Gå til innhold

Trist

Gjest et-lite-hjertesukk-for-de-unge

Anbefalte innlegg

Gjest et-lite-hjertesukk-for-de-unge
Skrevet

Jeg synes det er trist at ungdom i dag tenker så kortsiktig og at hovedfokus er penger og utseende. Det mest ekstreme er jo de jentene som nå sitter fengslet i Bolivia, for hva...?? Pengebegjær.

Men også det faktum at stadig flere unge jenter ødelegger brystene sine med silkonimplantat uten tanke på at dette skal de leve med i 60-70 år. Det er ingen vei tilbake uten at alt blir verre enn det noensinne har vært.

Skulle ønske det ble mer akseptert å være normal med små pupper, store pupper, faste pupper, hengepupper, stor rompe, liten rompe, klær fra Cubus og H&M osv.

Ja, det er trist for de som vokser opp i dag. Selv forsøker jeg å gi barna mine andre verdier men samfunnet rundt oss drar i andre retninger enn jeg forsøker å dra i.

Gjest ungdom i dag:)
Skrevet

Jeg syns du generaliserer litt mye. "Ungdom i dag" Osv..

Jeg er ungdom i dag, 18 år. Og bare for å se det litt fra den andre siden så er ikke alt så ille:) Jeg er helt normal, ikke veldig tynn, ikke store pupper, ikke solbrun hud og definitivt ikke mye penger. Men jeg har det helt topp likevel! Jeg har mange gode venner og en flott kjæreste og gjør det veldig bra på skolen.

Her jeg bor er det ikke mange som bryr seg så mye om utseende, penger osv. Selvfølgelig litt, men ikke så ekstremt som alle skal ha det til. Jeg kjøper gjerne buksene mine på H&M, og det vet jeg at veldig mange andre gjør også.

Vi er absolutt ikke noen "outsidere" eller noe som helst annet, vi blir helt klart like godtatt som alle andre.

Det er ikke pengepress, om å gjøre å være penest/tynnest over alt:) Og dette er bare 10 min utenfor hovedstaden! Men at det generelt sett er høyere krav og større press ved å være ungdom i dag i forhold til for en generasjon siden har du sikkert rett i.

Lær barna dine riktige verdier, så finner de venner med de samme verdiene og det kommer til å gå så fint atte!

Gjest D*lilith
Skrevet

Det jeg syns er at samfunnet er altfor kroppsfiksert,og ja veldig opptatt av penger.

Det er synd!

Gjest Intet nytt under solen
Skrevet

Våre dagers unge elsker luksus. De har dårlige manerer, forakter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater istedenfor å arbeide. De reiser seg ikke lenger opp når eldre kommer inn i et værelse. De motsier sine egne foreldre, skryter i selskaper, sluker desserten ved spisebordet, legger bena overkors og tyranniserer lærerne!

Sitat: Sokrates (ca. 470-399 f.Kr.)

Gjest ung i dag:)
Skrevet

Våre dagers unge elsker luksus. De har dårlige manerer, forakter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater istedenfor å arbeide. De reiser seg ikke lenger opp når eldre kommer inn i et værelse. De motsier sine egne foreldre, skryter i selskaper, sluker desserten ved spisebordet, legger bena overkors og tyranniserer lærerne!

Fantastisk! Nå måtte jeg virkelig smile!

Skrevet

Fantastisk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...