Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Etter denne tråden din her og dine svar, er jeg redd for at ekteskapet ditt henger i en tynn tråd i løpet av de nærmeste årene.

Jeg hadde ikke holdt ut med en kone som deg!

Faktisk så er det jeg som vurderer for tiden om jeg kan holde ut med en mann som ham.

Det heter samspill vet du.

Og når du får med deg en omtenksom og god nistepakke hver dag, når du har en kone som er veldig glad i sex, når du har en kone som vet å jobbe fullt, ta seg av hus og hjem, når hun støtter deg i alt du har lyst til f.eks. så bør det faktisk være litt greit for deg også å klare å være litt effektiv og hjelpsom innimellom

Men for noen hannkjønn så er slike ting som det en gåte.

Så du har nok rett, ekteskapet her henger i en tynn tråd, men det er ikke jeg som blir den paniske den dag det skjer.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Gjest Elextra
Skrevet

Og så er det så enkelt som at siden vi begge jobber hundre prosent så går det litt tid mellom hver gang vi får til en skikkelig vask. Derfor er det en skikkelig turn nå.

Skal ikke si noe på at jeg må ta mere slik som nå jeg altså, men skulle bare ønske han kunne jobbe litt mer effektivt og kontrollert.

Det er jo vi begge som bor her, det er gjester av oss begge som kommer, han er like interessert i å vise frem et skikkelig hus han som jeg. Egentlig er han mer pirket enn meg faktisk.

Grunnen til at han hadde latt vær å støvsuge rommene til ungene er fordi det var ting på gulvet der. Så i steden for å få ungene til å ta det eller å ta det selv så lar han være å støvsuge.

Da regner han med at jeg ordner det. På ene rommet var det å ta opp to sakkosekker og å flyttet på to håndkontroller til spill.

Det blir litt for lettvint det altså.

''Grunnen til at han hadde latt vær å støvsuge rommene til ungene er fordi det var ting på gulvet der. Så i steden for å få ungene til å ta det eller å ta det selv så lar han være å støvsuge.''

Jeg hadde blitt gal!

Men spørs om ikke du har bidratt til å skjemme ham bort - nettopp ved å gjøre alt han ikke gidder uten å mukke.

Gjest hjelpes
Skrevet

Dummeste "syteinnlegg" jeg har lest på lenge....! Han gjør ikke ting fort nok, godt nok etc. etc. Du må likevel gjøre alt selv...Tilogmed bilene må du blande deg borti! Går det an!!!!

Er så glad jeg ikke er sammen med deg! Hvorfor ikke leie lokale til hele konfirmasjonen, det gjorde vi, og ingen var misfornøyd med partners innsats.

Du bør ta deg sammen. Gud, for en kjærring:(

I alle dager for et fornærmende og surt innlegg fra deg, hidi. Vet du ikke hva normal folkeskikk er? Ville du svart noen slik i det virkelige liv? Hvis ting går som smurt hjemme hos dere, så går jeg ut fra at det er fordi mannen din er for redd til å si noe imot deg. Så usympatisk du er!

Skrevet

Mulig en "gjøre lapp" hadde vært tingen.

Men problemet er at hvis jeg hadde fordelt arbeidene mellom oss på lapper så.......vel....hadde jeg vært ferdig i dag.......og han........muligens før søndag ;)

Han brukte foresten 35 minutter på å hente ene bilen vi skal bruke på søndag som er 100 meter herfra.

Han begynte å vaske den og når jeg hadde vasket gulvene i hele huset........og støvsuget et par rom nede han hadde "glemt" .......så var bilen vasket og han sto klar med en hauuuuuuug papir for å tørke den!!!!!

Ergo måtte jeg frem med pusseskinnet.

Så jeg tok bilen utvendig, og svært grundig innvendig.

*phuhh*

Hvorfor er ikke det å være ferdig til søndag tidsnok, når konfirmasjonen er på søndag?

Skrevet

Og så er det så enkelt som at siden vi begge jobber hundre prosent så går det litt tid mellom hver gang vi får til en skikkelig vask. Derfor er det en skikkelig turn nå.

Skal ikke si noe på at jeg må ta mere slik som nå jeg altså, men skulle bare ønske han kunne jobbe litt mer effektivt og kontrollert.

Det er jo vi begge som bor her, det er gjester av oss begge som kommer, han er like interessert i å vise frem et skikkelig hus han som jeg. Egentlig er han mer pirket enn meg faktisk.

Grunnen til at han hadde latt vær å støvsuge rommene til ungene er fordi det var ting på gulvet der. Så i steden for å få ungene til å ta det eller å ta det selv så lar han være å støvsuge.

Da regner han med at jeg ordner det. På ene rommet var det å ta opp to sakkosekker og å flyttet på to håndkontroller til spill.

