Gå til innhold

Bursdagsgave til mor, noen forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest holdt på å glemme det
Skrevet

Fikk en varsling på mobilen om at mor som er født i 54 har bursdag i dag, og jeg er invitert dit i kveld. jeg kunne jo kjøpt en billig vinflaske men vil gjerne kjøpe noe mer originalt.

Har dere forslag til noe under 200 kroner som jeg kan kjøpe?

Skrevet

Gå i en bokhandel og få tak i denne:

http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=%7C156%7C%7C9788292489956

Den koster _litt_ mer enn 200, men varer mye lenger enn en vinflaske. Garantert vellykket hvis hun ikke har sett den tidligere.

Kanskje en som er født i 1954 heller burde hatt en bok om barndom på 60-tallet? ;-) Hun var jo bare 5,5 år da 50-tallet sluttet. :-)

Men ellers enig i at det er et kjempetips. Jeg skal prøve å huske det til min mors bursdag; hun er født under krigen;-)

Skrevet

Lag et gavekort på en lunsj/middag på byen. Så kan du ta henne med ut en gang det passer for dere begge. Men det koster jo litt mer da...

Jeg tok med min gamle bestemor på en dag slik. Først på badeland, så spise lunsj ute. Det snakker ho om enda:-) (Ho fikk det i 80-års gave)

Gjest best wishes
Skrevet

Lag et gavekort på en lunsj/middag på byen. Så kan du ta henne med ut en gang det passer for dere begge. Men det koster jo litt mer da...

Jeg tok med min gamle bestemor på en dag slik. Først på badeland, så spise lunsj ute. Det snakker ho om enda:-) (Ho fikk det i 80-års gave)

takk for tipset, men jeg tror det blir for dyrt,....

Skrevet

Kanskje en som er født i 1954 heller burde hatt en bok om barndom på 60-tallet? ;-) Hun var jo bare 5,5 år da 50-tallet sluttet. :-)

Men ellers enig i at det er et kjempetips. Jeg skal prøve å huske det til min mors bursdag; hun er født under krigen;-)

Begge går bra. Bøkene inneholder referanser til både ting man opplever som svært liten, og som er aktuelt litt senere.

Hadde det vært faren hennes, hadde jeg nok kanskje anbefalt 60-tallet. Mitt enorme statistiske utvalg forteller meg at kvinner husker flere detaljer enn menn :-)

Men du er absolutt inne på noe. Søsteren min er født i 1964, og hun fikk 70-tallet i bursdagsgave, pluss 60-tallsutgaven på lån fra oss som er ørlite eldre. Altså pose og sekk.

Skrevet

Hva med en hengekøye? De selger en på clas ohlson på stativ til 198kr :)

Skrevet

Begge går bra. Bøkene inneholder referanser til både ting man opplever som svært liten, og som er aktuelt litt senere.

Hadde det vært faren hennes, hadde jeg nok kanskje anbefalt 60-tallet. Mitt enorme statistiske utvalg forteller meg at kvinner husker flere detaljer enn menn :-)

Men du er absolutt inne på noe. Søsteren min er født i 1964, og hun fikk 70-tallet i bursdagsgave, pluss 60-tallsutgaven på lån fra oss som er ørlite eldre. Altså pose og sekk.

Høres jo ut som de bøkene er helt topp! :-) Og jeg er enig i at det ikke er noe problem at den dekker et tiår man kanskje ikke husker så mye fra. Selv er jeg litt yngre enn søsteren din, og har absolutt ingen minner fra 60-tallet. Men det har jo vært et sentralt tiår i mitt liv likevel, og en bok fra dette tiåret hadde vært en fin gave uansett.

''Mitt enorme statistiske utvalg forteller meg at kvinner husker flere detaljer enn menn :-)''

*he he* Kjenner igjen den, ja.

Skrevet

Hva med en hengekøye? De selger en på clas ohlson på stativ til 198kr :)

hm, da må jeg vite om hun har noe sted hun kan henge den opp. for det innebærer jo også å slå spiker i vegge.

Gjest bareentanke
Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig glad for en stor bukett tulipaner jeg da :)

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig glad for en stor bukett tulipaner jeg da :)

jeg skal vurdere det også. tenkte å gi henne en pocketbok

Skrevet

hm, da må jeg vite om hun har noe sted hun kan henge den opp. for det innebærer jo også å slå spiker i vegge.

Ikke når den kjøpes i pakke MED STATIV.

Skrevet

Du trenger ingen spiker når det står på stativ vettu :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...