Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

800 m? Er det langdistanse?

*LOL* Snakk om at vi kan føle oss gode som løper mye lengre.

Uansett distanse - Det er vel ikke lurt med de store utskjeielsene før en skal konkurere, men noen få glass flere helger i forveien skulle vel ikke gjøre de store utslaget, derimot en fyllafest er vel ikke bra for noe?

*LOL* Snakk om at vi kan føle oss gode som løper mye lengre.

Uansett distanse - Det er vel ikke lurt med de store utskjeielsene før en skal konkurere, men noen få glass flere helger i forveien skulle vel ikke gjøre de store utslaget, derimot en fyllafest er vel ikke bra for noe?

Det er vel ennå 6 uker til 3. juli så jeg tviler på at en dram eller to nå spiller noen rolle. :o)

Jeg bare stusset litt, 800 m er vel ikke langdistanse? Hva er 5000 m da? For ikke å snakke om maraton?

Annonse

Vibeke Landaas, klinisk ernæringsfysiolog

Hei Lars

Alkohol har en lang rekke negative effekter på prestasjon. Det påvirker konsentrasjon, forbrenning, og risikoen for skader øker. Dette gjelder imidlertid under og kort tid etter alkoholinntaket. Drikker du alkohol nå, altså over 1 måned før ditt løp, vil det ikke ha noe å si for prestasjonen din. Det eneste som påvirkes er din evne til å trene effektivt dagen(e) etter festen. (Jeg forutsetter selvfølgelig da at du ikke drikker deg så snydens at du snubler i trappen og ender med brukket bein og gips i juli :-)

God fest, og lykke til med løpet!

Hilsen Vibeke

Hei Lars

Alkohol har en lang rekke negative effekter på prestasjon. Det påvirker konsentrasjon, forbrenning, og risikoen for skader øker. Dette gjelder imidlertid under og kort tid etter alkoholinntaket. Drikker du alkohol nå, altså over 1 måned før ditt løp, vil det ikke ha noe å si for prestasjonen din. Det eneste som påvirkes er din evne til å trene effektivt dagen(e) etter festen. (Jeg forutsetter selvfølgelig da at du ikke drikker deg så snydens at du snubler i trappen og ender med brukket bein og gips i juli :-)

God fest, og lykke til med løpet!

Hilsen Vibeke

Vil dagen(e) uten effektiv trening på noen måte kunne påvirke yteevne og prestasjon på en 800m?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...