Det blir litt for lettvint det altså.

Jeg håper han stiller opp bedre i dag da, for det er litt for slapt å la være å støvsuge rom pga saccosekker og håndkontroller.....

Gjest dilledoll
Skrevet

Du kommer ingen vei med å bruke martyr-rollen. Klar avtale om arbeidsfordeling og klar beskjed hvis han ikke følger avtalen. Og du skal selvsagt ikke stå på dobbelt så mye hvis han har sirup under skoa. Da setter du deg ned i godstolen mens han gjør seg ferdig med sine oppgaver.

Jada, menn må behandles som barn med adferdsvansker.

Gjest dilledoll
Skrevet

Faktisk så er det jeg som vurderer for tiden om jeg kan holde ut med en mann som ham.

Og når du får med deg en omtenksom og god nistepakke hver dag, når du har en kone som er veldig glad i sex, når du har en kone som vet å jobbe fullt, ta seg av hus og hjem, når hun støtter deg i alt du har lyst til f.eks. så bør det faktisk være litt greit for deg også å klare å være litt effektiv og hjelpsom innimellom

Så du har nok rett, ekteskapet her henger i en tynn tråd, men det er ikke jeg som blir den paniske den dag det skjer.

Les boka om kvinner fra venus og menn fra mars. Hjernen til menn og kvinner fungerer ikke likedan, og livet blir bedre når vi lærer oss å forholde oss til det. F.eks. leser ikke menn kroppsspråk, ansiktsuttrykk og at damer springer dobbelt så fort med en sinna sky over hodet. De må ha klar tale.

Gjest signaturina
Skrevet

Kjent problemstilling! Et godt tips, hvis en har råd, er å leie folk til hovedvask foran store anledninger som skal feires i heimen. Det er allikevel nok annet å ta seg til før store dager. Og så kan familien feire i fred og fordragelighet, og ikke skulende på hverandre pga slike problemer som du forteller om. Noe som forøvrig er helt vanlig.

Gjest signaturina
Skrevet

Som en annen sa, mannfolk må behandles som unger! Gjør du alt, synes de det er greit, og holder ut litt kjeft for å slippe. Slutt å gjøre ting som betyr noe for han. Som matpakka. Og stryking av hans tøy. Noen må feks ha skjorter på jobben. Si at så lenge han ikke hjelper til mer, så har du ikke tid til det. For det er det samme hva hver av dere gjør, men dere skal ha like mye fritid. Om han ordner ungene så duf år jobbet ifred, så synes jeg det er greit. For meg ville det vært det iallefall. Syntes det var topp at far tok med barna på tur et sted, så jeg fikk gjort det jeg skulle hjemme. Med pauser. Da de kofm hjem var jeg blid for at jeg fikk gjort det som var viktig for meg (far bryr seg ikke så mye om hvor rent det er), far blid fordi han slaåå rengjøring og ungene blide fordi de hadde opplev ting. Klart slikt er mye bedre enn sur mor, sur far og sure barn og bare kjefting, og så er alle utslitte når de skal legge seg.

Gjest signaturina
Skrevet

Har tatt en liten runde i dag om arbeidsoppgavene. Han ser det nok og vet at det er skjevdeling med vil liksom ikke helt innrømme det. Da er det lettere å angripe tilbake med at jeg er urimelig, spydig, vrang osv. Desverre.

Nå er så godt som hele huset tatt. I morgen har jeg å vaske to biler så er vi ganske klare. (vi skal bruke to biler på søndag)

*sliten* :)

Men så kjør for pokker de to bilene i en vaskemaskin da! Det får da være måte på å gjøre det vanskelig for seg! Forresten så kan vel mann din gjøre det? DET er vel en typisk mannegreie å gjøre, ikke kjedelig rengjøring. Og hvor lenge kikker konfirmasjonsgjestene på renvaskete biler. Synes det er høll i hue så mye folk styrer foran slike dager. Iallefall kikker de ikke inni bilene,. så dropp de tom ikke annet, hvis du virkelig er sliten. Og skal dere virkelig bruke begge bilene på søndag? Hvis ikke holder det å vaske en av dem.

Gjest signaturina
Skrevet

Lag lister, fordel oppgavene jevnt og sett en deadline. Så er det opp til ham om han vil gjøre tingene i god tid eller natten før deadline.

Og så har det med hva som er nødvendig å gjøre. Som regel synes damer det er nødvendig å gjøre mye mer i huset enn menn. Når det gjelder bil og båt og for enkelte hage, så ser mannfolk lettere nødvendigheten av å gjøre noe der. Sett dem til det som de skjønner best vitsen med. Mannfolk er som kjent store banr. Behandle dem slik! Det er mitt beste råd, og det virker! Jeg styra som deg jeg også, før jeg tok til vettet, og nå har vi vært gift i tretti år og han er så bra oppdratt som bare det. Har hatt like bra hell med hans om med ungene. ;-)

Gjest signaturina
Skrevet

Vi har nok litt andre problemer i tillegg til somling som du sier.

