Gjest Sportoholic Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei, Jeg gikk 7-fjellsturen (de 7 fjellene rundt Bergen) på søndag, formen var fin, været var fint, og alt gikk bra. Etter hvert fikk jeg vondt i hodet, og prøvde å drikke det vekk. Etter ca 6-7 timer var hodeverken fremdeles, der, og jeg skjønte at kroppen ikke hadde nok salt til å ta opp vannet. Etter at turen var ferdig, (vi brukte 9 timer) ble jeg skikkelig dårlig. Kastet opp alt vannet som var i magen (minst en liter...) og var svimmel og kvalm. Vi fant informasjon på nettet, og min mann laget en salt-sukker-vann blanding som jeg skulle drikke i små slurker. Drakk vel en liter av den, samt 1/2 liter av silet havresuppe med sukker og salt i før jeg sovnet den kvelden. Dagen etter var jeg hjemme fra jobb, og prøvde å drikke jevnt, men ikke overdrive drikkingen. Drakk ca 2 liter vann, 1/2 litersaft og 1/2 liter pepsi max. I dag var jeg på jobb, og var veldig tørst, så drakk en god del vann da også. Nå føler jeg for å ta en joggetur, men vet ikke om det er så lurt. Det er bare to dager siden kroppen var skikkelig i ulaget, og det er sol og fint vær ute. Bør jeg vente lenger med å trene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307383-restitusjonstid-etter-dehydrering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.