde "glemt" .......så var bilen vasket og han sto klar med en hauuuuuuug papir for å tørke den!!!!!

Ergo måtte jeg frem med pusseskinnet.

Så jeg tok bilen utvendig, og svært grundig innvendig.

*phuhh*

He, he, ikke den kjappeste da...

Du får enten gi han lappen laaaang tid i forveien, eller kanskje kjøpe deg en pisk ;0)

Gjest Aimabel
Skrevet

Han synes det ja.

Problemet var bare at det ikke var tatt grundig bak skittentøykurvene på vaskerommet, at det ikke var tatt grundig under den ene soffan og at det ikke var tatt ordentlig på teppet nede i gangen og at begge rommene til ungene ikke var tatt!!!!

Han begynte å vaske bilen (han klarte å få den våt og gnukket på den tiden jeg støvsugde resten og vasket alle gulvene) men så så jeg at han var til og skulle tørke bilen med masse papir!!!!

Så jeg tok over, tørket bilen grundig med pusseskinn, vasket og styret skikkelig inni etc.

*sliten*

Dere har vel ikke gjester bak skittentøyskurvene på vaskerommet?! Jeg tror kanskje jeg forstår problemet deres, du er nok ekstremt nøye på renhold, mens han tar lettere på det. Dere må nok møtes på halvveien, ellers så blir du nødt til å slite deg ut.

Skrevet

Sett opp et skjema på kjøleskapet med alt dere har gjort i dag, og alt som må gjøres fram til konfirmasjonen. Både konfirmasjons-ting og vanlige ting som må gjøres. Ikke før opp hvem som skal gjøre hva, men skriv opp hvem som har gjort hva etter at oppgavene er utført. Da får du klargjort hvor skjev arbeidsfordelingen er, og dere kan ha et utgangspunkt for diskusjon når konfirmasjonen er overstått. Du får vist fram hva du mener mes "sirup", fordeling etc., og han kan kanskje klare å se hva som gjør deg så irritert.

Gjest Elextra
Skrevet

Dere har vel ikke gjester bak skittentøyskurvene på vaskerommet?! Jeg tror kanskje jeg forstår problemet deres, du er nok ekstremt nøye på renhold, mens han tar lettere på det. Dere må nok møtes på halvveien, ellers så blir du nødt til å slite deg ut.

Godt poeng.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Sett opp et skjema på kjøleskapet med alt dere har gjort i dag, og alt som må gjøres fram til konfirmasjonen. Både konfirmasjons-ting og vanlige ting som må gjøres. Ikke før opp hvem som skal gjøre hva, men skriv opp hvem som har gjort hva etter at oppgavene er utført. Da får du klargjort hvor skjev arbeidsfordelingen er, og dere kan ha et utgangspunkt for diskusjon når konfirmasjonen er overstått. Du får vist fram hva du mener mes "sirup", fordeling etc., og han kan kanskje klare å se hva som gjør deg så irritert.

Har tatt en liten runde i dag om arbeidsoppgavene. Han ser det nok og vet at det er skjevdeling med vil liksom ikke helt innrømme det. Da er det lettere å angripe tilbake med at jeg er urimelig, spydig, vrang osv. Desverre.

Nå er så godt som hele huset tatt. I morgen har jeg å vaske to biler så er vi ganske klare. (vi skal bruke to biler på søndag)

*sliten* :)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

He, he, ikke den kjappeste da...

Du får enten gi han lappen laaaang tid i forveien, eller kanskje kjøpe deg en pisk ;0)

Kanskje pisk hadde vært noe :D

Problemet er at gubben er en skikkelig bortskjemt guttunge.

Snill og god og grei og alt det der, men skikkelig bortskjemt. Vant til å sette bort all jobb til andre.

Tror jammen ikke jeg klarer å lære den gamle bikkja her å sitte heller jeg altså. Fanden skal vite at jeg har prøvd......

*freser'

;)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Jeg vil forhåpentligvis ikke ha gjestene krabbende rundt på vaskerommet *ler* men hvis det er masse dotter gjemt bak kurvene der så vil de virvle frem på en to tre når bikkja og kattene valser gjennom der.

Og jeg vil ikke ha skittendotter rundt på nyvasket gulv da, like greit å ta det ordentlig med en gang vel.

Han pleier å være nøye nok han, men han er som en furten guttunge enkelt ganger, og når jeg bjeffer og smeller som jeg har gjort nå så furter han og gjør halve arbeider og slikt.

Hannkjønn altså, de vil vel alltid være guttunger til en viss grad.

*puster tung ut*

Mrs. Wallace
Skrevet

Den der kan ikke ha deadline kjære mor.

Siruppen ville aldri tillate det, og så blir han sååååå fornermet når jeg freser og ikke er fornøyd ;)

Hæ?

Hele poenget her er jo å slippe en situasjon hvor du freser og ikke er fornøyd og han blir fornærmet.