Han er helt enkelt veldig roooooooolig av seg og jeg er mer effektiv. Derfor blir det gjerne veldig skjevdeling. Han er dessuten veldig glad i litt lange kaffepauser jevnlig.

Det er mye å gjøre frem til søndagen, alt av handling har jeg gjort også, laget ferdig ting til konfirmasjonen etc.

Vi jobber fullt begge to, plus at klesvask, matpakker, ordning av lekser, gymtøy etc også blir min jobb.

Er ikke jevnt dette nei, er klar over det.

Skulle bare ønske han kunne bli litt flinkere i steden for å bli fornermet som en bortskjemt guttunge, jeg synes jo slettes ikke det er urimelig å kreve litt mer innsats.

Skal ikke være lett nei.

Da må dere få til en avtale om at dere kjøper dere hjelp. Enten til plenklipp, husvask, maling av hus, vasking av bil utvendig og innvendig, eller hva dere skal gjøre. Og gjør han mye mindre enn deg, er det hans ekstrapenger som må brukes til det. Dvs at han kanskje ikke kan gå ut med gutta, bowle eller annet han bruker penger på.

Skrevet

Kjent problemstilling! Et godt tips, hvis en har råd, er å leie folk til hovedvask foran store anledninger som skal feires i heimen. Det er allikevel nok annet å ta seg til før store dager. Og så kan familien feire i fred og fordragelighet, og ikke skulende på hverandre pga slike problemer som du forteller om. Noe som forøvrig er helt vanlig.

Innleid hjelp ja, det støttes fullt ut!

I likhet med bruk av vaskehall, catering osv. :-)

Skrevet

Ikke morsomt.

Hun påpekte selv alt hun måtte gjøre inne, inkludert alt hun måtte gjøre etter at ektemannen hadde gjort noe....

Han holdt på med bilene, men tilogmed det var for dårlig arbeid, i hennes øyne (ikke mine;), så derfor måtte hun ut å overta...

Men du: Finnes det overhodet situasjoner der det er berettiget å kritisere mannen for at det han gjorde ikke var gjort bra nok, eller skal vi alltid prise oss lykkelige for at han i det minste _prøver_?

Jeg tenkte på dine kommentarer her da jeg kom hjem i går og så at husbonden hadde kjøpt kneipp - IGJEN! :-( OK, jeg sa ingenting i går, men i sikkert 90% av tilfellene må jeg bare klage over at han kjøper et så til de grader kjipt brød.

- morsan - en furie? ;-)

Gjest signaturina
Skrevet

Innleid hjelp ja, det støttes fullt ut!

I likhet med bruk av vaskehall, catering osv. :-)

Ja, ikke sant! Det gjelder å være litt lur, ikke ordne seg mer jobb enn en kan orke. Første konfirmasjon hadde jeg hjemme, andre middag ute og kaffe hjemme og til slutt hadde jeg hele greia ute. Ble veldig vellykket! Og jeg kunne bare sklappe av og prate med gjestene. Da kunne huset se ut som det ville, ingen gjester skulle jo allikevel dit. Nå var vi så heldig at vi ikke hadde overnattingsgjester, da vet jeg jo at det ville stilt seg annerledes.

Har en det hjemme, må en iallefall ordne seg med venninner som kan rydde, servere og vaske opp, for en sur og sliten vertinne er iallefall ikke hyggelig verken for konfirmant eller gjester!

Gjest signaturina
Skrevet

Han synes det ja.

Problemet var bare at det ikke var tatt grundig bak skittentøykurvene på vaskerommet, at det ikke var tatt grundig under den ene soffan og at det ikke var tatt ordentlig på teppet nede i gangen og at begge rommene til ungene ikke var tatt!!!!

Han begynte å vaske bilen (han klarte å få den våt og gnukket på den tiden jeg støvsugde resten og vasket alle gulvene) men så så jeg at han var til og skulle tørke bilen med masse papir!!!!

Så jeg tok over, tørket bilen grundig med pusseskinn, vasket og styret skikkelig inni etc.

Skal bruke den bilen på søndag serru.

*sliten*

Nå synes jeg det kan høres ut som om du stiller veldig høye krav, skal jeg være ærlig! Du har ifkke støv på hjernen da. Hvis ingen er veldig angrepet av støvallergi er det vel ikke noe å lage noe halloi for om det ikke er tatt 'ordentlig' nede i gangen og ikke tatt bak skittentøyskurvene. Sett pris på det som -er- tatt isteden! Du tar jo all piff fra gubben, jo! Han er kanskje ikke født med samme energi og samme praktiske sans som deg. Våkne opp, jente! Jeg tror jeg også ville fått ustyrtelig mye kjeft for udugelig arbeide hvis det var jeg som hadde bodd sammen med deg. ;-) Nå begynenr jeg etterhvert å få en anelse sympati med mannen din. Beklager, men det er faktisk sant.

