Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik hadde jeg det også da min datter ble konfirmert for 2 år siden.

I tillegg lagde jeg koldtbord alene og dekket bord og kjøpte inn middagstallerkener, kaffekopper, hvitvinglass og rødvinsglass , blomster og servietter, duker, kaffekanner, kakespader, bestikk, serveringsfat og boller, klær til ungene osv osv helt alene.

Hva gjorde han? Jo han lagde et par kaker og han betalte regninga. Dessuten skrev han tale han også.

Vi har konfirmant i september også og jeg har sagt at i år skal maten bestilles og leveres på døra.

Da svarte han: - Men vi har jo så god rutine på dette her nå. Det gikk jo så fint forrige gang.

Høh!

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Skrevet

I tillegg lagde jeg koldtbord alene og dekket bord og kjøpte inn middagstallerkener, kaffekopper, hvitvinglass og rødvinsglass , blomster og servietter, duker, kaffekanner, kakespader, bestikk, serveringsfat og boller, klær til ungene osv osv helt alene.

Hva gjorde han? Jo han lagde et par kaker og han betalte regninga. Dessuten skrev han tale han også.

Vi har konfirmant i september også og jeg har sagt at i år skal maten bestilles og leveres på døra.

Da svarte han: - Men vi har jo så god rutine på dette her nå. Det gikk jo så fint forrige gang.

Høh!

''Men vi har jo så god rutine på dette her nå. ''

*knegg*

Skrevet

''Men vi har jo så god rutine på dette her nå. ''

*knegg*

Jeg lo ikke da han kom med den kommentaren. Tvert i mot:-)

Gjest venus mars og du
Skrevet

Menn er menn og kvinner er kvinner.

Like godt å nyte det først som sist :-)

Skrevet

Har tatt en liten runde i dag om arbeidsoppgavene. Han ser det nok og vet at det er skjevdeling med vil liksom ikke helt innrømme det. Da er det lettere å angripe tilbake med at jeg er urimelig, spydig, vrang osv. Desverre.

Nå er så godt som hele huset tatt. I morgen har jeg å vaske to biler så er vi ganske klare. (vi skal bruke to biler på søndag)

*sliten* :)

Jeg forstår deg jeg. Er akkurat slik selv:-)

Skrevet

Vi har nok litt andre problemer i tillegg til somling som du sier.

Han er helt enkelt veldig roooooooolig av seg og jeg er mer effektiv. Derfor blir det gjerne veldig skjevdeling. Han er dessuten veldig glad i litt lange kaffepauser jevnlig.

Det er mye å gjøre frem til søndagen, alt av handling har jeg gjort også, laget ferdig ting til konfirmasjonen etc.

Vi jobber fullt begge to, plus at klesvask, matpakker, ordning av lekser, gymtøy etc også blir min jobb.

Er ikke jevnt dette nei, er klar over det.

Skulle bare ønske han kunne bli litt flinkere i steden for å bli fornermet som en bortskjemt guttunge, jeg synes jo slettes ikke det er urimelig å kreve litt mer innsats.

Skal ikke være lett nei.

Du får trøste deg med det at du kommer til å være veldig fornøyd når konfirmasjonsdagen er over og du kan klappe deg selv på brystet og si at dette greide du kjempefint.

Skrevet

Jeg lo ikke da han kom med den kommentaren. Tvert i mot:-)

DET skjønner jeg veldig godt! Jeg bare knegget litt fordi det er - dessverre - en viss gjenkjennbarhet i det hele! ;-)

Skrevet

Menn er menn og kvinner er kvinner.

Like godt å nyte det først som sist :-)

Slår du et slag for homofil praksis, eller? ;-)

Skrevet

Dummeste syteinnlegg....hold smæla hidi.....

Jeg syter fordi jeg gjør 90 prosent av jobben til konfirmasjonen i tillegg til 90 prosent av det daglige her i huset i tillegg til at jeg jobber fulle dager.

Leie lokale....skal det være løsningen mener du? Når vi leier lokale.....får vi med alle forberedelsene i tillegg da eller? Og gjør de rene bilene vi skal frakte gjester i?

Du vet ikke hva du snakker om. Greit du har din egen mening men begrens bastantheten din du.

He he, du får ha meg unnskyldt, men jeg synes innlegget ditt er en smule morsomt. Jeg kjenner meg så godt igjen i deg:-)

Du er en organisator og du stresser bare verre nå for at alt skal være perfekt, kaver deg opp og blir kjempefrustrert over å tenke på alt du enda ikke har gjort.

Du kommer nok i mål til slutt og etterpå er all ting glemt:-)

Skrevet

He he, du får ha meg unnskyldt, men jeg synes innlegget ditt er en smule morsomt. Jeg kjenner meg så godt igjen i deg:-)

Du er en organisator og du stresser bare verre nå for at alt skal være perfekt, kaver deg opp og blir kjempefrustrert over å tenke på alt du enda ikke har gjort.