Hvis dere skal ha konfirmasjon på søndag, er det noen ting som må være klare innen den tid. Det er vel han også inneforstått med?

Videre bør oppgavene være rimelig fordelt (også i forhold til hvor mye dere jobber, dersom det er forskjellig). Det er han vel også enig i? Hvis ikke har dere helt andre problemer enn somling, for å si det sånn.

Mrs. Wallace
Skrevet

Han synes det ja.

*sliten*

Bak skittentøykurvene på vaskerommet? Guri malla, da legger du lista skikkelig høyt for dere også, da. Og dessuten gjør du verken deg selv eller han noen tjenester ved å bli irritert og ta over jobben hans fordi du ikke er fornøyd med innsatsen. Resultatet er jo nettopp at det blir gnisninger og at du skjemmer ham bort.

Skrevet

Han synes det ja.

*sliten*

Men hvorfor i all verden overtok du bilvasken? Kunne han ikke bare tørket den med papir da? Det hadde jo ikke vært verdens undergang!

Om du fortsetter å ta over hans jobb når du er misfornøyd så kommer han ikke til å gidde å anstrenge seg heller, han gjør det jo aldri bra nok alikevel.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Hæ?

Hele poenget her er jo å slippe en situasjon hvor du freser og ikke er fornøyd og han blir fornærmet.

Hvis dere skal ha konfirmasjon på søndag, er det noen ting som må være klare innen den tid. Det er vel han også inneforstått med?

Videre bør oppgavene være rimelig fordelt (også i forhold til hvor mye dere jobber, dersom det er forskjellig). Det er han vel også enig i? Hvis ikke har dere helt andre problemer enn somling, for å si det sånn.

Vi har nok litt andre problemer i tillegg til somling som du sier.

Han er helt enkelt veldig roooooooolig av seg og jeg er mer effektiv. Derfor blir det gjerne veldig skjevdeling. Han er dessuten veldig glad i litt lange kaffepauser jevnlig.

Det er mye å gjøre frem til søndagen, alt av handling har jeg gjort også, laget ferdig ting til konfirmasjonen etc.

Vi jobber fullt begge to, plus at klesvask, matpakker, ordning av lekser, gymtøy etc også blir min jobb.

Er ikke jevnt dette nei, er klar over det.

Skulle bare ønske han kunne bli litt flinkere i steden for å bli fornermet som en bortskjemt guttunge, jeg synes jo slettes ikke det er urimelig å kreve litt mer innsats.

Skal ikke være lett nei.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Men hvorfor i all verden overtok du bilvasken? Kunne han ikke bare tørket den med papir da? Det hadde jo ikke vært verdens undergang!

Om du fortsetter å ta over hans jobb når du er misfornøyd så kommer han ikke til å gidde å anstrenge seg heller, han gjør det jo aldri bra nok alikevel.

Jeg tok over bilen fordi poenget med å bruke tid på å vaske den i det hele tatt er jo at den skal se ren ut.

Når du setter en bil midt i sola for å vaske den så må du kjappe deg slik at ikke sola får tørket før du får tørket den for da blir det veldig skjolder og ikke pent.

Vi er da voksne folk og det må gå ann å gjøre en jobb skikkelig når en først skal til. Ærlig talt altså. Du står helt enkelt ikke å gnukker en hel bil med papir. (foresten første gang han har vasket bil for hånd)

Mulig jeg er dum som tar over, men jeg gidder ikke se på halvgode arbeider når jeg kan gjøre dem skikkelig selv. Vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Skjønner han ikke det selv så går det nok ikke at jeg sier i fra.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har nok litt andre problemer i tillegg til somling som du sier.

Han er helt enkelt veldig roooooooolig av seg og jeg er mer effektiv. Derfor blir det gjerne veldig skjevdeling. Han er dessuten veldig glad i litt lange kaffepauser jevnlig.

Det er mye å gjøre frem til søndagen, alt av handling har jeg gjort også, laget ferdig ting til konfirmasjonen etc.

Vi jobber fullt begge to, plus at klesvask, matpakker, ordning av lekser, gymtøy etc også blir min jobb.

Er ikke jevnt dette nei, er klar over det.

Skulle bare ønske han kunne bli litt flinkere i steden for å bli fornermet som en bortskjemt guttunge, jeg synes jo slettes ikke det er urimelig å kreve litt mer innsats.

Skal ikke være lett nei.

Dummeste "syteinnlegg" jeg har lest på lenge....! Han gjør ikke ting fort nok, godt nok etc. etc. Du må likevel gjøre alt selv...Tilogmed bilene må du blande deg borti! Går det an!!!!

Er så glad jeg ikke er sammen med deg! Hvorfor ikke leie lokale til hele konfirmasjonen, det gjorde vi, og ingen var misfornøyd med partners innsats.

Du bør ta deg sammen. Gud, for en kjærring:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...