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg tok over bilen fordi poenget med å bruke tid på å vaske den i det hele tatt er jo at den skal se ren ut.

Når du setter en bil midt i sola for å vaske den så må du kjappe deg slik at ikke sola får tørket før du får tørket den for da blir det veldig skjolder og ikke pent.

Vi er da voksne folk og det må gå ann å gjøre en jobb skikkelig når en først skal til. Ærlig talt altså. Du står helt enkelt ikke å gnukker en hel bil med papir. (foresten første gang han har vasket bil for hånd)

Mulig jeg er dum som tar over, men jeg gidder ikke se på halvgode arbeider når jeg kan gjøre dem skikkelig selv. Vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Skjønner han ikke det selv så går det nok ikke at jeg sier i fra.

Der sa du det, når jeg kan gjøre det bedre selv! phu... Stakkars familie, sier jeg, som har det halsende etter seg for å kritisere absolutt alt de gjør. For det er jo ikke så bra som mamma kunne gjort det! Nei du, du har nok skylda selv for at du har så mye å gjøre! hehe...

Skrevet

Ja, ikke sant! Det gjelder å være litt lur, ikke ordne seg mer jobb enn en kan orke. Første konfirmasjon hadde jeg hjemme, andre middag ute og kaffe hjemme og til slutt hadde jeg hele greia ute. Ble veldig vellykket! Og jeg kunne bare sklappe av og prate med gjestene. Da kunne huset se ut som det ville, ingen gjester skulle jo allikevel dit. Nå var vi så heldig at vi ikke hadde overnattingsgjester, da vet jeg jo at det ville stilt seg annerledes.

Har en det hjemme, må en iallefall ordne seg med venninner som kan rydde, servere og vaske opp, for en sur og sliten vertinne er iallefall ikke hyggelig verken for konfirmant eller gjester!

''Nå var vi så heldig at vi ikke hadde overnattingsgjester, da vet jeg jo at det ville stilt seg annerledes.''

Ja, nå har ikke vi hatt konfirmasjon ennå, men det blir nok umulig å klare det uten overnattingsgjester.... *gruer meg allerede*

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg synes ikke lista er høy fordi jeg trekker frem kurvene på vaskerommet. Vi har et stort og lufting vaskerom og det er god plass mellom kurvene på gulvet.

Vi har to kattunger som leker rundt der om dagene, det er jo en av grunnene til at det er dotter bak der, og de virvler frem det som er naturlig nok når de leker og springer rundt.

Så å støvsuge bak der er jo liksom naturlig da for å unngå at de dottene som er der ikke bare virvler frem på nyvasket gulv igjen.

Det er jo bare å røske frem fire kurver, de sitter jo ikke inneklemt eller fast eller noe, ikke noe jobb det.

Mulig jeg skjemmer ham bort ved å ta over jobben og at det ikke er bra å bli irritert.

Men vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Såpass voksne som vi er blir det nesten en selvfølge at vi gjør en jobb ordentlig når vi først gjør en.

Og å bruke så lang tid på en jobb og så er den ikke gjort skikkelig en gang, ja, vet du......jeg klarer IKKE å ikke bli sint jeg altså.

Du burde ta en prat med en psykolog, få litt perspektiv på tingene. og få hjelp til å få det bedre med deg selv. Slikt kjas som det kan umulig være helt bra! Og ikke helt normalt heller. Og kan du slappe av litt med det her rengjøringskjaset, så skal du se at hele familien får det bedre. Barn og barnebarn kommer til å sky deg når den tid kommer, sann mine ord. Du ødelegger jo alt som er kos jo!

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg vil forhåpentligvis ikke ha gjestene krabbende rundt på vaskerommet *ler* men hvis det er masse dotter gjemt bak kurvene der så vil de virvle frem på en to tre når bikkja og kattene valser gjennom der.

Og jeg vil ikke ha skittendotter rundt på nyvasket gulv da, like greit å ta det ordentlig med en gang vel.

Han pleier å være nøye nok han, men han er som en furten guttunge enkelt ganger, og når jeg bjeffer og smeller som jeg har gjort nå så furter han og gjør halve arbeider og slikt.

Hannkjønn altså, de vil vel alltid være guttunger til en viss grad.

*puster tung ut*

Som sagt, de må behandles som barn. Du vet han furter, så sørg for at han ikke får noe å furte for. Væør litt lur! Hvor gammel er du da? Er du like gammel som han, så burde du ha lært å takle han nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...