Du kommer nok i mål til slutt og etterpå er all ting glemt:-)

''og etterpå er all ting glemt:-)''

Ihvertfall har gjestene glemt eventuelle lodotter som katta drar frem fra baksida av skittentøykurven....;-)

Skrevet

''og etterpå er all ting glemt:-)''

Ihvertfall har gjestene glemt eventuelle lodotter som katta drar frem fra baksida av skittentøykurven....;-)

Men det beste er om det er rent bak skittentøykurven, så er man på den sikre siden. Man vet jo aldri:-)

Skrevet

Men det beste er om det er rent bak skittentøykurven, så er man på den sikre siden. Man vet jo aldri:-)

*lol*

Vi er nok ganske forskjellige du & jeg! Men skjønner at du forstår trådstarter, da.

Jeg forstår henne også _til en viss grad_, men man må lempe litt på krava, da. Det er ikke slik at det bare er kvinnen i et forhold som kan bestemme hvor lista skal legges. ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Og så har det med hva som er nødvendig å gjøre. Som regel synes damer det er nødvendig å gjøre mye mer i huset enn menn. Når det gjelder bil og båt og for enkelte hage, så ser mannfolk lettere nødvendigheten av å gjøre noe der. Sett dem til det som de skjønner best vitsen med. Mannfolk er som kjent store banr. Behandle dem slik! Det er mitt beste råd, og det virker! Jeg styra som deg jeg også, før jeg tok til vettet, og nå har vi vært gift i tretti år og han er så bra oppdratt som bare det. Har hatt like bra hell med hans om med ungene. ;-)

Denne skulle vel ikke til meg, for jeg styrer fint lite. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Høh!

*LOL*

Skrevet

*lol*

Vi er nok ganske forskjellige du & jeg! Men skjønner at du forstår trådstarter, da.

Jeg forstår henne også _til en viss grad_, men man må lempe litt på krava, da. Det er ikke slik at det bare er kvinnen i et forhold som kan bestemme hvor lista skal legges. ;-)

"Det er ikke slik at det bare er kvinnen i et forhold som kan bestemme hvor lista skal legges. ;-)"

Nei har etterhvert skjønt det jeg også, men likevel ikke lett å gjøre noe med det. Er ikke så lett å senke kravene til seg selv. Lettere å senke kravene til mannen, dog ikke helt uten å "bjeffe" litt innimellom:-)

Jeg aksepterer det på en måte, men må få ut litt frustrasjoner når det står på som verst:-)

Skrevet

*lol*

Helt enig ;-) Det er ikke bare den ene som kan legge lista.

Hos oss er vi rimelig samstemte,- og late begge to... Det har dessverre sine ulemper det også ;-) Panikk hvis det ringer på døren...

Skrevet

Men du: Finnes det overhodet situasjoner der det er berettiget å kritisere mannen for at det han gjorde ikke var gjort bra nok, eller skal vi alltid prise oss lykkelige for at han i det minste _prøver_?

Jeg tenkte på dine kommentarer her da jeg kom hjem i går og så at husbonden hadde kjøpt kneipp - IGJEN! :-( OK, jeg sa ingenting i går, men i sikkert 90% av tilfellene må jeg bare klage over at han kjøper et så til de grader kjipt brød.

- morsan - en furie? ;-)

Det der er en evig balansegang. For meg er det ganske stor forskjell på om det går ut over bare meg, eller andre også:

Eks.: Mannen må få delta i ungenes liv på sin måte. Ikke bråk om klær som ikke passer sammen, pysj bak fram, gjenglemt tøy osv.

Det er bare jeg som lider under at klærne ikke matcher, så OK. At regntøyet alltid blir igjen i barnehagen lar seg også løse. Han husket jo barnet, veldig bra!

Men når barnet blir større: Ikke tale om at datteren min skal være uten gymtøy, uten pølser til turen, uten kakao på skidagen, fordi han skal lære å huske alt selv og må få gjøre ting "på sin måte". Hun synes det er leit, og jeg ønsker ikke at det skal legges merke til at vi ikke klarer å følge opp. "Opplæringstiden" blir for lang og smertefull, så jeg tar det ansvaret. Skal jeg reise bort, skriver jeg en lapp og legger den ved brødfjelen.

Jeg lurer på om det hadde vært like greit at jeg gjorde ting _han_ er ekspert på, "på min måte"? Vi har f.eks. en veldig trang fellesgarasje, kan jeg la bilen stå ute om vinteren hvis naboen har parkert skjevt og jeg synes det er vanskelig å kjøre den inn om kvelden? Det er greit for meg, for jeg skal ikke ha den neste morgen?

Jeg har så absolutt mine svake sider, og det går egentlig greit å ha totalansvaret siden vi ikke er så mange. Men det hender jeg tenker mitt, og på en dårlig dag kan jeg sikkert være en furie...

