Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tredemølle

Jeg skal måle kondis om 2 uker og ønsker at den skal være så god som mulig. Det er snakk om oksygenopptak, jeg skal løpe i 5 minutter så måles pulsen.

For å få best mulig resultat, er det da best å trene kondisjon hver dag. Hvilken trening er det best å velge for å bedre oksygenopptaket så raskt som mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307432-komme-raskt-i-god-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tredemølle

Jeg ville lagt inn daglige (forutsetter at du har et visst treningsgrunnlag, da) økter med høy puls, ca 50-60 minutter. For variasjonens del ville jeg ha byttet på med løping og sykling.

Ville også ha byttet ut et par økter i uka med intervalltrening.

Takk for svar. Da legger jeg angsten for å ødelegge alt ved å trene hardt hver dag på hylla, og setter i gang. :))

Annonse

Gjest bareentanke

Jeg tror ikke det er noe særlig du kan gjøre for og bedre oksygenopptaket ditt i noen stor grad på 14 dager jeg da, men det er i hvertfall viktig og sørge for at du ikke er helt kjørt den dagen testen skal foretas. Sova godt dagen før, spise i god tid og ha freshe bein :)

Gjest ViViola

OK. Takk igjen. Hva skjer om man trener samme dag som testen? (Det gjorde jeg nemlig forige gang og testen ble mye dårligere enn jeg forventet) :((

En hviledag vil gi musklene overskudd. Man kjører seg litt ned med trening, selv om trening totalt sett gir større muskler og bedre kondisjon. En hviledag vil rett og slett gi overskudd og du vil yte bedre.

Lykke til - si hvordan det gikk når testen er over, da!

:-)

Gjest tredemølle

En hviledag vil gi musklene overskudd. Man kjører seg litt ned med trening, selv om trening totalt sett gir større muskler og bedre kondisjon. En hviledag vil rett og slett gi overskudd og du vil yte bedre.

Lykke til - si hvordan det gikk når testen er over, da!

:-)

Det skal jeg gjøre . :))

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...