Vår kneipp-analogi er forøvrig at det er ekstremt vanskelig å se forskjell på shampo og balsam. (Den offisielle forklaringen er at det står uvanlig mye balsam i shampo-hyllene i vår nærbutikk.) Mine venninners døtre har fått mye gratis balsam. Brød er jo en litt mer kritisk vare...

Skrevet

Det der er en evig balansegang. For meg er det ganske stor forskjell på om det går ut over bare meg, eller andre også:

Eks.: Mannen må få delta i ungenes liv på sin måte. Ikke bråk om klær som ikke passer sammen, pysj bak fram, gjenglemt tøy osv.

Det er bare jeg som lider under at klærne ikke matcher, så OK. At regntøyet alltid blir igjen i barnehagen lar seg også løse. Han husket jo barnet, veldig bra!

Men når barnet blir større: Ikke tale om at datteren min skal være uten gymtøy, uten pølser til turen, uten kakao på skidagen, fordi han skal lære å huske alt selv og må få gjøre ting "på sin måte". Hun synes det er leit, og jeg ønsker ikke at det skal legges merke til at vi ikke klarer å følge opp. "Opplæringstiden" blir for lang og smertefull, så jeg tar det ansvaret. Skal jeg reise bort, skriver jeg en lapp og legger den ved brødfjelen.

Jeg lurer på om det hadde vært like greit at jeg gjorde ting _han_ er ekspert på, "på min måte"? Vi har f.eks. en veldig trang fellesgarasje, kan jeg la bilen stå ute om vinteren hvis naboen har parkert skjevt og jeg synes det er vanskelig å kjøre den inn om kvelden? Det er greit for meg, for jeg skal ikke ha den neste morgen?

Jeg har så absolutt mine svake sider, og det går egentlig greit å ha totalansvaret siden vi ikke er så mange. Men det hender jeg tenker mitt, og på en dårlig dag kan jeg sikkert være en furie...

Vår kneipp-analogi er forøvrig at det er ekstremt vanskelig å se forskjell på shampo og balsam. (Den offisielle forklaringen er at det står uvanlig mye balsam i shampo-hyllene i vår nærbutikk.) Mine venninners døtre har fått mye gratis balsam. Brød er jo en litt mer kritisk vare...

Jeg er 100% enig i det om hvem det går ut over osv.

En del menn og min inklusive har nok lest for mye at mødre "ikke slipper mannen til" og at de må "få gjøre tingene på sin måte", hva enten det er i forhold til barn eller i forhold til husarbeid o.l., og så brukes dette som en unnskyldning for å ikke skjerpe seg.

Hva hvis jeg hadde begynt å fylle feil type bensin på bilen, og likevel skulle ha forventet takk fordi jeg tross alt gjorde så godt jeg kunne og at jeg jo må få gjøre tingene på min måte og prøve og feile litt jeg også? ;-)

Skrevet

"Det er ikke slik at det bare er kvinnen i et forhold som kan bestemme hvor lista skal legges. ;-)"

Nei har etterhvert skjønt det jeg også, men likevel ikke lett å gjøre noe med det. Er ikke så lett å senke kravene til seg selv. Lettere å senke kravene til mannen, dog ikke helt uten å "bjeffe" litt innimellom:-)

Jeg aksepterer det på en måte, men må få ut litt frustrasjoner når det står på som verst:-)

Tenk at det alltid kunne ha vært verre! ;-)

Som f eks min mann, som jeg mistenker sterkt for å ha hørt på klagemålene fra menn av damer som deg og trådstarter, og deretter bruker deres argumenter for å kompromisse på kompromissene - mine allerede sterkt reduserte "krav" til hva som er minstemål av ting man bør gjøre! ;-)

Ikke rart det ser rævva ut i heimen til tider....;-)

Skrevet

Jeg er 100% enig i det om hvem det går ut over osv.

En del menn og min inklusive har nok lest for mye at mødre "ikke slipper mannen til" og at de må "få gjøre tingene på sin måte", hva enten det er i forhold til barn eller i forhold til husarbeid o.l., og så brukes dette som en unnskyldning for å ikke skjerpe seg.

Hva hvis jeg hadde begynt å fylle feil type bensin på bilen, og likevel skulle ha forventet takk fordi jeg tross alt gjorde så godt jeg kunne og at jeg jo må få gjøre tingene på min måte og prøve og feile litt jeg også? ;-)

Hm - litt typisk at ingen av oss kommer på andre områder enn bil når vi skal finne et eks. i "mannens favør"...?

Jeg kunne valgt noe om middagsmat, men det er jo ikke slik at jeg må lage akkurat hans spesialiteter når det er jeg som må lage den. Da velger jeg "min måte", som er litt enklere. Men det blir jo middag allikevel, jeg glemmer ikke å gi ungene mat fordi han er borte og ikke har mint meg om at jeg må gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...